ترندهای روز

یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای دانش آموزان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فرارو: صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که متخصصان تغذیه همواره بر آن تاکید دارند و وعده ای است که هرگز نباید از آن صرف نظر کرد. صبحانه، به ویژه برای کودکان و کودکان مدرسه ای، یک وعده غذایی بسیار مهم است و نقش برجسته ای در فرآیند یادگیری و آموزش دارد. دغدغه بسیاری از والدین همیشه صبحانه فرزندان است.

یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای دانش آموزان

بچه ها معمولا غذاهای هیجان انگیز با ظاهری زیبا را دوست دارند و بچه های مدرسه ای اشتهایی برای خوردن نان، پنیر، مربا و یا املت و صبحانه های گرم صبح ها ندارند. کرپ فرانسوی یک نان لطیف و بسیار نازک است که دستور پخت آن شبیه به پنکیک است با این تفاوت که کرپ ها نازکتر از پنکیک پخته می شوند. برای مواد کرپ می توانید از انواع کره، شکلات صبحانه، عسل، آجیل و انواع میوه ها استفاده کنید. اگر می خواهید این کرپ خوشمزه را برای صبحانه کودکتان به روشی آسان در خانه تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۲ عدد

شیر: یک و نیم پیمانه

وانیل: نصف قاشق چایخوری

آرد سفید شیرین: ۱۲۵ گرم

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

کره بادام زمینی، شکلات صبحانه، موز و توت فرنگی: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای دانش آموزان

برای تهیه این کرپ خوشمزه ابتدا آرد سفید شیرین را با نمک و شکر در ظرفی ریخته و مخلوط کنید. در ظرفی دیگر تخم مرغ و وانیل و شیر را بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا تخم مرغ و شیر کاملا با هم مخلوط شوند. حالا مخلوط تخم مرغ و شیر را به مخلوط آرد اضافه کنید و با همزن دستی خیلی خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. یک تابه متوسط ​​و نچسب را روی اجاق قرار دهید تا داغ شود، سپس یک لیوان خمیر کرپ را در وسط تابه بریزید. تابه را بچرخانید تا کرپ در تمام سطح تابه پخش شود. بعد از اینکه کرپ بسته شد و یک طرف آن طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن طلایی شود. به همین ترتیب کرپ ها را درست کنید. بعد از خنک شدن کرپ، وسط آن را کمی کره بادام زمینی یا شکلات صبحانه بمالید و روی آن را با موز یا توت فرنگی ورقه شده بریزید و کرپ را داخل لقمه یا ساندویچ مثلثی بپیچید و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا