اقتصاد جهان

یک میلیون نفر به جمعیت فقیر در بریتانیا اضافه شد

تحلیل جدید بنیاد جوزف راونتری (JRF) نشان می‌دهد که با عمیق‌تر شدن بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا، یک میلیون نفر بیشتر در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در فقر زندگی می‌کردند.

بر اساس گزارش این موسسه خیریه، ۱۴.۴ میلیون نفر از جمله ۴.۲ میلیون کودک در سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در فقر زندگی می کردند و تعداد فزاینده ای قادر به تهیه غذا یا پرداخت قبض انرژی خود نبودند.

این رقم در مقایسه با مجموع ۱۳.۴ میلیون نفر از جمله ۳.۹ میلیون کودک در سال گذشته افزایش یک میلیون نفری را نشان می دهد.

پل کیساک، مدیر اجرایی بنیاد جوزف راونتری، در این گزارش گفت: از آخرین مرحله مبارزه بریتانیا با فقر، تقریبا ۲۰ سال می گذرد و از آن زمان تاکنون شش نخست وزیر آمده اند و رفته اند.

وی افزود: در عوض طی دو دهه گذشته شاهد عمیق‌تر شدن فقر بوده‌ایم و خانواده‌های بیشتری به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شش میلیون نفر در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ درآمدی بسیار کمتر از خط فقر عادی داشتند و بنابراین در فقر «بسیار عمیق» قرار داشتند.

این در حالی است که شکاف فقر یا مقدار پول مورد نیاز برای بازگرداندن درآمد فقیرترین مردم به خط فقر، اکنون در حال افزایش است.

بر اساس گزارش بنیاد جوزف راونتری، افراد این دسته برای فرار از فقر باید بیش از دو برابر درآمد خود را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، زوجی که دو فرزند زیر ۱۴ سال دارند، اگر درآمد سالانه خانوارشان کمتر از ۱۴۶۰۰ پوند (۱۸۵۱۹ دلار) باشد، «بسیار فقیر» در نظر گرفته می‌شوند.

خانواده های پرجمعیت، افراد دارای معلولیت، کارگران پاره وقت و افراد خوداشتغال و همچنین افرادی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند، بیشتر تحت تاثیر فقر قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا