فرهنگ و هنر

یک اظهارنظر: فصل زنان «جوکر» متهورانه است :: افق میهن

بشیر حسینی یکی از داوران «عصر عصر جدید» با توجه به محدودیت ها، فصل بانوان برنامه «جوکر» را جسورانه دانست اما یادآور شد که از شوخی های نامتعارف و نامناسب این برنامه خوشش نمی آید.

به گزارش افق میهن، بشیر حسینی با اشاره به فعالیت جدید خود در عرصه برنامه سازی تلویزیونی به تولید و اجرای برنامه ای مرتبط با کتاب اشاره کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال ساخت برنامه ای در حوزه کتاب هستیم که در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ به اجرا در می آید. شبکه ۳. بعد از «عصر جدید» با خودم گفتم به هیچ برنامه ای نمی روم مگر اینکه موقعیت مناسب من باشد. پیشنهادهای زیادی برای بازیگری در او وجود دارد دی من حتی رشته هایی مثل خوانندگی داشتم که حتی باعث خنده ام شد.

وی به سوال خبرنگار پاسخ داد مهر درباره اینکه آیا تا به حال با احسان علیخانی درباره «جوکر» گفتگویی داشته یا نه؟ وی بیان کرد: «جوکر» را دیده ام اما تاکنون با احسان علیخانی در این باره گفتگویی نداشته ام.

فصل زنانه «جوکر» جسورانه است

داور «عصر نیو» درباره نگاهش به «جوکر» گفت: من برنامه «جوکر» و به خصوص فصل بانوان آن را یک برنامه جسورانه می بینم. به نظر من با محدودیت ها و الزاماتی که داریم یک کار آوانگارد بود. از طرفی به نظر من این مدل برنامه باید تجربه می شد و چه خوب که احسان علیخانی این کار را کرد. یکی از ویژگی های احسان علیخانی تیم داشتن است. در «حسینیه معلی» متوجه شدم که تیم داشتن چقدر مهم است و شاید تک تک افراد آنقدر مهم نباشند. در واقع اگر تیم نباشد، کار به جایی نمی رسد.

وی با اشاره به تجربه «جوکر» بیان کرد: باید توجه داشت که این گونه اتفاقات خالی از اشتباه نیست و معمولا تیم برنامه ساز بهتر از دیگران ایرادات برنامه خود را می شناسند. اما برخی از این عیوب به دلیل ریشه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قابل کار نیستند. با این حال نتوانستم با علیخانی صحبت کنم، اما با برخی از عوامل برنامه مفصل صحبت کردیم و احتمالاً راهنمایی هایم با آن واسطه ها به او رسیده است.

حسینی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به نظر خود درباره سطح شوخی های «جوکر» خاطرنشان کرد: برخی نگاه ها به جوک ها سلیقه ای است. ما ایرانی ها در شوخی خیلی سخت گیر هستیم. من با چندین زبان آشنا هستم و قبلاً خواندن جوک های فرانسوی سرگرمی من بود. بعد از مدتی فکر کردم شاید زبانم ضعیف است که لطیفه ها را نمی فهمم و بعد دیدم معنایی ندارد و یک فرانسوی فقط به یک داستان می خندد.

وی افزود: ما ایرانی ها خیلی کنایه می زنیم، به همین دلیل خندیدنمان خیلی سخت است. اصلاً اگر یکی بیاید و ادعا کند که می خواهد دیگران را بخنداند، همه پاسدار می شوند که نخندند و از طرف مقابل بخواهند که آنها را بخنداند. نگهبان ما در برابر خنده بسته است.

من شوخی های نامناسب جوکر را دوست ندارم

کارگردان «حسینیه معلی» درباره برخی شوخی های نامتعارف در این فصل از «جوکر» در بین هنرمندان آقا نیز گفت: من آنها را دوست ندارم. اما واقعیت این است که منشأ شوخی هایی که در محافل و پشت درهای بسته داریم یا جنسی است یا سیاسی. حتی استندآپ هم همینطور است، اگر فضای سیاسی و جنسی را از آن بردارید، به راحتی نمی توان یک شوخی خوب و جذاب ساخت.

وی در پایان با بیان اینکه جای برخی از هنرمندان ما در شوخی خالی است، گفت: «جوکر» یکی از اتفاقاتی بود که باعث شد تا عمق قدرت طنز عفیف را نشان دهد و البته دارد. هشدار بزرگ برای خط قرمز؛ اینکه (هنرمند) باید پا را فراتر بگذارد و با سکس همدیگر را بخنداند، به این دلیل است که یا خلاقیت جوک های معمولی را نداریم یا پشتوانه آن را نداریم یا به خود زحمت ندادیم. به هر حال و ما می خواهیم به روشی ساده تر جلو برویم. نتیجه یکسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا