اخبار اقتصاد ایران

یک شاخه راه آهن رشت – کاسپین به بندرانزلی و شاخه دیگر آن به آستارا می رود

معاون وزیر راه ظرفیت انتقال بار خط ریلی رشت – خزر را هفت میلیون تن عنوان کرد و گفت: با توجه به جابجایی کمتر مسافر، ظرفیت انتقال بار به رشت به ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد.

افق میهن، خیرالله خادمی امروز ۱۰ خردادماه در حاشیه مراسم افتتاحیه راه آهن رشت – خزر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مسیر ریلی آخرین قسمت کریدور دریایی شمال – جنوب است. ، و اظهار داشت: این حلقه مفقوده است. این کریدور امروز تکمیل شد و با حضور سرپرست رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه راه آهن رشت – خزر در اردیبهشت ماه به پایان رسید و با حضور رئیس جمهور آماده افتتاح شد، خاطرنشان کرد: طول این پروژه ۳۷ کیلومتر است و ۴۰ کیلومتر ریل گذاری انجام شده و اعتبار هزینه شده نیز معادل ۶۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. به ارزش امروز

خادمی با اشاره به اینکه این خط ریلی از زمین های کشاورزی و مناطق روستایی می گذرد، از سختی های احداث این مسیر خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت حمل بار این خط ریلی ۷ میلیون تن و ظرفیت مسافران آن ۶۰۰ هزار نفر است. اما با توجه به جابجایی کمتر، ظرفیت انتقال بار به رشت تا ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه یک شاخه راه آهن رشت – خزر تا بندر انزلی و شاخه دیگر به سمت آستارا ادامه دارد، گفت: این مسیر نقش بین المللی دارد و به عنوان کریدور سراسری ریلی-دریایی قرار است از روسیه و شمال اروپا با به طول ۱۳ هزار کیلومتر و با عبور از خاک جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به بندر بمبئی، بخشی از پروژه حمل و نقل بین المللی خواهد بود و با استفاده از آن می توانیم کالاهای شرق آسیا را به مقصد برسانیم. دریای خزر و سپس بندر آستاراخان در روسیه، مسکو و اروپا. .

معاون وزیر راه با اشاره به مدت ۴۵ روز حمل کالا از طریق کانال سوئز، تصریح کرد: کریدور شمال به جنوب این مسیر را ۲۵ روز کوتاه و ۳۰ درصد از هزینه را کاهش می دهد.

وی همچنین به نقش داخلی راه آهن رشت – خزر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شبکه ریلی کشور از بنادر جنوب تا دریای خزر تکمیل می شود و می تواند در درآمد ملی بسیار موثر باشد.

در سفر یک روزه محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان چند کشور، راه آهن رشت – خزر با هدف تکمیل، امروز ۱۰ خرداد به بهره برداری می رسد. کریدور شمال-جنوب راه آهن رشت – خزر به عنوان حلقه مکمل کریدور شمال – جنوب محسوب می شود و این پروژه مهم که قرار بود با حضور شهید آیت الله رئیسی به بهره برداری برسد، پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند محسوب می شود. و خلیج فارس که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا