ترندهای روز

یک روکش آخرالزمانی برای سایبرتراک ساخته شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این پوشش محافظ برای سایر خودروهای مشابه نیز استفاده می شود، اما به دلیل محبوبیت Cybertruck، شرکت (Mission Darkness) آن را پوشش رستاخیز این وسیله نقلیه آخرالزمانی نامیده است.

رگبار روزانه اخبار منفی در مورد درگیری های بین المللی، جهان را مانند یک بشکه باروت ناپایدار جلوه می دهد.

به گزارش IA، جنگ های منطقه ای شعله ور شده و تهدیدی برای ایجاد یک درگیری بزرگ جهانی است. این درگیری‌های خشونت‌آمیز هم وحشتناک و هم بسیار مدرن هستند و از مجموعه‌ای از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند که می‌تواند افراد را در فواصل بی‌سابقه‌ای تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از این تهدیدات جدی معاصر، حمله پالس الکترومغناطیسی (EMP) است که زیرساخت های یک کشور را هدف قرار می دهد و برق، اینترنت و سایر سیستم های حیاتی را از بین می برد.

یک شرکت پیشگام به نام Mission Darkness محصولاتی را معرفی کرده است که می توانند از تجهیزات در برابر چنین بلایایی محافظت کنند و اخیراً یک چادر محافظ به نام CYBERCYLENT رونمایی کرده است که در برابر حملات الکترومغناطیسی وسایل نقلیه مانند اتومبیل ها محافظت می کند. CyberTrack تسلا محافظت می کند.

حمله پالس الکترومغناطیسی چیست؟

به گفته آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده، یک حمله پالس الکترومغناطیسی (EMP) می تواند به بخش های قابل توجهی از زیرساخت های حیاتی کشور از جمله شبکه برق، تجهیزات ارتباطی، سیستم های آب و فاضلاب و سیستم های حمل و نقل آسیب برساند.

علاوه بر این، اثرات چنین حمله ای می تواند از یک بخش مهم شروع شود و به بخش های دیگر ادامه یابد و از منطقه جغرافیایی آسیب دیده گسترش یابد و میلیون ها نفر و کسب و کار را تحت تاثیر قرار دهد.

یک پوسته آخرالزمانی برای Cybertruck ایجاد شد

محتمل ترین راه برای چنین حمله ای چیست؟ یکی از بدترین سناریوها، انفجار هسته ای است که می تواند برای همیشه بخش های عظیمی از شبکه برق یک کشور و دیگر زیرساخت های کلیدی را خاموش کند. همچنین می توان از مهمات متعارف تخصصی یا وسایل غیرهسته ای استفاده کرد.

شایان ذکر است که رویدادی به نام GMD که یک اختلال ژئومغناطیسی طبیعی ناشی از آب و هوای فضاست، می‌تواند اثراتی مشابه حمله پالس الکترومغناطیسی ایجاد کند.

یک رویداد GMD می تواند محصول پرتاب جرم تاجی از خورشید باشد که به شبکه های الکتریکی زمین، ماهواره ها، سیستم های ناوبری و سایر وسایل الکترونیکی آسیب می رساند.

تهدیدات پالس الکترومغناطیسی چقدر واقعی هستند؟

هوش مصنوعی با رایان جودی، مدیر عامل Mission Darkness، که شرکت را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد، صحبت کرد. این شرکت برای ارائه تجهیزات پزشکی قانونی دیجیتال مانند کیسه های فارادی و قفسه های محافظ فرکانس رادیویی به سازمان های مجری قانون توسعه داده شد.

از آنجایی که جمع آوری شواهد دیجیتال در حال حاضر تقریباً بخشی از هر تحقیقات جنایی است، محصولات این شرکت از چنین شواهدی در برابر هکرها یا هر کسی که می خواهد از راه دور بر آن تأثیر بگذارد محافظت می کند.

سپر فارادی این شرکت این نوع حفاظت را یک قدم فراتر می برد و به دنبال محافظت از یک وسیله نقلیه کامل مانند Cybertruck در برابر حملات پالس الکترومغناطیسی یا تهدیدات مشابه است. این پوشش روی سایر وسایل نقلیه مشابه نیز کار می‌کند، اما به دلیل محبوبیت Cybertruck، این شرکت پوشش آن را “پوشش رستاخیز برای آخرین وسیله نقلیه روز قیامت” نامیده است.

یک پوسته آخرالزمانی برای Cybertruck ایجاد شد

وقتی از رایان جودی پرسیده شد که چقدر باید تهدیدات EMP را جدی بگیریم، توضیح داد که اطمینان از پیش‌بینی احتمال وقوع چنین رویدادی دشوار است. اما اگر به جهان امروز نگاه کنید، تصور اینکه چنین نتیجه ای ممکن است به دنبال داشته باشد چندان سخت نیست.

چرا کسی باید از این نوع سلاح استفاده کند؟

رایان معتقد است که این سلاح مزایای استراتژیک خاصی را ارائه می دهد. او گفت که با از کار انداختن سیستم های برق، شبکه های ارتباطی، زیرساخت های حمل و نقل و سایر سیستم های حیاتی، یک حمله پالس الکترومغناطیسی می تواند بلافاصله جامعه را بدون از دست دادن جانی فلج کند.

او فکر می کند که هرج و مرج و فروپاشی جامعه احتمالاً به مرور زمان منجر به تلفات جدی خواهد شد.

چگونه می توانید از ماشین خود در برابر پالس الکترومغناطیسی محافظت کنید؟

این رویکرد پوشش برای سایر دستگاه هایی که نیاز به محافظت در برابر پالس های الکترومغناطیسی دارند، قابل اجرا است.

در تولید این روکش از مواد تخصصی و روش های خاصی استفاده شده است و در عین حال به اصول قفس فارادی پایبند بوده است. این پوشش محفظه ای ایجاد می کند که میدان های الکترومغناطیسی خاصی را مسدود می کند.

به طور خاص، پوشش فارادی از الیاف متالایز شاخه ای ساخته شده است که رسانایی بالایی دارند و نقش کلیدی در محافظت در برابر پالس های الکترومغناطیسی دارند. الیاف موجود در پارچه می توانند الکتریسیته را هدایت کنند و یک سپر الکترومغناطیسی ایجاد کنند.

اگر پالس های الکترومغناطیسی به چادر برخورد کنند، پارچه بار الکتریکی را در امتداد بیرونی چادر توزیع می کند. انجام این کار باعث از بین رفتن میدان های الکترومغناطیسی داخل می شود. این فرآیند مانعی را ایجاد می کند که از ورود امواج الکترومغناطیسی جلوگیری می کند و از هر وسیله ای در داخل آن محافظت می کند.

یک پوسته آخرالزمانی برای Cybertruck ایجاد شد

این چادر طیف گسترده ای از سیگنال ها از جمله WiFi، بلوتوث، سیگنال های سلولی ۵G، GPS و سیگنال های رادیویی را از مگاهرتز پایین تا ۴۰ گیگاهرتز مسدود می کند.

همانطور که رایان جودی توضیح داد، طراحی چادر فارادی یک مانع رسانا مداوم در اطراف اقلام محافظت شده ایجاد می کند.

دقت در ساخت این محصول تضمین می کند که هیچ شکاف، درز یا منافذ محافظت نشده ای که اجازه نفوذ امواج الکترومغناطیسی را می دهد وجود ندارد.

نه تنها برای Cybertruck

این نوع حفاظت فقط برای دارندگان تسلا سایبرتراک نیست و محافظ فارادی تقریباً برای هر وسیله نقلیه برقی یا گاز سوز قابل استفاده است.

تیم Mission Darkness بیشتر به استفاده از آن برای Cybertruck اشاره می کند زیرا Cybertruck یک وسیله نقلیه زرهی است و دارای یک تخت ۶ فوتی، خروجی های ۲۲۰ ولتی و قابلیت شارژ مجدد با پنل های خورشیدی است.

یک پوسته آخرالزمانی برای Cybertruck ایجاد شد

این باعث می شود که آن را به گزینه خوبی برای بقا در شرایط سخت و پس از پالس های الکترومغناطیسی که در آن سوخت سنتی به سختی یافت می شود، تبدیل می کند.

رایان توصیه می کند که صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی برخی از پنل های خورشیدی را در کاپوت ذخیره کنند. وقتی بنزین تمام می‌شود، خورشید همچنان می‌تواند انرژی بی‌پایانی برای کارکردن ماشین شما فراهم کند.

پوشش پالس الکترومغناطیسی با چه سرعتی قابل نصب است؟

نصب کاور زمان زیادی نمی برد، فقط حدود ۳۰ دقیقه. اجزای بادوام به سرعت در کنار هم قرار می گیرند و به دنبال آن روکش فلزی قرار می گیرد. این پوشش به راحتی قابل حمل است.

بر خلاف سایر محصولات موجود در بازار که بر پایه های فولادی یا آلومینیومی تکیه دارند، قطب های این روکش از فیبر کربن ساخته شده است. این به طور قابل توجهی وزن آن را کاهش می دهد و حرکت آن را بسیار آسان می کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا