بانک و بیمه

یک بدهکار بانکی ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد| ۱۲ هزار میلیارد با معرفی اموال برمی‌گردد

به گزارش افق میهن، به نقل از قوه قضائیه، علی القاصی درباره اقدامات قوه قضائیه استان تهران در دوره تحول و تعالی گفت: این اقدامات شامل کاهش شعب و مدیریت تعدد شاکیان و تعدد پرونده های شاکی، افزایش کارکردی است. امتیازات و اطلاع رسانی الکترونیکی، تکریم ارباب رجوع و تشکیل جلسات، مدیریت پرونده های ورودی و کنترل کمک ها به واحدهای قضایی سراسر استان، افزایش بهره برداری کارکنان و شعب، توسعه فیزیکی فضاهای اداری و دادگاه ها، تجمیع برنامه ها و سیاست های داخلی برای کاهش تاخیر در رسیدگی، گسترش نظارت و بازرسی های میدانی و سیستمی از کل واحدهای قضایی، تمرکز بر کاهش پرونده های در حال رسیدگی و قدیمی تر، توسعه فناوری های جدید در دادرسی، ترویج صلح و سازش، توجه به امور زندان ها و زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و ملاقات ها و ملاقات های شخصی با زندانیان، رسیدگی به مسائل مربوط به ورود زندانیان و خانواده های آنها در محل. حمایت از رشد تولید و کارآفرینان، ایجاد هماهنگی با کلیه مؤسسات و مؤسسات مرتبط و سپرده گذاری، توجه به ورشکستگی شرکت های ورشکسته، اقدامات برای حفظ حقوق بانک ها.

القاصی تصریح کرد: یکی از اولویت های قوه قضاییه استان تهران مبارزه با فساد درون و برون نظام است. همچنین گزارش شد که با فساد به ویژه فساد در حوزه اقتصادی و اداری خارج از قوه قضاییه مبارزه می شود.» در این زمینه رسیدگی های گسترده ای آغاز شد و احکام و مصوبات بسیار خوبی از سوی دادگاه های ویژه و مجتمع ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی صادر شد. برای مبارزه با فساد برای مبارزه.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب که در اولویت دستگاه قضایی استان قرار گرفت و نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت، موضوع استیفای حقوق دولت و بازگرداندن مالکیت بانک ها و مؤسسات بزرگ بانکی به صورت گسترده بود. و افراد متنفذ با پیگیری های مجموعه اداری قضایی استان بود که به این ترتیب در موارد مختلف مبالغ بسیار زیادی از افراد بزرگ و کسانی که سال هاست موسسات بانکی بزرگ را پس نداده بودند با معرفی جمع آوری شد. دستگاه قضایی استان بویژه نمایندگان در مجتمع ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی، برای اولین بار این موضوع تهاتر شد و با مذاکرات قوه قضاییه استان تهران با بدهکاران عمده بانکی، بدهی های خود را به بانک ها تسویه کردند.

وی در ادامه با اشاره به چندین پرونده تسویه حساب بدهکاران کلان بانکی که پرونده آنها در دادگاه در حال رسیدگی است، گفت: اگر کادر قضایی وارد عمل نمی شد و جلسات مستمر و مکرری با بدهکاران کلان بانکی صورت نمی گرفت. اگر ستاد کل دادگستری استان تهران در مجتمع قضایی جرایم اقتصادی حضور نداشت، شاید بازپرداخت بدهی به وزارت دارایی و شبکه بانکی صورت نمی گرفت. این یکی از اقدامات مهم و شاخص دادگستری استان تهران است که اولین بار در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، هرچند پرونده در شعبه در حال رسیدگی است و علاوه بر رسیدگی، مذاکرات و جلسات همفکری نیز با بدهکاران برگزار می شود. تلاش برای بازپس گیری اموال دولت و بیت المال. افرادی که همکاری می کنند و توانمندی های شبکه بانکی را برمی گردانند، قطعا نگرش مثبتی نسبت به این افراد داریم و این نشان می دهد که این افراد نیت خوبی برای بازپرداخت بدهی های کلان خود به شبکه بانکی دارند.

القاصی در خصوص وصول بدهی بدهکاران غلات کلان به شبکه بانکی کشور گفت: برخی از بدهکاران بانکی در مدت زمان مشخص شده با دستگاه قضایی استان همکاری کرده و بدهی خود را به شبکه بانکی برگردانده اند حمایت کردن. ما آنها را داریم زیرا این افراد حسن نیت خود را برای بازپرداخت بدهی خود به شبکه بانکی نشان داده اند و این موارد در رسیدگی و صدور حکم از طرف آنها لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه احیاء و احقاق حقوق دولت برای ما مهم است، تصریح کرد: یکی از اقدامات و برنامه های اولویت دار ما در مجتمع قضایی استان تهران به ویژه در مجتمع ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی این است که اموال دولتی و … ” تسهیلاتی که شبکه بانکی به عده ای داده و سال هاست از بازپرداخت آن امتناع می کنند و پرونده برخی از آنها در جریان است و به دولت برمی گردانیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: تعدادی از این افراد که تسهیلات کلانی دریافت کرده‌اند و از افراد سرشناس و صاحب نام و صاحب واحدهای تولیدی هستند، تحت نظارت کل دادگستری استان و مذاکره با خود این بدهکاران هستند. پرونده آنها آماده رسیدگی است و گاهی قضاوت می شود، سعی کرده ایم بدهی آنها را به شبکه بانکی بازپرداخت کنیم. در همین راستا، مذاکرات و تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر امکان بازپس‌گیری مبالغ بسیار زیادی از این بدهکاران و بازگرداندن آن‌ها به شبکه بانکی کشور را فراهم کرده است.

وی افزود: در این زمینه یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که بیش از ۶ میلیارد تومان به دو بانک پاسارگاد و اقتصاد نوین بدهکار بود، اگرچه پرونده این فرد تا زمان رسیدگی در دادگاه گره خورده است، اما طی این جلسات هستند برای بازپرداخت بدهی های خود به شبکه بانکی تلاش و تلاش می شود و این فرد در چند ماه اخیر ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی ۵۵۰۰ میلیارد تومانی خود به بانک پاسارگاد را پرداخت کرده است موجودی ۱۵۰۰ میلیارد تومان.

القاصی یادآور شد: این ابربدهکار بانکی نیز ۹۳۰ میلیارد تومان به بانک اختاز نوین بدهکار بوده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و موجودی آن در حال حاضر در حال پرداخت است و به زودی شاهد تسویه حساب این بدهکار بانکی خواهیم بود. پرداخت بدهی به بانک های ذکر شده این بدهی ها الان سال هاست که وجود دارد و پرونده در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین با یکی دیگر از بدهکاران بانکی که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار است به توافق رسیده ایم که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را به شبکه بانکی کشور با مشارکت در اموال خود بازپرداخت کند.

رئیس قاضی آفرود استان تهران: ما در مجتمع قضایی تهران و به ویژه در مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در تلاش هستیم تا مالکیت دولت و وزارت دارایی را در پرونده های مهم کلان اقتصادی و بدهکاران کلان بانکی بازگردانیم. این یک شبکه بانکی است و قدم بعدی رسیدگی به پرونده و قضاوت بر اساس موازین قانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا