اقتصاد جهان

یکی دیگر از شهرهای انگلیس اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، شهر ناتینگهام انگلیس با نام رابین هود، اسطوره فرهنگ پاپ آن کشور شناخته می شود و همچنین عملا زادگاه سر پل اسمیت، طراح مشهور انگلیسی است که روز چهارشنبه اعلام ورشکستگی کرد.

شورای شهر ناتینگهام فاش کرده است که این شهر با کسری بودجه شدید مواجه است و نمی تواند صورتحساب های خود را برای سال مالی ۲۰۲۳/۲۴ متعادل کند.

بر اساس این گزارش، شورای شهر ناتینگهام اخطاریه بند ۱۱۴ را صادر کرده است، به این معنی که تمام هزینه های جدید کردها به جز بودجه برای گروه های آسیب پذیر و خدمات قانونی مانند مراقبت های اجتماعی و جمع آوری زباله متوقف می شود.

انتظار می رود این شهر در سال جاری ۲۳ میلیون پوند (۲۹.۱ میلیون دلار) بیش از بودجه هزینه کند.

این شورا گفت که افزایش اخیر در نیاز به مراقبت های اجتماعی برای کودکان و بزرگسالان، افزایش بی خانمانی و تورم بالای مداوم فشار بیشتری بر بودجه وارد کرده است.

با این حال، این سازمان همچنین باید با مشکلات مالی انباشته سال های گذشته، مانند شکست طرح انرژی رابین هود شورا در سال ۲۰۲۰، که حدود ۳۸ میلیون پوند برای مالیات دهندگان هزینه داشت، مقابله کند.

دیوید ملن، رهبر شورای شهر ناتینگهام، به بی‌بی‌سی گفت که شهر «به پرداخت صورت‌حساب‌ها ادامه خواهد داد».

او پیش از این مشکلات مالی شهر را به کاهش سالانه بودجه دولت مرکزی نسبت داد که در دهه گذشته حدود ۱۰۰ میلیون پوند در سال برآورد شده است.

ملن در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، هشدار داد که عدم حمایت دولت یک مشکل سراسری است و گفت که شهرهای بیشتری ممکن است ورشکست شوند.

ناتینگهام اولین شهر بریتانیا نیست که در ماه‌های اخیر دچار مشکلات مالی شده است. در ماه سپتامبر، بیرمنگام، بزرگترین شهر بریتانیا پس از لندن، اخطار بخش ۱۱۴ خود را در مورد قبض پرداخت ۷۶۰ میلیون پوندی صادر کرد.

در مجموع، ۱۳ شورای بریتانیا از سال ۲۰۱۸ اعلامیه های بخش ۱۱۴ را صادر کرده اند. پیش از این، آخرین اطلاعیه در سال ۲۰۰۰ ثبت شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا