ترندهای روز

یک تصمیم مهم درباره بیمه شخص ثالث خودروها

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی گفت: زین پس از افت قیمت خودروها مشمول بیمه شخص سوم می شود.

عباسیان فر رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی گفت: دولت زیان مالی را بر اساس زیان فیزیکی تعریف کرده بود به طوری که کاهش ارزش خودروها در این نامه اجرایی در ماده ۳۰ تعریف نشده بود که مقرر شد در آن لحاظ شود. در ماده ۳۰

عباسیان فر تصریح کرد: افت قیمت خسارت باید بر اساس ضربه شدید به خودرو باشد نه اینکه خودرو آسیب جزئی داشته باشد و بیمه افت قیمت شامل این خودرو شود، افت قیمت پیش بینی می شود.

وی گفت: افت قیمت فقط یکبار شامل وسایل نقلیه می شود که گاهی خسارات جزئی و کلی در تصادفات رانندگی باعث افت شدید قیمت خودرو می شود. این امر باعث می شود که مالک خودرو در صورت فروش خودروی خود در صورت صفر یا گران بودن با ضرر مواجه شود. بر اساس قانون، راننده مسبب این حادثه مسئول پرداخت خسارت بهای خودرو خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت بیمه مرکزی تصریح کرد: خسارت بر اساس شدت حادثه و سابقه حادثه تعلق می گیرد. در صورتی که فردی نسبت به خسارت خود اعتراض داشته باشد می تواند توسط کارشناسان متخصص و مستقل اقدام کند و پس از تایید بیمه مرکزی خسارت پرداخت می شود. خواهد بود.

عباسیان فر در خصوص حقوق ارزیاب بیمه مرکزی گفت: حقوق این ارزیاب حدود ۳۶۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است.

وی افزود: در خصوص موضوع بیمه متعارف و غیر متعارف خودرو همانطور که بارها اعلام شده است، بیمه مرکزی نظر خود را داده و مصوبات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته است و این موضوع جزو آخرین مصوبات است. که ممکن است به صحن علنی مجلس برسد. . در کل بیمه مرکزی با تعیین تکلیف این موضوع موافقت می کند.

در ادامه نمازی ارزیاب رسمی مطالبات بیمه ای گفت: بحث ارزیابی یک کار کارشناسی است اما متاسفانه در سازمان ارزیابی خسارت به این موضوع رسیدگی جدی نشده است.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی و قانون باید در این زمینه اقداماتی انجام می داد چرا که بیمه و خسارت خودروهای ناشی از تصادف سلیقه ای انجام می شد اما امروز با حضور کارشناسان بیمه مرکزی این موضوع برطرف می شود.

نمازی تصریح کرد: شرکت های بیمه موظف به پرداخت خسارت منجر به کاهش قیمت وسایل نقلیه موتوری شدند. با اصلاح آیین نامه اجرایی بیمه نامه اجباری خسارت شخص ثالث، شرکت های بیمه موظف شدند خسارات ناشی از افت قیمت وسایل نقلیه موتوری را بدون دریافت حق بیمه مضاعف پرداخت کنند، این هدیه خوبی به مردم برای بیمه است. حفاظت. این است

نمازی گفت: به طور کلی کارشناس بیمه باید قیمت خودرو را پس از تصادف بر اساس شناخت خود ارزیابی کند. معمولا آسیب دیدن هر قسمت از خودرو باعث افت درصد مشخصی از قیمت خودرو می شود. یعنی بسته به اینکه چه قسمتی از ماشین آسیب ببینه قیمت ماشین بالا و پایین میشه.

وی تصریح کرد: مشکل ما با خودروهای غیر متعارف این است که خسارت این خودروها توسط شرکت بیمه قابل شناسایی نبود اما امروز این آیین نامه تخصصی در حال اجرا و ارزیابی است.

نمازی افزود: بیمه ها باید خسارت افت قیمت تصادفی خودرو را بپردازند، همچنین این یک الزام جدی است، هم شورای حل اختلاف و هم قوه قضائیه نظر بیمه مرکزی را قبول دارند، ماهم مدافع حقوق مردم است اگر به ماهم بروند، پیگیر حقوقشان می شویم». پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا