ارزهای دیجیتال

یک همبرگر چند کریپتو آب می‌خورد؟

به گزارش ایران تحلیل، این اولین بار نیست که ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره ظاهر می شوند. پیش از این، این ارز دیجیتال به طور غیر رسمی برای معاملات املاک و مستغلات و معاملات خودرو باز بود. یک گشت و گذار سریع در فضای مجازی و واقعی شرکت هایی را به ما نشان می دهد که به طور کامل پرداخت های رمزنگاری را می پذیرند و از آن استقبال می کنند. به این بهانه گشتی در شهر زدیم تا ببینیم با ارزهای رمزنگاری شده چه پرداخت هایی می توانیم انجام دهیم و بازارهای فیزیکی در این زمینه چگونه عمل می کنند.

بر اساس این گزارش، تصویر یک ساندویچ‌فروشی که به جای پول ریالی ارز دیجیتال می‌پذیرد، اولین بار دو سال پیش سر و صدای زیادی به پا کرد. در آن زمان، آشنایی با ارزهای دیجیتال به اندازه امروز نبود و این حرکت بسیار نوآورانه به نظر می رسید. از قرائت صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در ایران توسط نماینده بانک مرکزی درباره صداو و سیما تا انتشار اخبار و گزارش هایی مبنی بر ورود این ارزها به تراکنش های مردم و واکنش رئیس کل بانک مرکزی تا ورود … قوه قضائیه یا حتی اختصاص شعبه دادگاه برای پرونده های این حوزه تنها سه سال طول کشید.

اگر زیر پوست شهر برویم، می بینیم که نبض تراکنش های ارزهای دیجیتال در حال حاضر قوی تر شده و استفاده از این ارزها دیگر محدود به چند معامله ملک، خودرو یا طلا نیست. با جستجوی آنلاین یا پرسیدن از دوستان، می‌توانید آدرس فروشگاه‌های مختلفی را پیدا کنید که فروشندگان آن‌ها ارز دیجیتال را به عنوان روش پرداخت جدید پذیرفته‌اند.

هنوز چنین تبادلی صورت نگرفته است!

دیدن یک تبلیغ در اینستاگرام ما را تشویق می کند که به یکی از فست فودهای تهران سر بزنیم. تبلیغی که می گوید با هر ارزی می توانید همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا بخورید. آدرس این پوستر تبلیغاتی ما را به فودکورت یکی از پاساژهای غرب تهران می برد. جایی در انتهای یک سالن تاریک که به اندازه مغازه های دیگر آن طبقه قابل مشاهده نبود و اگر می خواستید به سینما بروید، احتمالاً این فست فود کوچک توجه شما را جلب می کرد.

بعدها متوجه شدیم که دلیل این خوشحالی این است که تعداد کمی از مشتریان قبض های خود را از این طریق پرداخت می کنند و این روش را می دانند. او می‌گوید در یک سالی که شرکتش را راه‌اندازی کرد، به‌جز گروه‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، هیچ مشتری دیگری نبود که خواربارشان را به این شکل بشمارند. وقتی از او در مورد گردش مالی و وضعیت پرداخت مالیاتش می پرسیم، می گوید: مشتریان من در سال حتی به ۱۰ نفر هم نمی رسند. بنابراین اینجا فروش زیادی وجود ندارد. الان هم افسر مالیات دیگر شخصاً سراغ ما نمی آید و اگر هم بیاید، این تعداد آنقدر نیست که بخواهد ما را موشکافی کند. اگرچه این فروشگاه در فضای مجازی اقدام به تبلیغ می کند اما هیچ تجربه برخورد و هشداری ندارد.

شما می توانید برای سیب زمینی با رمزنگاری پرداخت کنید

مبادلات رمزنگاری در اینجا رونق می گیرند!

یکی از اولین مبتکران پرداخت ساندویچی با ارزهای دیجیتال، فروش و سود بالای خود را از ما پنهان نمی کند. با این حال، او از محبوبیت کار خود در شبکه های اجتماعی ناراضی است که منجر به بازجویی او توسط سازمان مالیاتی شد. او به ما توضیح داد که سازمان مالیاتی از آنها خواسته است تا زمانی که بدهی مالیاتی ارزهای رمزنگاری شده به طور قانونی مشخص نشده است، به این نوع پرداخت ادامه ندهند. اما عدم اتخاذ آرا و تصمیمات واحد در این خصوص باعث شد تا مالک این شرکت بدون ملامت به فعالیت خود ادامه دهد.

به نظر می رسد قرار گرفتن این فروشگاه در کنار یک دانشگاه فنی، مشتریان حرفه ای بیشتری را به خود جذب کرده است. اگرچه این فروشگاه یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های محله‌اش است و قیمت‌های آن به مراتب کمتر از غرب تهران است، اما قرار گرفتن آن در مکانی شلوغ با جوانانی که علاقه زیادی به دنیای ارزهای دیجیتال دارند و آن را دنبال می‌کنند، باعث رونق تجارت آن شده است. صاحب این فروشگاه همچنین یک کافه در همان نزدیکی باز کرده است که در آن ادعا می کند که می توانید یک لیوان چای با ارزهای رمزنگاری شده بنوشید. اما تحقیقات ما نشان می دهد که این روش پرداخت در آنجا زیاد رایج نیست و بهتر است از کارت های بانکی خودمان استفاده کنیم.

فاکتوری برای پرداخت همبرگر از طریق کریپتو

فاکتوری برای پرداخت همبرگر از طریق کریپتو

کدام ارزهای رمزنگاری شده بیشتر مورد علاقه کلاهبرداران هستند؟

برای جامعه ایرانی که از زمان توسعه اینترنت از استفاده از روش های پرداخت بین المللی منع شده است، امکان پرداخت با ارز دیجیتال می تواند هیجان انگیز باشد. این مشکل و ضریب نفوذ بالای ارزهای رمزپایه در بین کاربران داخلی که ایران در رتبه‌های اول این رتبه‌بندی نشان می‌دهد، استفاده از رمزارزها را به عنوان روش پرداخت تخفیف نمی‌دهد. البته به دلیل تنوع گسترده ارزهای دیجیتال، شرکت های پذیرنده ارزهای دیجیتال هیچ محدودیتی را برای مشتریان در استفاده از انواع خاصی از ارزهای دیجیتال در نظر نمی گیرند و کاربران تقریباً با هر سلیقه ای در انتخاب ارزهای دیجیتال این امکان را دارند که از این خرید لذت ببرند. تجربه.

اما به نظر می رسد استفاده از برخی ارزها مانند بیت کوین، سولانا، تون و سایر ارزهای پرطرفدار در بین کاربران ایرانی محبوبیت بیشتری داشته باشد.

با پرداخت ارز دیجیتال تخفیف بگیرید!

رشد روزافزون بازار ارزهای دیجیتال در مواجهه با تورم ریال یا اعمال مالیات های بیشتر در سال جاری در فضایی که فرصت سرمایه گذاری در سرمایه های کوچک بسیار محدود است، یکی از دلایل روی آوردن کاربران به ارزهای دیجیتال است. تجربه خرید ریال در سال جدید با افزایش مالیات و روش های فرار از آن همراه بود. برخی از فروشگاه ها قیمت را قبل و بعد از محاسبه مالیات به مشتری اعلام می کنند یا از روش کارت به کارت برای اجتناب از پرداخت این مالیات ها استفاده می کنند. با این حال، هنوز چنین خبری در مورد پرداخت ارزهای دیجیتال وجود ندارد. بدون مغایرت با این موارد، هنگام استفاده از این روش پرداخت، شرکت ها حتی مشوق هایی مانند تخفیف را در نظر می گیرند که می تواند تجربه این روش پرداخت را لذت بخش تر کند.

امکان پرداخت با کریپتو وجود دارد.

خرید و فروش روزانه با کریپتو به صورت آنلاین چگونه کار می کند؟

برخلاف خرده فروشان آجر و ملات که بسیاری از آنها هنوز این روش پرداخت را به رسمیت نمی شناسند، خرده فروشان آنلاین نسبت به آن بازتر هستند. اولین پلتفرم‌هایی که به‌طور رسمی پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را در ایران راه‌اندازی کردند، به صنعت گردشگری و اجاره مسکن مرتبط بودند. سال گذشته، پلتفرم‌های فروش بلیت مانند Flytiv یا پلتفرم‌های اجاره مسکن مانند Shab یا Homsa به مشتریان خود امکان پرداخت با ارز دیجیتال را دادند. پیش از این امیر حسن زاده مدیر بازاریابی فلایتیو در پیوست گفته بود: محدودیت های پرداخت ریالی برای کاربران خارج از ایران وجود این روش پرداخت را ایجاب می کرد و فلایتیو از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ با استفاده از راهکار درگاه پرداخت بیترا این روش را اضافه کرده است. انجام داده است. اگر اشکال غیررسمی پرداخت رمزنگاری، از خرید فیلترشکن از طریق تلگرام گرفته تا تراکنش‌های خانه و خودرو را به تراکنش‌های رسمی اضافه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار پرداخت‌های رمزنگاری در فضای آنلاین است و در مقابل فروشگاه‌های فیزیکی پررونق است. و مورد استقبال بسیاری از خریداران و فروشندگان قرار گرفت.

اختلاف حقوقی بر سر مالیات بر ارزهای دیجیتال

مالیات بر ارزهای رمزنگاری شده موضوع بحث های زیادی در سال های اخیر بوده است. در سال ۲۰۰۹، پیشنهاد مالیات بر عایدی سرمایه، موضوع مالیات بر ارزهای دیجیتال را نیز مطرح کرد. سال گذشته، طرح اصلاح مالیات بر تجارت و سفته بازی، ارزهای دیجیتال و دارایی های رمزنگاری شده را به عنوان سرمایه شناسایی کرد و آنها را مشمول مالیات بر عایدی سرمایه بر اساس قانون تشخیص داد، اما مجلس قانون مالیات بر ارزهای دیجیتال را تصویب نکرد. در سال جاری، شورای داوری به دلیل «تبعیض غیرقانونی» به ماده ۱۲ مصوبه مجلس مبنی بر مستثنی کردن ارزهای دیجیتال و دارایی‌های رمزنگاری از مالیات بر عایدی سرمایه اعتراض کرد.

مکانیزم مشخصی برای شناسایی تراکنش‌ها و مالیات دولتی روی ارزهای دیجیتال هنوز معرفی نشده است و مشخص نیست که آیا این مالیات در نهایت شامل ارزهای دیجیتال می‌شود یا خیر. این عدم اطمینان قانونی در مورد پذیرش کریپتو برای مشاغل وجود دارد و منجر به عدم شفافیت در مورد این نوع پرداخت شده است.

در پایان اگر بپرسید قیمت یک همبرگر برای ما چقدر است، باید بگوییم که قیمت یک همبرگر و یک سیب زمینی در منطقه نسبتاً گران تهران حدود ۹۰۰۰ ساتوشی (۶ دلار آمریکا) و قیمت ۲ گرم است. سگ ها در منطقه ارزان تر ۱۰۰۰۰ ساتوشی است.

با این حال، در این تجربه ما از سرآشپزها یا مدیران آشنا با ارزهای دیجیتال جانبداری نکردیم. در واقع با دلال هایی آشنا شدیم که فست فود هم می پزند!








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا