اقتصاد جهان

یونان روزهای کاری را به شش روز در هفته افزایش داد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دولت یونان به شرکت های بیشتری اجازه داده است که هفته ای ۶ روزه را به کارمندان خود برای رونق بخشیدن به اقتصاد در حال مبارزه این کشور اعمال کنند.

یونان اولین عضو اتحادیه اروپا است که این اقدام را انجام داده است.

بر اساس این قانون که از اول ژوئیه اجرایی شد، قانون شش روزه محدود به شرکت‌های بخش خصوصی خواهد بود که خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌کنند و آن‌هایی که بار کاری بسیار سنگین را تجربه می‌کنند.

کارگران بخش های پذیرایی و گردشگری از این قانون مستثنی هستند.

طبق قانون اضافه کاری، کارکنان در برخی صنایع و شرکت های تولیدی حق انتخاب بین دو ساعت کار اضافی در روز یا یک شیفت هشت ساعته اضافی را دارند.

اگر کارمندان در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی کار کنند، ۴۰ درصد بیشتر برای روز ششم کار و ۱۱۵ درصد بیشتر از اضافه کاری عادی دریافت می کنند.

نخست وزیر گفت که این اقدام برای کمک به دولت در مبارزه با کاهش مداوم بهره وری است که با کاهش جمعیت و کمبود کارگران ماهر همراه است.

میتسوتاکیس پس از تصویب این قانون در پارلمان یونان چند ماه پیش گفت: «هسته اصلی قانون حامی کارگران و عمیقاً طرفدار رشد است.

پس از بحران بدهی یونان در سال ۲۰۰۹ که منجر به رکود اقتصادی و بیکاری بالا در این کشور شد، بهره وری یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی اقتصاد یونان بود.

یونان با حداقل دستمزد ماهیانه ۸۳۰ یورو در رتبه پانزدهم اتحادیه اروپا از نظر قدرت خرید در رتبه دوم این بلوک قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا