ترندهای روز

یک نقاشی ۱۰۰میلیاردی که در اتاق زیر شیروانی پیدا شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک نقاشی فراموش شده متعلق به قرن هفدهم سال ها در اتاق زیر شیروانی در ایالت مین نگهداری می شد. با توجه به برچسب پشت قاب، این اثر با نام «پرتره یک دختر» یکی از آثار رامبراند، استاد معروف هلندی است. چند هفته پیش، این اثر هنری دوباره کشف شده در حراجی به قیمت ۱.۴۱ میلیون دلار فروخته شد.

کایا ویو، ارزیاب و حراج‌دهنده آثار هنری، این اثر را در یک بازدید معمولی از خانه در یک ملک خصوصی در مین پیدا کرد.

یک نقاشی به ارزش 100 میلیارد در اتاق زیر شیروانی پیدا شد

Viv می‌گوید: «در بازدید از خانه، ما اغلب به داخل خانه می‌رویم بدون اینکه بدانیم چه چیزی پیدا خواهیم کرد. خانه پر از آثار فوق العاده بود، اما در اتاق زیر شیروانی ما این پرتره فوق العاده را در میان بسیاری از آثار هنری پیدا کردیم.

ویو این اثر را در کنار “مجموعه ای از عتیقه جات و اشیای میراثی” در پایان بازدید خود از خانه کشف کرد. به گفته خانه حراج، این تابلو به دلیل قدمت کاملاً حفظ شده است.

یک نقاشی به ارزش 100 میلیارد در اتاق زیر شیروانی پیدا شد

برچسب پشت تابلو این اثر را به رامبراند نسبت می دهد و نشان می دهد که در سال ۱۹۷۰ به موزه هنر فیلادلفیا امانت داده شده است.

«پرتره یک دختر» که بر روی صفحه بلوط نقاشی شده و در قاب هلندی طلاکاری شده با دست نصب شده است، نوجوانی را با یقه چین دار سفید و کلاهی به تصویر می کشد. این قطعه از دهه ۱۹۲۰ در مالکیت خصوصی بوده است. برچسب می گوید که این نقاشی در سال ۱۹۷۰ به موزه هنر فیلادلفیا امانت داده شده است.

ویو می گوید: «این بخشی از پازل است. پیدا کردن چیز خوبی بود. “هیچ کس دیگری نمی دانست با آن چه کند.”

در حراجی که در ۲۴ آگوست برگزار شد، سه خریدار تلفنی به طور جدی برای این اثر هنری مناقصه کردند. در نهایت یک کلکسیونر اروپایی که نامش فاش نشد، این اثر را به قیمت ۱.۴۱ میلیون دلار خرید.

زبولون کاسپرسون، نماینده خریدار اروپایی ناشناس، می‌گوید: «از میان تمام پیشنهادات تلفنی که انجام داده‌ام، هرگز فکر نمی‌کردم که به بستن قراردادی بیش از یک میلیون دلار کمک کنم. این معامله یک برد مشترک است.”

آثار هنری از این نوع به ندرت در ایالات متحده کشف می شود. ویو می‌گوید: «معمولاً این نوع آثار در اروپا یافت می‌شوند، زیرا بیشتر آنها آنجا بودند، اما این یکی به آمریکا راه پیدا کرده است.

پرتره یک دختر هنوز احراز هویت نشده است، اما اگر کارشناسان بتوانند آن را تایید کنند، احتمالا ارزش بسیار بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا