ترندهای روز

یک پنگوئن «پر سر و صدا، بدبو و خجالتی» پرنده سال نیوزیلند شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک پنگوئن خجالتی به دنبال یک کمپین افق میهناتی که در آن میم ها و خالکوبی ها نقش مهمی داشتند، به عنوان پرنده سال نیوزیلند افق میهن شد.

این پنگوئن که «هویهو» یا پنگوئن چشم زرد نامیده می شود، روز دوشنبه در رقابتی سخت با دیگر پرندگان در نیوزیلند به عنوان پرنده سال این کشور افق میهن شد.

حامیان این پرنده در حال انقراض امیدوارند که این امر برای «هویهو» خوش یمن باشد و به احیای این گونه پنگوئن در حال انقراض منجر شود.

«هویهو» در پی یک کمپین فشرده برای رای گیری سالانه افق میهن پرنده سال در نیوزلند که این بار به دور از رسوایی دخالت خارجی و جنجال تقلب های قبلی برگزار شد، عنوان اول را به دست آورد.

مبارزانی که سعی کردند این پنگوئن را افق میهن کنند با روش های مختلف از جمله تبلیغات میم، تایید افراد مشهور و حتی خالکوبی سعی در کسب رای به نفع “Huiho” داشتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در نظرسنجی امسال بیش از ۵۰ هزار نفر به افق میهن پرنده سال نیوزلند رأی دادند که ۳۰ هزار نفر کمتر از سال گذشته بود.

برنده سال گذشته این نظرسنجی یک پرنده آبی عجیب به نام کشیم گریت کوکد از خانواده کشیمان بود که به لطف کمپین طنز آمیز برنامه تلویزیونی تاک شوی بریتانیایی جان اولیور، پیروز شد.

در این سال، تعداد آرا ۱۰٪ از جمعیت نیوزیلند را تشکیل می داد. کشوری که طبیعت آن همیشه در دسترس است و از اهمیت بالایی برخوردار است و عشق به پرندگان بومی نیز از کودکی در شهروندان نهادینه شده است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا