فرهنگ و هنر

یک خبر مهم درباره ثبت نام جدید سهام عدالت به گفته وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد درباره سهام جدید مشمولان توضیحاتی ارائه کرد.


ایران تحلیلی –

وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه خط اول جمعه شب ۳ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص سهام عدالت جدید واجد شرایط: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اولویت حقوق صاحبان سهام بازماندگان دهک های یکم تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است. حقوق صاحبان سهام این دهک ها شناسایی نشده و برای آنها بسته عدالت محسوب می شود.

وی گفت: سهام برخی از شرکت های دولتی توسط بانک ها تضمین شد، بنابراین این کار تا پایان سال ۱۴۰۲ به طول انجامید، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بر اساس آیین نامه داخلی مجلس به دو مرحله تقسیم شد و منتظریم تا امسال قانون بودجه هر چه زودتر ابلاغ شود.» طبق این قانون در خصوص سهام عدالت جدید واجد شرایط اقدام خواهیم کرد.

سهام عدالت از کجا آمده است؟

سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق مصوبه دولت نهم از طریق شرکت های تعاونی دادگستری استان به مشمولان آن تعلق می گیرد. دولت هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده است. بر اساس طرح «سهام عدالت» بخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به گروه های کم درآمد فروخته می شود.

“آیین نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق توسعه سهم تعاونی بر اساس توزیع سهام عدالت” در ۹ بهمن ۸۴ و پس از تصحیح متن اصلی که در ۲۳ است آبان ۸۴ به تصویب هیات وزیران رسید، به تصویب این هیات رسید. تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری عدالت در همان روز مؤید عزم دولت جدید برای اجرای این طرح بود و سهام مذکور قبل از آغاز سال ۱۳۸۴ به تعدادی از ذینفعان طرح در چهار استان واگذار شد. در مرحله اول سهام عدالت بین تعدادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار بدون شغل توزیع شد و اوراق به عنوان سهام عدالت در اختیار مشمولان طرح سهام عدالت قرار گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا