ترندهای روز

یک کمپانی رباتیک حدود ۱۰۰ خانه را در تگزاس به‌صورت سه‌بعدی چاپ کرده است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پروژه سرمایه گذاری مشترک شرکت ساخت و ساز پرینت سه بعدی ICON و شرکت ساختمانی Lennar شامل ساخت یک مجتمع خانه در شهر جورج تاون در ایالت تگزاس آمریکا است. این پروژه پس از دو سال در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش engadget، این خانه ها که بخشی از محله ای به نام Wolf Ranch هستند، با یک دستگاه چاپ سه بعدی بزرگ به نام Vulcan تولید می شوند. این دستگاه چاپ سه بعدی خانه حدود ۱۴ متر عرض و بیش از ۴.۷۵ تن وزن دارد.

این پروژه در نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شد و قرار است تا پایان تابستان به هدف خود برای ساخت ۱۰۰ خانه با Vulcan برسد. صاحبان این خانه ها به تدریج به آنها نقل مکان می کنند. قیمت این خانه ها از ۴۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ دلار متغیر است و تاکنون بیش از یک چهارم آن فروخته شده است.

ویژگی های خانه های چاپ سه بعدی

دستگاه چاپ سه بعدی ICON از ترکیبی از پودر بتن، آب، ماسه و مواد دیگر برای چیدن توده های لوله ای شکل بتنی و ساختن دیوارهای خانه استفاده می کند. معماری این خانه ها مدرن و به سبک روستایی است و توسط شرکت معماری BIG-Bjarke Ingels طراحی شده است.

این خانه ها خانه های یک طبقه هستند که هر کدام سه یا چهار اتاق خواب دارند. ساخت هر خانه حدود سه هفته طول می کشد. پی خانه و سقف های فلزی آن به روش های سنتی توسط کارگران ساخته می شود.

بعد از چاپ، دیوارها شبیه تکه های بسیار بزرگ پارچه مخملی به نظر می رسند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیر باشند و بتوانند در دماهای بسیار سرد یا گرم پایدار بمانند.

در طول این پروژه دو ساله، شرکت ICON روند تولید را بهبود و ساده کرد. آنها ابتدا هر خانه را با کمک پنج خدمه پرینت سه بعدی کردند. اما اکنون چاپ هر خانه فقط به یک خدمه و یک دستگاه نیاز دارد.

تنها نقطه ضعف این خانه ها این است که ضخامت دیوارها سیگنال های وای فای را مختل می کند. ساکنان هر خانه مجبورند به جای یک دستگاه از یک روتر مش اینترنت (سیستمی متشکل از چندین دستگاه) در کل خانه استفاده کنند.

شرکت ICON از چاپگرهای بزرگ خود فقط برای ساخت خانه های روی زمین استفاده نخواهد کرد. به نظر می رسد ناسا به این فناوری علاقه مند است و قصد دارد از آن برای ساخت خانه ای در ماه استفاده کند. به این ترتیب، فضانوردان مأموریت های آرتمیس نیز احتمالاً در خانه های چاپ سه بعدی اسکان خواهند یافت.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا