ارزهای دیجیتال

یکی از تبعات انحصار در بازار خودرو

یکی از پیامدهای منحصر به فرد بازار خودرو ، پذیرش اجتناب ناپذیر هزینه های تصمیمات و دستورالعمل های دولت توسط مصرف کنندگان است. هزینه هایی که مشتریان خودرو چاره ای جز پذیرش ندارند.

یکی از پیامدهای انحصار در بازار خودرو ، اجتناب ناپذیری هزینه ها از طریق تصمیمات دولتی و دستورالعمل های مصرف کنندگان است. هزینه هایی که مشتریان خودرو چاره ای جز پذیرش ندارند. در چنین بازاری ، دولت ها به جای اینکه در مرکز سیاست قرار بگیرند ، راهی جدید برای کسب درآمد یا تحمیل هزینه ها به هزینه ها باز می کنند ، و نه برای حقوق مصرف کننده به منظور حضور در مرکز طراحی سیاسی. هزینه هایی که در واقع منجر به بهبود کیفیت محصول یا رضایت از مصرف کنندگان می شود.

یکی از بهترین نمونه های شناخته شده در این زمینه ، اثرات “۶ استاندارد” است که در سالهای اخیر به عنوان شاخصی از کیفیت و ایمنی خودروهای خانگی معرفی شده است ، در حالی که مصرف کنندگان بارها و بارها این سؤال را مطرح کرده اند که چرا با وجود چنین استانداردها ، کیفیت و ایمنی اتومبیل های ایرانی نه تنها بهبود یافته اند بلکه مشابه محصولات خارجی نیز هستند.

تصمیمات سیاسی -سازندگان اکنون از افزایش تعداد این استانداردها به پنج نفر صحبت می کنند بدون اینکه مشخص کنند چگونه این استانداردها کیفیت ماشین را بهبود می بخشد.

آنچه برای انسان ملموس است ، تأثیر این استانداردها برای افزایش امنیت یا کیفیت نیست ، بلکه هزینه هایی که با قیمت نهایی خودرو اضافه می شود. هزینه هایی که مستقیماً از جیب مصرف کننده گرفته می شود.

علاوه بر استانداردها ، تجربیات مشابه نشان می دهد که دستورالعمل های دولت ها عمدتاً از نظر مالی برای مشتریان شده اند. مثال جدید تاریخچه دادگاه فاکتور کشور در استفاده از درصد سهم آمبولانس ها و موتور سیکلت ها از فروش اتومبیل و موتور سیکلت است.

طبق قانون برنامه هفتم ، تولید کنندگان و واردکنندگان خودرو باید پس از گسترش مالی ، درصد از اتومبیل ، ماشین آلات و موتور سیکلت را قرار دهند تا بتوانند آمبولانس را برای هلال احمر قرمز و اضطراری کشور خریداری کنند. با این حال ، تحقیقات اولیه توسط کانتینر با هماهنگی کمیسیون بهداشت ماجلیس نشان می دهد که اگرچه توسط مشتریان دریافت شده است ، اما این مبلغ به حساب نامگذاری شده پرداخت نشده است.

این پرونده دوباره روشن می کند که مصرف کنندگان در ایران نه تنها تصمیمات تصمیم گیری سیاسی را برای تصمیم گیری های سیاسی پرداخت می کنند ، بلکه پرداخت های پولی را نیز پرداخت می کنند که برای خدمت به سلامت عمومی و چاه های اجتماعی در نظر گرفته شده است ، بلکه در عمل سرنوشت وی همچنان روشن است.

واقعیت این است که ، بر خلاف بسیاری از کشورها ، مصرف کنندگان هیچ ابزار چاپ یا انتخاب کاملی در بازار خودروهای ایران ندارند. انحصار موجود بدون دستیابی به نتیجه مثبتی منجر به سیاستی شده است که در نهایت بار مالی خریدار ماشین شد.

استانداردهای واقعی ، دستورالعمل های مربوط به ایجاد و هزینه های حقوقی مانند درصد خرید آمبولانس به جای خدمت به مصرف کننده ، به یک شرکت جدید برای دولت ها و تولید کنندگان خودرو تبدیل شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا