اخبار بورس

یک ماه آینده؛ افزایش سرمایه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی “شگستر”/ پیشرفت ۶۰ درصدی زیست پالایشگاه باشت تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس گفت:

مدیرعامل شرکت توسعه سوخت زاگرس سبز گفت: فاز دوم افزایش سرمایه شامل حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که برای تکمیل و راه اندازی پالایشگاه زیستی باشت هزینه می شود که ظرفیت تولید شرکت سوخت زاگرس سبز را دو برابر می کند.

کیوان شیدانی مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در گفتگو با افق میهنوی در زمان افزایش سرمایه گفت: مرحله اول آبونمان مهرماه سال گذشته به مبلغ ۲ میلیارد تومان انجام شد. این افزایش سرمایه برای تکمیل و راه اندازی پالایشگاه کرمانشاه که هم اکنون در مرحله تولید تجاری است، استفاده شد. همچنین پالایشگاه زیستی باشت تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس مصوبه مرجع صدور مجوز، آبونمان ۳۶۰۰ میلیارد تومانی تصویب شد. فاز دوم افزایش سرمایه شامل حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که برای تکمیل و راه اندازی بیو پالاشگاه باشت هزینه می شود که ظرفیت تولید شرکت سوخت زاگرس سبز را دو برابر می کند.

شیدانی ادامه داد: اشتراک فاز دوم تا یک ماه آینده تکمیل می شود.

مدیرعامل شگستر در خصوص قیمت محصولات تولیدی گفت: مکانیسم بازار قیمت محصولات را تعیین می کند. سوخت بیواتانول در کشور ما تولید نمی شد. بیش از ۹۰ کشور در جهان سوخت بیواتانول تولید و استفاده می کنند. مجله پلاتس که در صنعت نفت شناخته شده است، مبنای اصلی و اولیه قیمت محصولات به حساب می آید، اما تقریباً با کارهایی که در بورس انجام داده ایم، به زودی مجوز حضور در بورس انرژی را دریافت خواهیم کرد. مکانیسم تبادل و تبادل انرژی قیمت را تعیین می کند.

وی تصریح کرد: MBM تخمیر شده مشابه ذرت و کنجاله سویا است اما مکانیسم بازار قیمت آن را بر اساس ارزش غذایی آن تعیین می کند.

شیدانی در خصوص مقاصد صادراتی و صادراتی محصولات شگستر گفت: کشورهای منطقه اصلی ترین و مهم ترین مقصد ما خواهند بود. با توجه به مصرف بالای بنزین در کشورهای منطقه و شرایط پالایشگاه های کشورهای منطقه مانند عراق، امارات، قطر و سایر کشورهای منطقه، انتظار صادرات به این کشورها را داریم. مذاکرات اولیه با این پالایشگاه ها و این کشورها انجام شده و پس از تکمیل به اطلاع خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا