فرهنگ و هنر

یک خبر فوری و خوش برای سهامداران


افق میهنی –

آخرین واریز سود سهام عدالت با کد ملی و امور سهام عدالت متوفی به همراه واریز سهام عدالت از امشب از موضوعات مهمی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. کلیه صاحبان سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت باید مشخصات هویتی و بانکی به ویژه شماره حساب بانکی خود را ارائه دهند. در سامانه سجام ثبت نام کنید. در صورتی که شماره حساب بانکی ثبت نشده باشد یا مشکلی داشته باشد سود آن به عنوان بستانکار باقی می ماند.

آخرین پرداخت سود سهام عدالت با کد ملی

کلیه صاحبان سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت باید مشخصات هویتی و اطلاعات بانکی خود به ویژه شماره شبای بانکی خود را در سامانه سجام ثبت کنند. در صورتی که شماره حساب بانکی ثبت نشده باشد یا مشکلی داشته باشد سود آن به عنوان بستانکار باقی می ماند.

البته باید توجه داشت که سود سهام عدالت به برخی افراد پرداخت نمی شود. از جمله این موارد می توان به شماره اشتباه، حساب مشترک بانکی، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، مسدود شدن حساب بانکی و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

واریز دو قسط سود سهام عدالت در سال گذشته

سود سهامی که به پایان می رسد آذر سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار ۳ اسفند بود. سازمان در مرحله دوم سبد سهام صاحبان سهام ۴۹۲ هزار تومان به مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومان مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و پرتفوی سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کرد که البته میزان سود حاصل شد. دریافتی بستگی به سبد سهام افراد دارد.

سود عملکرد مالی مربوط به سال ۱۴۰۱ شرکتهای سهامی خاص تسویه نشد و ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی، رئیس سازمان در این باره در رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین توصیه کردیم که سود سهام باید پرداخت شود. امیدواریم پرداخت شود خرداد برای اینکه بتوان این سودها را جمع کرد و مابقی سود حقوق صاحبان سهام را پرداخت کرد، البته باید زمان دقیق آن توسط شورای عالی بورس تعیین شود.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس بابت مرحله اول و دوم سود سهام خود مبلغی را به حساب‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بندر واریز نکرده‌اند. پالایش نفت عباس و سوئیچ پارس وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

در خرداد در این ماه مهدی حاجیوند دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت و سود سهام عدالت نیازی به مراجعه به مکان خاصی ندارند. مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت ها مانند دوره های قبل به حساب اشخاص واریز می شود. تبدیل شد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: نکته دیگر این است که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و همچنان پیگیری ها از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام است. تبدیل شد.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت همچنین تصریح کرد: به طور کلی برای دریافت سود سهام عدالت، سهامداران راه به جایی نبرند و هیچ سندی به کسی ندهند و سهامداران باید هوشیار باشند که سود سهام عدالت را دریافت کنند. برای دریافت سود سهام، نباید روی هیچ لینکی کلیک کنید.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که واجد شرایط دریافت سود هستند نیازی به واریز وجه ندارند و به هیچ عنوان با آنها تماس گرفته نمی شود و زمانی که فاز سوم سود و تسویه حقوق صاحبان سهام مشخص شد مانند سال های گذشته سود واریز می شود. به شماره حساب بانکی افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند. خواهد بود. در نهایت سهامداران اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت و سایر موارد مرتبط با این حوزه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از سپرده گذاری مرکزی، شرکت ها هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده اند.

وی همچنین پیش از این اظهار داشت: در صورت عدم واریز سود سهام عدالت توسط این شرکت ها، سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد، قطعا اقدام مناسبی را انجام خواهد داد. تا این سود به سهامداران پرداخت شود.

استعلام حقوق صاحبان سهام با کد ملی

برای دریافت استعلام سهام با استفاده از کد ملی فقط باید کد سجام داشته باشید. ابتدا به سایت صمت به آدرس www.csdiran.ir مراجعه کنید. سپس وارد پورتال یکپارچه سهامداران شوید و ثبت نام کنید. پس از تکمیل اطلاعات با استفاده از کد ملی و رمز عبور وارد پنل کاربری خود شوید.

معرفی سیستم سهام عدالت

ما چندین سیستم سهام داریم که برخی از آنها کار نمی کنند و ممکن است فعال نباشند. بنابراین در این بخش تصمیم داریم تا سیستم های مرتبط با سهام عدالت را معرفی کنیم:

۱- سامانه سهام عدالت Sahamedalat.ir

با ورود به سایت سهام عدالت فقط می توانید شماره تلفن سهام عدالت را تغییر دهید یا شماره شبا را ثبت یا ویرایش کنید. (گزینه وضعیت سپرده سود در این سایت غیرفعال است.)

۲- سیستم ذینفعان حقوق صاحبان سهام

با ورود به سایت ذی نفعان حقوق صاحبان سهام با استفاده از کد ملی می توانید صورت وضعیت دارایی را مشاهده و یا استعلام کنید و تاریخچه سودهای واریز شده را مشاهده کنید.

۳- سایت samanese.i

این سایت فعال نیست و در حال حاضر برای استعلام سهام عدالت باید به سایت ذینفعان مراجعه کنید.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا