اخبار اقتصاد ایران

یک گام تا افتتاح آزادراه منجیل – رودبار؛ با ترافیک سنگین خداحافظی کنید

آخرین وضعیت پروژه از معاون وزیر راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسیر منجیل – رودبار زمان دقیق افتتاح قطعه باقی مانده آزادراه رشت – قزوین در این محدوده را اعلام نکرد.

ایران تحلیل، خیرالله کرمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از ۸ و ۲ دهم کیلومتری باقیمانده آزادراه رشت – قزوین در محدوده منجیل – منطقه رودبار گفت: از نظر فنی، مهندسی و حجم کاری مهمترین پروژه های زیربنایی کشور محسوب می شود که به مراحل پایانی ساخت نزدیک می شود.

خیرالله خادمی با بیان اینکه برای ساخت این جاده حدود ۵ کیلومتر تونل و پل و ۸ کیلومتر دیوار حائل احداث شده است، افزود: تاکنون حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان از انبارهای دولتی برای احداث این جاده هزینه شده است. بخش باقی مانده از آزادراه رشت قزوین. ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه با اشاره به وجود مناطق مسکونی و تجاری در محدوده منجیل – رودبار و توقف چند ساعته خودروهای سواری در این محدوده که باعث کندی و ترافیک سنگین در آزادراه می شود، گفت: ، و گفت: با افتتاح این مسیر، هموطنان می توانند به راحتی در آزادراه رشت – قزوین بدون توقف در این محدوده رفت و آمد کنند.

خیرالله کرمی ارزش ساخت قطعه ۸.۲ دهم کیلومتری آزادراه منجیل – رودبار را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: آزادراه رشت – قزوین یکی از مسیرهای اصلی کریدور شمال – جنوب است که شمال کشور را به امتداد جاده متصل می کند. مرکز کشور

وی گفت: در حالی که مردم استان های گیلان و اردبیل می توانند از این مسیر استفاده کنند، هموطنان در سفر به گیلان به ویژه در ایام تعطیل با ترافیک سنگین در آزادراه رشت – قزوین مواجه نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا