بانک و بیمه

یک ماه بیمه رایگان برای افرادی که تعیین دهک نشده‌اند

به گزارش ایران تحلیل، جمشید شایانفر بیان کرد: در سازمان بیمه سلامت ۴۵ میلیون نفر بیمه تحت پوشش هستند که در قالب ۴ صندوق بیمه‌ای بیمه شده است. ۱ مه شده اند. ۵ میلیون نفر بیمه قانو ن باید ۷ درصد حق بیمه را پرداخت کند ۲ درصد توسط مبلغ و ۵ درصد آن وسط دولت و دستگاه بیمه پرداخت می شود.

وی افزود: بازنشستگان به جای پرداخت ۲ درصد، ۱/۷ پرداخت می‌کنند. کمیته مددجویان (ره)، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، طلاب و روحانیون به تحصیل، ا تباع خارجی و دانشجویان می‌شود. همچنین ۱۷ میلیون نفر از افرادی که بیمه می‌شوند و در شهرهایی با جمع آوری بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. این گروه باید حق بیمه را پرداخت کنند.

حق بیمه ۵ دهک اول جامعه توسط دولت تقبل و پرداخت می‌شود که ارزیابی وسع صورت می‌گیرد. افراد بدون مراجعه به سامانه، اطلاعات ۵ دهک اول جامعه از وزارت بهداشت ریافت شده و بیمه شده اند. که در دهکهای ۶ تا ۱۰ قرار دارند سهم آن کاهش یاف ته است. دهک ۶ مجموعا باید ۲۰ درصد از حق بیمه را پرداخت کند که حدود ۲۸۰ هزار تومان برای یک نفر در سال شمسی است. دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه با مبلغ ۴۳۰ هزار تومان، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه با مبلغ ۵۷۴ هزار تومان، دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه با مبلغ ۷۱۷ هزار تومان و دهک ۱۰ کل مبلغ حق بیمه با مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان باید پرداخت می‌کند.

مدیرکل و جذب بیمه‌های بیمه‌گری از شرایط بیمه نسبت به سال گذشته یاد کرد و افزود: افراد می‌توانند از طریق سامانه شهروندی سادی مان بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir وارد شوند و اطلاعات خود را ثبت کنند. به سرعت با ارتباط سامانه‌های دهک فرد مشخص می‌شود و می‌توانید بیمه خود را دریافت کنید.

وی همچنین گفت: آیا می‌تعیین دهکده نمی‌شوند می‌توانند به مدت یک ماه بیمه رایگان دریافت کنند و اگر برای ماه آینده نیز نتیجه مشخص نشده باشد، می‌توان یک ماه دیگر از بیمه رایگان استفاده کرد.

شایانفر اذعان کرد: تلاش شده با کم کردن حق بیمه و تسهیلات، افراد از بیمه بیمه به راحتی بیمه شده و از آن لذت می برند. همچنین فرانشیزی که افراد پرداخت می‌کنند در موسسات قراردادی برای خدمات سرپایی ۳۰ درصد و برای خدمات درمانی ۱۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا