فناوری

یمن: قطعنامه شورای امنیت «بازی سیاسی» است

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایرنا: سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به قطعنامه شورای امنیت در محکومیت حملات به کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، آن را یک بازی سیاسی خواند.

به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام افزود این خود آمریکاست که قوانین بین المللی را در سراسر جهان زیر پا می گذارد.

از سوی دیگر، محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن، گفت: از اسرائیل (رژیم) می خواهیم فورا تمام حملاتی که زندگی مردم غزه را مختل می کند و حقوق و آزادی ها را تضعیف می کند، متوقف کند. و حقوق مردم غزه. برای جلوگیری از صلح و امنیت منطقه.

وی افزود: همچنین از شورای امنیت می خواهیم که دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را فورا از محاصره (رژیم) اسرائیل و آمریکا آزاد کند. محاصره ای که تبدیل به سلاحی مرگبار شده و غزه را به بزرگترین زندان تبدیل کرده است.

الحوثی با تاکید بر ضرورت دفاع در برابر بی عدالتی گفت: آنچه نیروهای مسلح یمن انجام می دهند در چارچوب دفاع مشروع است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن نسبت به عواقب هرگونه اقدام علیه یمن هشدار داد و افزود: به مردم جهان یادآوری می کنیم که تصمیم اتخاذ شده در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و آمریکا ناقض آن است. . قوانین بین المللی

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن علیه انصارالله یمن در خصوص حملات در دریای سرخ را بدون ذکر دلیل اصلی این حملات و حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه تصویب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۳ ژانویه ۲۰۲۴ در ۱۳ همین ماه در اولین نشست خود در سال جدید تحت عنوان “حفظ صلح و امنیت بین المللی” حملات این روزهای دریای سرخ را مورد بحث و بررسی قرار داد. نتیجه جنگ (رژیم) اسرائیل و فشار بر حامیان این رژیم، توقف بمباران بی‌وقفه غزه است، اما آمریکا و متحدانش بیش از پیش از حملات یمنی‌های مسلح ناامید شده‌اند. نیروها

آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه که قبلاً مدعی تشکیل ائتلافی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ بود، قبل از اولین نشست شورای امنیت به همراه ۱۲ کشور دیگر. پیش از نشست شورای امنیت در خصوص دریای سرخ در بیانیه ای مدعی شد که حملات در دریای سرخ یک مشکل بزرگ بین المللی و غیرقابل قبول است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۹ ژانویه، تقریباً ساعت ۲۱:۱۵ به وقت صنعا، حوثی‌ها (انصارالله) خطوط کشتیرانی بین‌المللی و ده‌ها کشتی تجاری در حال عبور را هدف قرار دادند.

سنتکام با تکرار ادعاهای ضدایرانی مدعی شد: حوثی ها در این حمله به طور همزمان از پهپادهای تهاجمی ساخت ایران، موشک های کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی استفاده کردند اما تمامی ۱۸ پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی یک تلاش مشترک بود. نیروی دریایی آمریکا و انگلیس سرنگون شدند و هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی های تجاری و کشتی های جنگی وارد نشد.

فرماندهی مرکزی آمریکا این حملات را بیست و ششمین حمله نیروهای مسلح یمن به خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) نامید. آبان) تماس گرفت

نیروی دریایی یمن هشدار داده است که تا پایان تجاوزات این رژیم به غزه و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین، به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع اسرائیل ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا