یوتوب پس از یک دهه بخش Trending را از پلتفرم خود حذف میکند
Digiato: YouTube اعلام کرده است که قصد دارد صفحه “گرایش” و لیست “Trending Now” را حذف کند و به جای آن روی نمودارهای متداول موضوع متمرکز شود. با این حال ، هیچ لیست کلی از فیلم های مرسوم وجود نخواهد داشت ، و کاربران فقط محتوای محبوب را در دسته های خاص و از طریق نمودارهای نمودارهای YouTube مشاهده می کنند.
براساس گزارش Tekranch ، UTube اعلام کرده است که این تغییر با نحوه کشف کاربران فعلی محتوای روند سازگار است. به گفته این شرکت ، هنگامی که صفحه Trend در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد ، می توان فیلم های محبوب را که همه در مورد آنها صحبت می کردند ، شناسایی کرد. اما اکنون تنوع مخاطبان و تولیدکنندگان محتوا باعث شده است که بسیاری از روندهای کوچکتر باشد.
در قالب جدید ، نمودارهای تم YouTube شامل مواردی مانند “Trend Music Widows” ، “پادکست های برتر هفتگی” و “تریلرهای فیلم Trend” خواهد بود. YouTube اعلام کرده است که در آینده دسته های دیگری به لیست اضافه می شوند.
توضیحات YouTube در مورد فیلم های محبوب
این شرکت در یک پست وبلاگ نوشت:
“علاوه بر نمایش محتوای محبوب در قالب نمودارها ، ما همچنان فیلم هایی را ارائه می دهیم که کاربران احتمالاً دوست دارند.” بنابراین می توانیم محتوای متنوع تری را به مخاطبان نشان دهیم که برای آنها مناسب تر و طبیعی تر است. “
YouTube در مورد این تغییر می گوید که این روند اکنون توسط انواع فیلم های ایجاد شده توسط گروه های مختلف پشتیبانی ساخته شده است ، که روندهای کوچکتر از گذشته را شکل داده است.
علاوه بر این ، کاربران امروزه روشهای مختلفی مانند پیشنهادات ، جستجو و حتی نظرات را کشف می کنند. در حالی که برگه Trending یکی از مسیرهای اصلی برای یافتن این فیلم ها در گذشته بود ، بیشتر کاربران اکنون از طریق الگوریتم های شخصی به محتوای محبوب دسترسی دارند. یوتیوب همچنین می گوید در پنج سال گذشته ، بازدید از صفحه روند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
این پلتفرم خاطرنشان کرده است که تغییرات در نظر گرفته شده با تکامل سکو طی یک دهه گذشته مطابقت دارد. از آنجا که در سال ۲۰۱۵ ، Utube بیشتر مکانی برای انتشار فیلم های آماتور بود ، اما اکنون میزبان محتوای حرفه ای کوتاه و طولانی از سازندگان مستقل و رسانه های بزرگ است.
در نهایت ، Utube تأکید کرده است که همچنان به ارائه ابزارهایی برای سازندگان محتوا ادامه خواهد داد تا آنها بتوانند محبوب ترین مباحث را در بین مخاطبان خود شناسایی کنند. همچنین یک ویژگی جدید به نام “Hype” در حال توسعه است که به کاربران امکان می دهد فیلم های جدید و محبوب خود را قابل مشاهده تر کنند.
این تغییرات در چند هفته آینده به طور رسمی اجرا می شود.