ترندهای روز

یک شرط دست‌وپاگیر برای دریافت خودرو باطل شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یدالله اسماعیلی فرد مدیرکل هیأت عمومی و هیأت های تخصصی دیوان عدالت اداری در جلسه عمومی دیوان عدالت اداری که امروز در بند ۲ ماده ۴ آیین نامه شورای رقابت برگزار شد. بازار در خصوص شرایط متقاضیان دریافت خودرو باطل شد.

وی گفت: تعیین شرط داشتن گواهینامه برای گرفتن خودرو از صلاحیت شورای رقابت خارج است و متقاضیان برای گرفتن خودرو نیازی به گواهینامه ندارند.

اسماعیلی فرد ادامه داد: در ماده ۹۲ دیوان عدالت اداری آمده است که در صورت ابطال مصوبه ای در مجمع عمومی، مرجع طرف شکایت یا سایر دستگاه ها مکلفند در دستورات، اقدامات و اقدامات بعدی مفاد آن را رعایت کنند. تصمیمات در صورتی که بر خلاف آن قطعنامه صادر کنند. شکایت بدون قرار گرفتن در هیأت های تخصصی به دعوت نماینده حزب در هیأت عمومی مطرح و از تاریخ تصویب لغو می شود.

وی افزود: امروز مصوبه بند ۲ ماده ۴ این بخشنامه ۶۳۳ شورای رقابت ارائه شد و در این مصوبه آمده بود برای خرید خودرو متقاضی باید گواهینامه رانندگی داشته باشد زیرا هیئت عمومی در رای قبلی که داشتن گواهینامه رانندگی یک نوع قانون است و شورای رقابت چنین اختیاری ندارد و بنابراین اگر قرار باشد حقوق محدود شود، قانونگذار برای محدود کردن دسترسی مردم به بازار خودرو، حق را محدود می‌کند. این محدودیت در مقررات قانونی وجود نداشت و هیئت عمومی این را جزو اختیارات شورای رقابت ندانست.

مدیرکل هیأت عمومی و هیأت های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: تاریخ تصویب امروز باطل شد، یعنی افرادی که از تاریخ تصویب رأی با این شرط نتوانسته اند مراجعه و خودرو را دریافت کنند. با این رأی دیوان عالی کشور پیش رفته و در صورت داشتن شرایط می توانند برای خرید خودرو و دریافت خودرو اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا