اخبار اقتصاد ایران

یک بدهکار بانکی ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد | توافق کردیم که ۱۲ هزار میلیاردش را با معرفی اموال به شبکه بانکی برگرداند

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با بدهکار بانکی که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار است به توافق رسیدیم تا با ارائه اموالش ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را به شبکه بانکی کشور برگرداند.

افق میهن، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص اقدامات دادگستری استان تهران در دوران تحول و تعالی به نقل از قوه قضائیه گفت: از جمله این اقدامات می توان به کاهش هدایایی اشاره کرد. تعداد شعب، مدیریت پرونده های چند شاکی و چند شاکی. افزایش امتیازات عملکردی و ارتباطات الکترونیکی، تکریم ارباب رجوع و تشکیل جلسات، مدیریت پرونده های ورودی و کنترل ورودی ها به واحدهای قضایی سراسر استان، افزایش بهره برداری کارکنان و شعب، توسعه فیزیکی فضاهای اداری و اماکن قضایی، تدوین برنامه ها و دستورالعمل های داخلی کاهش اطاله دادرسی، گسترش نظارت و بازرسی های میدانی و سیستمی کلیه واحدهای قضایی، تمرکز بر کاهش پرونده های معوق و قدیمی، توسعه فناوری های نوین در دادرسی، افزایش صلح و سازش، توجه به امور زندان ها و زندانیان، کاهش کیفری. دیدار و ملاقات جمعیتی و حضوری با زندانیان، ورود میدانی به مسائل ورود زندانیان و خانواده های آنان، حمایت از رشد تولید و کارآفرینان، ایجاد هماهنگی با کلیه نهادها و نهادهای مرتبط و متولی، توجه به ورشکستگی شرکت های ورشکسته، اقداماتی برای حمایت از حقوق بانک ها.

القاصی تصریح کرد: یکی از اولویت های دستگاه قضایی استان تهران مبارزه با فساد درون و برون نظام است. همچنین گزارش شده است که با فساد به ویژه فساد در حوزه های اقتصادی و اداری خارج از قوه قضائیه برخورد شد و پرونده های بزرگی در این زمینه تشکیل شد و احکام و احکام بسیار خوبی از سوی دادگاه های ویژه و مجتمع ویژه رسیدگی صادر شد. با جرایم اقتصادی برای مقابله با فساد. تبدیل شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب که در دستگاه قضایی استان در اولویت قرار گرفت و با نتایج بسیار خوبی پیگیری شد، موضوع استیفای حقوق دولت و استرداد اموال بانک ها و تسهیلات کلان بانکی بود. توسط افراد بزرگ و با نفوذ. با پیگیری های مجموعه مدیریت دادگستری استان بود که به این ترتیب مبالغ بسیار زیادی در موارد مختلف توسط افراد کلان و کسانی که سال ها تسهیلات کلان بانکی را پس نداده بودند جمع آوری کرد. دادگستری استان بویژه معاونان در مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی بدهی خود به بانک ها را اعلام می کنند. پالایش کردند این اتفاق برای اولین بار رخ داد و با مذاکرات دادگستری استان تهران با بدهکاران کلان بانکی در حال تسویه بدهی خود به بانک ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به پرونده های متعدد تسویه حساب بدهکاران کلان بانکی که پرونده آنها در دادسرا در حال رسیدگی است، گفت: اگر شرکای دادگستری ورود نمی کردند و جلسات مستمر و مکرر با بدهکاران کلان بانکی برگزار نمی شد. اگر شرکای دادگستری استان تهران در مجموعه دادگاه های جرایم اقتصادی حضور نداشتند، شاید پرداخت بدهی به بیت المال و شبکه بانکی صورت نمی گرفت. این یکی از اقدامات مهم و شاخص دادگستری استان تهران است که برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد، با وجود اینکه پرونده در شعبه در حال رسیدگی است، همراه با رسیدگی، مذاکرات و جلسات همفکری با بدهکاران برگزار می شود. ما در تلاش هستیم تا اموال دولت و بیت المال بازگردانده شود. افرادی که همکاری می کنند و تسهیلات شبکه بانکی را برمی گردانند، قطعا نگاه مطلوبی به این افراد داریم و این نشان می دهد که این افراد در بازپرداخت بدهی کلان خود به شبکه بانکی حسن نیت دارند.

القاصی در خصوص وصول بدهی بدهکاران غلات کلان به شبکه بانکی کشور گفت: برخی از بدهکاران بانکی که با دستگاه قضایی استان همکاری کردند و طی فرآیند زمانی که تعریف شد بدهی خود را به شبکه بانکی برگرداندند. برای آنها، قطعا با کمک به این افراد نگاه کنید. داریم چون این افراد حسن نیت خود را در بازگرداندن بدهی خود به شبکه بانکی نشان دادند و این موارد در رسیدگی و صدور حکم برای آنها لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است استرداد و احقاق حقوق دولت است، تصریح کرد: یکی از اقدامات و برنامه های اولویت دار ما در مجموعه قضایی استان تهران به ویژه مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی این است که اموال دولتی و تسهیلاتی که شبکه بانکی به عده‌ای داده شده و سال‌ها از بازپرداخت آن خودداری می‌کنند و پرونده برخی از آنها در جریان است و آن را به دولت برمی‌گردانیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: تعدادی از این افراد که تسهیلات کلانی دریافت کردند و از افراد سرشناس و صاحب نام و صاحب واحدهای تولیدی هستند، پرونده آنها زیر نظر کل دادگستری استان و با مذاکرات انجام شده است. با خود این بدهکاران علیرغم اینکه پرونده آنها آماده رسیدگی است و بعضاً حکم صادر می شود، سعی کردیم بدهی آنها را به شبکه بانکی برگردانیم. در این راستا با مذاکرات و تلاش های صورت گرفته طی چند ماه گذشته مبالغ بسیار زیادی از این بدهکاران جمع آوری و به شبکه بانکی کشور بازگشته است.

وی افزود: در همین راستا یکی از بدهکاران کلان بانکی که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به ۲ بانک پاسارگاد و اقتصاد نوین بدهکار بوده است، علیرغم اینکه پرونده این فرد در دادگاه مقید به موعد رسیدگی است. اما در این جلسات تلاش و کوشش لازم است. این فرد برای بازپرداخت بدهی خود به شبکه بانکی و در چند ماه گذشته ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خود به بانک پاسارگاد را تسویه کرد و مقرر شد مابقی مبلغ را نیز پرداخت کند. ۱۵۰۰ میلیارد تومان. در ماه های آینده حل شود.

القاصی یادآور شد: این ابر بدهکار بانکی نیز ۹۳۰ میلیارد تومان به بانک اختاز نوین بدهکار بوده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن تسویه شده و مابقی آن در حال تسویه است و به زودی شاهد خواهیم بود که این بدهکار بانکی پرداخت شود. بدهی خود را به بانک های مذکور تسویه کند. این در حالی است که این بدهی ها سال ها باقی مانده و پرونده در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین با یکی دیگر از بدهکاران بانکی که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار است به توافق رسیدیم که با معرفی اموالش ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خود را به شبکه بانکی کشور برگرداند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افرود: ما در مجتمع دادگستری تهران و به ویژه مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در صدد احیای اموال دولت و بیت المال در پرونده های مهم کلان اقتصادی و بدهکاران کلان بانکی هستیم که یک شبکه بانکی و مرحله بعدی رسیدگی به پرونده و صدور حکم بر اساس موازین قانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا