فرهنگ و هنر

یک اظهارنظر در مورد تتلو و یاس/ باید مجوز می‌گرفتند :: افق میهن

مدیر سابق دفتر موسیقی ارشاد درباره تتلو و موسیقی اش گفت: این نوازنده یک پدیده است و باید در زمان خودش مجوز می گرفت.

به گزارش افق میهن، مدیرکل سابق دفتر موسیقی ارشاد درباره امیر مقصودلو (تتلو) گفت: اگر بخواهم به عنوان آهنگساز نظر بدهم، تتلو یک پدیده در موسیقی است. او ملودی های خوبی دارد، ترکیب شعر و موسیقی را بلد است، خوب می خواند و هنرمند خوبی است. یادم می آید سال ها پیش این را درباره شادمهر عقیلی گفتم. آنها استعدادهای ویژه ای در موسیقی دارند و به همین دلیل مخاطبان آنها زیاد و تأثیرگذار هستند. اما من رفتار تتلو و نوع شعرهایش را تایید نمی کنم.

تتلو یک پدیده در موسیقی است
به گزارش برنا، وی ادامه داد: یک بار در جایی گفته بودم که دوست ندارم پسرم عکس تتلو را روی دیوار بگذارد، تتلو در پاسخ گفت: باید افتخار کنی که عکس من روی دیوار است، اما می توانی. به هر حال صحبت شد که تتلو یک پدیده در موسیقی است و برای اولین بار با او در عرصه هنر آشنا شدم و آن چه که از تتلو دیدم، ادامه یافت مجذوب موسیقی پس این شخص باید کار کند.

تتلو باید اجازه می گرفت
ارجمند افزود: در عین حال معتقد بودم تتلو باید مجوز می گرفت و کار می کرد. به نظر من اگر با تتلو درست رفتار می کردیم (با وجود اینکه او در دوره بعد از من بود) می توانست سرمایه ای برای موسیقی این کشور باشد. من هنوز معتقدم افرادی مانند تتلو می توانند چیزهایی را بگویند که من و شما نمی توانیم به جوانان بگوییم. او می تواند خیلی چیزهای خوب بگوید.

مدیر کل سابق دفتر موسیقی گفت: نسل آلفا و نسل زد امروز اصلا به حرف ما گوش نمی دهند پس باید به زبان خودشان صحبت کنیم. تتلو یکی از افرادی است که می داند چگونه با جوانان ارتباط برقرار کند. این فرصتی بود که نباید از دست داد. من هنوز معتقدم تتلو قابل مدیریت است، او ایران را به عنوان وطن خود دوست دارد و اگر اشتباه کرد، می توانیم با او گفت و گو کنیم.

یاس هرگز اجازه نگرفت
ارجمند درباره یاسر بختیاری (یاس) و موضوع صدور مجوز برای وی نیز گفت: با او جلسه ای داشتم. به نظر من او یکی از بهترین رپرهای ایرانی است که به متن احترام می گذارد و به آن احترام می گذارد. یاس یکی از کسانی است که من به عنوان نوازنده از موسیقی و رپ او بدم نمی آمد. معتقد بودم که خوب است و اگر اختیار داشتم به او اجازه می دادم.

وی افزود: اما خود یاس درخواستی نکرد و هرگز درخواستی نکرد. اگر می خواست حتما پیگیری می کردم و کارهایش را انجام می دادم اما خیلی ها به من مراجعه کردند و من هم پیگیر درخواستشان شدم. بسیاری از خوانندگانی که امروز کار می کنند به دوره من آمدند (بعضی به خواست خودشان و برخی به دعوت من) و من به آنها کمک کردم تا ممنوعیت هایشان برداشته شود. همه آنها امروز آهنگسازی می کنند و می خوانند و رهبری می کنند. پس نگاه من منفی نیست بلکه مثبت و فرهنگی است. من یک نوازنده هستم و از من انتظار نمی رود که نگاه امنیتی به موسیقی داشته باشم. ای کاش همه نوازندگان این کشور بتوانند کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا