اخبار اقتصاد ایران

یکی بودن قیمت‌گذار و خریدار خدمت معضل اصلی تعرفه‌های پزشکی

ایران تحلیل- زهرا رحیمی: افزایش هزینه های درمان و عدم تناسب آن با حقوق دریافتی افراد جامعه به دغدغه بزرگی به ویژه کارگران تبدیل شده است. متأسفانه قشر مینیمالیست با وجود سایر هزینه های خود مانند غذا و مسکن نگران هزینه های درمان هستند که می تواند کیفیت زندگی افراد را کاهش دهد و مشکلات جدی ایجاد کند. […]

ایران تحلیل- زهرا رحیمی: افزایش هزینه های درمان و عدم تناسب آن با حقوق دریافتی افراد جامعه به دغدغه بزرگی به ویژه کارگران تبدیل شده است. متأسفانه قشر مینیمالیست با وجود سایر هزینه های خود مانند خوراک و مسکن نگران هزینه های درمان هستند که می تواند کیفیت زندگی مردم را کاهش دهد و مشکلات جدی ایجاد کند، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع ایران تحلیل، حدود تعرفه های پزشکی با دکتر فرجود شکوهی عضو شورای عالی ترین سطح نظام پزشکی گفتگو کرده است.
دکتر فرجود شکوهی می گوید: تا زمانی که تعیین کننده قیمت و خریدار خدمات در حوزه خدمات پزشکی یکسان باشد. دستیابی به تعرفه های واقعی و عادلانه سرابی بیش نیست.
این عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه پیش بینی می شود افزایش ۴۶ درصدی تعرفه ها مانند سال های گذشته به تصویب هیأت وزیران نرسد، گفت: وی بیان کرد: تا زمانی که تعیین کننده قیمت و خریدار خدمات در حوزه خدمات درمانی یکسان است، دستیابی به تعرفه های عادلانه سرابی بیش نیست و در بین اعضای شورای عالی بیمه تنها نماینده سازمان نظام پزشکی است. نظام مدافع حقوق جامعه پزشکی است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته افزایش تعرفه ها متناسب با تورم نبوده است، افزود: بسیاری از مراکز درمانی با کمبود بودجه مواجه بوده و ممکن است ورشکست شده باشند و یا اینکه دریافتی ها خارج از نظام قانونی بوده است و این یک امر است. تجربه تلخ و گزنده که باید چراغ تعرفه سال آینده باشد.
مشاور رئیس کل و عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه اصولاً از منظر اقتصادی افزایش هزینه ها باید متناسب با میزان تورم در جامعه باشد. وی ادامه داد: اگر اینطور نباشد چرخ اقتصاد به نفع ثروتمندان می چرخد ​​به ویژه اینکه کارشناسان اقتصادی معتقدند به دلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و منطقه ای کسری بودجه در سال جدید بیش از حد انتظار خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: به هر حال امیدواریم شورای عالی بیمه با جدیت به مسائل حوزه پزشکی به عنوان یک نیاز عمومی بدون توجه به نفع و ضرر رسیدگی کند چرا که وقتی مجلس و دولت به طور هماهنگ هزاران میلیارد به بودجه صدا و سیما اضافه کنند. ; منطقی است که مقوله پیشگیری و درمان نیز با تصویب تعرفه ۴۶ درصدی و کاهش ضریب فرانشیز از سهم مردم مورد توجه جدی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا