اقتصاد جهان

یورونیوز: تورم همچنان چالش اصلی بانک مرکزی اروپاست

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، بانک مرکزی اروپا (ECB) در تازه ترین گزارش خود با تاکید بر انعطاف پذیری خود در آستانه نشست ۱۲ سپتامبر نشان داد که همچنان نسبت به کاهش احتمالی نرخ بهره محتاط است.

بر اساس این گزارش، سیاستمداران اروپایی بر عدم اطمینان در چشم انداز اقتصادی و نیاز به تصمیم گیری های مبتنی بر داده ها تاکید دارند.

برخلاف انتظارات بازار که عمدتا کاهش نرخ بهره را در ماه آینده پیش بینی می کنند، در نشست سیاست پولی ۱۲ سپتامبر در فرانکفورت انتظار کاهش نرخ را نداشته باشید.

این موضع محتاطانه در گزارش اخیر منتشر شده از نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در ۱۷ تا ۱۸ جولای ۲۰۲۴ بیان شده است.

این سند منعکس کننده احساس عدم اطمینان در میان اعضای شورای حکومتی است که نسبت به تعهد زودهنگام به یک مسیر نرخ بهره خاص محتاط هستند.

در این گزارش آمده است: با توجه به عدم اطمینان در مورد سرعت بازگشت تورم به هدف، هیچ تعهد از پیش تعیین شده ای به یک مسیر نرخ بهره خاص نباید وجود داشته باشد.

این امر منعکس کننده اجماع شورای حاکم بر اهمیت انعطاف پذیری در محیط اقتصادی فعلی است، زیرا مسیر تورم نامشخص است.

گزارش بانک مرکزی اروپا همچنین نشان می دهد که اگر تورم پایدارتر از پیش بینی فعلی باشد، یک رویکرد محتاطانه به فرانکفورت اجازه می دهد تا به تدریج واکنش نشان دهد.

این سند اضافه می‌کند که شورای حاکم می‌تواند صبور باشد و منتظر داده‌های بیشتر باشد تا تأیید کند که کاهش تورم در مسیر درست است.

آخرین داده‌ها نشان داد که تورم قوی‌تر از حد انتظار بود، حتی با وجود عملکرد ضعیف شاخص‌های اقتصادی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا