ترندهای روز

یک پیش‌بینی جالب درباره بازار ارز/ نرخ دلار تا چه حد تغییر می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

محسن احتشام، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران در واکنش به صدور قطعنامه هسته ای شورای حکام علیه ایران و عدم تاثیر آن بر نرخ ارز گفت: بدون شک در در شرایط کنونی بسیاری از رسانه ها و کارشناسان پیش بینی می کردند که با صدور قطعنامه علیه ایران، قیمت ارز افزایش پیدا کند، اما تداوم ثبات و آرامش در بازار ارز بهترین الگو برای اقبال عمومی بود. مدیریت مطلوب بانک مرکزی در این شرایط.

وی بیان کرد: البته همچنان معتقدم بانک مرکزی باید با اجرای راهکارهای ویژه در راستای حمایت از صادرات و تولید گام بردارد زیرا تجربه نشان داده زمانی که از فعالان عرصه صادرات و تولید حمایت شود ارز کافی وارد کشور می شود. و انتظارات تورمی کاهش می یابد. مشخص شده است که طبیعتاً دشمن با توجه به این موضوع در حال تخریب اقتصاد ایران است و بیش از هر چیز افزایش انتظارات تورمی و اختلال در بازار ارز را هدف قرار داده است که بانک مرکزی باید روی این موضوع تمرکز کند.

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به بهبود متغیرهای پولی که در راستای سیاست تثبیت و حمایت از ثبات نسبی بازار ارز محقق شد، گفت: قطعا بانک مرکزی می تواند خنثی کند. اقدامات دشمن برای ایجاد اخلال در بازار ارز در این شرایط بحرانی». به شرطی که حتی الامکان از سیاست های انقباضی پرهیز کند و با حمایت از فعالان عرصه تولید و صادرکنندگان زمینه ورود ارز به کشور را فراهم کند.

احتشام با تاکید بر اینکه هیچ تصمیم و مصوبه ای نمی تواند بر اقتصاد قوی و مطمئن تاثیر بگذارد، گفت: وقتی اصرار داریم که از تولید و صادرات حمایت بیشتری شود، منظور این است که اقتصاد کشور را به نقطه ای امن و قوی برسانیم تا ریسکی وجود نداشته باشد. و نباید به توطئه کشورهای غربی توجه کرد، به همین دلیل معتقدم بانک مرکزی می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند، زیرا با مدیریت منطقی و اصولی بانک مرکزی در یک سال گذشته، شاهد موج های زیادی از این موضوع بوده ایم. هیجانات در بازار ارز پس از مدت کوتاهی فروکش کرد. و بازار به ثبات و آرامش رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا