فرهنگ و هنر

یک قمار جدید برای «رضا عطاران» :: افق میهن

کمدی جدید رضا عطاران از پنجشنبه در سینماها اکران می شود. احتمالاً این فیلم هم مانند دیگر آثار او برای عطاران قمار است، چرا که حضور او در آثار اخیر نتوانسته مانند گذشته گلی برای صاحبان اثر به ارمغان بیاورد.

به گزارش افق میهن، کمدی جدید رضا عطاران از پنجشنبه در سینماها اکران می شود. این فیلم نیز مانند دیگر آثار او احتمالاً مانند یک قمار است، زیرا حضور او در فیلم های اخیر نتوانسته است مانند گذشته برای صاحبان اثر گیشه و به اصطلاح به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر عطاران به نوعی پشتوانه فیلمی که بازی می کند به حساب می آید. البته در روز اول اکران نمی توان نتیجه شکست یا پیروزی را به هیچ اثری اختصاص داد و اینها فقط حدس و گمان است.
عطاران در سریال سازی در دهه هشتاد بی رقیب بود. سکانس های بزنگاه، خانه به دوش و فرار متهم همچنان در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و شاید اگر ادامه می یافت، وضعیت تلویزیون اینگونه نبود. به هر حال در این مقاله به سراغ چند تجربه موفق و ناموفق عطاران در سال های اخیر می رویم. با ما همراه باشید.
فردی

ژانر و بازیگر؛ مهم ترین دلایل فروش بالای تک فیلم ها. فیلم کمدی که بازیگر اصلی آن رضا عطاران است همچنان می تواند انتخاب اول مردم برای رفتن به سینما باشد. در سال‌هایی که بحران مخاطب شکل نگران‌کننده‌ای به خود می‌گرفت، «اینفرادی» جزو معدود فیلم‌های پر بیننده بود و در سال ۱۴۰۱ به عنوان پرفروش‌ترین فیلم انتخاب شد و چنین موفقیتی محصول حضور رضا عطاران به عنوان پرفروش‌ترین فیلم است. بازیگر پردرآمد دهه آخر سینمای ایران، در فیلم «انفرادی». اما آیا عطاران تا اطلاع ثانوی می فروشد؟ معلوم نیست. باشد

روشن

فیلم روشن زمستان سال گذشته پس از سه سال توقیف اکران شد. رضا عطاران اگرچه توانست سومین سیمرغ کارنامه هنری خود را برای بازی در هفتمین فیلم بلند روح الله حجازی به خانه ببرد، اما فروش کم این فیلم باعث شد تا برای صاحبان اثر به صرفه نباشد.

ویلای ساحلی

کیانوش عیاری گفت ویلای ساحلی را برای پول ساخته است. بعد از توقیف فیلم «کاناپه» او تصمیم گرفت سراغ یک کمدی برود. حضور بازیگرانی چون پژمان جمشیدی و رضا عطاران در فیلمی که کارگردانش قواعد ساخت فیلم به هر شکلی را شاید بهتر از بسیاری از وعده‌ها می‌داند که مخاطب باید منتظر یک اتفاق خاص در سینما باشد، اما ویلای ساحلی شاید فقط برای سازندگان فیلم سود خوبی داشت و از نظر فنی با دیگر کمدی های عطاران و حتی آثار عیاری فاصله داشت.

تحت نظارت

«مجید صالحی» اولین فیلم خود به نام «زیر نظر» را تولید کرد و پس از مدتی حضور در اکران، در شرایط کرونا نیز به صورت آنلاین به نمایش درآمد. شاید به همین دلیل است که عطاران این بار در گیشه شکست خورد. البته بازی های کمدی «زیر رادار» نسبتاً مرتب است. البته ادعای ضد زن بودن این اثر نیز وجود داشت. اما فیلم مجید صالحی با عطاران و امیر جعفری به اوج نهنگ انبار نرسید و این یکی از نکاتی است که او را در آستانه یک قمار بزرگ در خصوص اکران قف قرار داده است.

صدپا

اما انتشار هزارپا مترادف شد با ساخت زوجی موفق به نام عطاران و عزتی. پرفروش ترین و پربیننده ترین فیلم دهه نود که یک برگ برنده دیگر داشت. ابوالحسن داودی که یکی از بهترین های سینمای ماست. وضوح سارا بهرامی و جواد عزتی در کاراکترهایشان نیز به داوودی کمک کرد تا عطاران کمدی نسبتا خوبی را خلق کند. همچنین هزارپا به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی رضا عطاران پر از شوخی و شوخی است و موفق می شود لبخند را بر لبان مخاطب بیاورد. بخش عمده ای از بار شوخی های فیلم نیز بر دوش عطاران است که با طنز خود هر موقعیتی را به کمدی ترین شکل ممکن اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا