فناوری

یک شرکت ایرانی مشکل تحریم بازی های خارجی را حل کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

کرونا یکی از ویروس هایی بود که توانست سبک زندگی بسیاری از مردم جهان را تغییر دهد و مردم را در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند. شاید همین موضوع باعث شده تا تعداد گیمرها روز به روز بیشتر شود و در حال حاضر به نزدیک به ۳۶.۴ میلیون نفر رسیده است و این یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشورمان به بازی های دیجیتال روی آورده اند.

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، علاوه بر دانلود بازی‌های آنلاین، خریدهای درون‌بازی در اپ استور و گوگل پلی نیز به ۷۹.۵ میلیارد دلار رسید و از آن زمان تاکنون در حال افزایش بوده است که در مقایسه با مدت مشابه برای مثال در سال ۲۰۱۹، مقایسه شده است. حدود ۲۶ درصد بود.

روش خریدهای درون بازی نوعی خرید درون برنامه ای است که در بین بازی های ویدئویی، کنسول های بازی و بازی های موبایل و کامپیوتر محبوب است. خریدهای درون بازی به گیمرها این امکان را می دهد که کالاهای مجازی مانند: ارز درون بازی، قدرت ها و توانایی های ارتقاء یا سطوح و ویژگی های جدید درون بازی و بنا به صلاحدید خود خریداری کنند. توسعه دهندگان بازی از خریدهای درون بازی به عنوان یک استراتژی کسب درآمد استفاده می کنند. گیمرها همچنین خریدهایی انجام می دهند که کیفیت و لذت بردن از تجربه گیم پلی را افزایش می دهد، احتمالاً برای مدت طولانی تری به بازی ادامه می دهند.

متاسفانه به دلیل تحریم ایران امکان خرید مستقیم CP های بازی مانند کالاف دیوتی موبایل و یا جم بازی هایی مانند Free Fire، Mobile Legend، Clash of Clans، Clash Royale و … وجود ندارد.

با توجه به مشکل ممنوعیت موارد درون بازی مانند سی پی کالاف دیتی، Freefire Jamو جم موبایل افسانه و … شرکت هوشمند توسعه تجارت الکترونیک آفرینان (موجوجم) اعلام کرده است: با توجه به پیگیری های انجام شده، عملیات اجرایی لازم را برای رفع مشکلات گیمرها انجام داده است. و حالا تمام محصولات داخل بازی را به صورت قانونی و با همان قیمت درون بازی خریداری می کند.

ذکر این نکته نیز ضروری است:

فقط باید به فرش فروشی هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنید، البته سابقه فعالیت این شرکت هم می تواند تا حدودی خیال مردم را راحت کند؛ اما زمانی که سایتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) باشد به این معنی است که پلیس فتا صلاحیت فعالیت آن را تایید کرده است. کارکنان نماد اعتماد الکترونیک نیز برای تصمیم گیری در خصوص صلاحیت خدمات وی استعلامات لازم را از این ارگان انجام می دهند. در صورت عدم تایید صلاحیت وبسایت، نام وی در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و امکان دریافت این آیکون از وی سلب خواهد شد.

در این راستا شرکت موججم از سال ۱۳۹۲ زیرساخت های لازم را در زمینه اقدامات فنی به منظور رفع نیاز گیمرهای ایرانی اجرا کرده است که با توجه به اطلاعات به دست آمده از این شرکت به شرح زیر است:

پشتیبانی آنلاین ۱۶ ساعته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

پشتیبانی تلفنی ۱۶ ساعته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

پیگیری و اخذ مجوزهای لازم جهت خرید مطمئن و قانونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا