اخبار بورس

۱۰۰ شغل قربانی تغییر اولویت‌ها / نرخ بیکاری؛ قطب‌نمای جدید و بدون مناقشه فدرال رزرو

کاهش در اپل؛

به دلیل تغییر اولویت ها، اپل حدود ۱۰۰ شغل را در بخش خدمات دیجیتال خود، عمدتاً تیم های کتابخانه دیجیتال، اخراج کرده است. این اقدام نادر در زمانی انجام می شود که اپل برخلاف رقبای خود، معمولا از اخراج کارکنان خودداری می کند. این شرکت همچنین تمرکز خود را بر روی هوش مصنوعی معطوف کرده و پروژه خودرویی که مدت ها در انتظارش بود را لغو کرد.

گزارش کردن افق میهن طبق گزارش بلومبرگ، اپل حدود ۱۰۰ شغل در بخش خدمات دیجیتال خود را به دلیل تغییر در اولویت های این شرکت اخراج کرده است. اخراج کارمندانی را تحت تأثیر قرار داد که در تیم‌های مختلف زیر نظر ادی کیو، معاون ارشد اپل کار کرده بودند. بیشترین کاهش در میان تیم هایی بود که با خدمات کتابخانه اپل کار می کردند.

این اقدام در شرایطی انجام شد که به ندرت اخراج در این شرکت بزرگ فناوری مستقر در کوپرتینو اتفاق می افتد. زیرا اپل بیشتر کارمندان خود را در مقایسه با رقبای خود که موج عظیمی از اخراج را پشت سر می گذارند، حفظ کرده است.
انتظار می رود اپل در اوایل سپتامبر از نسخه جدید آیفون پرچمدار خود رونمایی کند و دستگاه های خود را به انواع ویژگی های هوش مصنوعی مجهز کند. آیفون ۱۶ محور تلاش‌های هوش مصنوعی اپل خواهد بود، زیرا امیدوار است این فناوری به این شرکت کمک کند تا پس از بیش از یک سال کاهش فروش دستگاه، به رشد خود بازگردد.

گزارش‌ها در اوایل سال جاری حاکی از آن بود که اپل پروژه خودرویی مورد انتظار خود را رها کرده است تا تمرکز خود را به توسعه هوش مصنوعی تغییر دهد. بر اساس این گزارش ها، این شرکت حدود ۲۰۰۰ نفر از کارکنان خود را به بخش های دیگر منتقل کرده است که ممکن است برخی از آنها اخراج شوند.

مک گی: نرخ بیکاری; قطب نمای جدید و بی چون و چرای فدرال رزرو

در این زمینه، جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) در جکسون هول سخنرانی کرد که ۶ و ۱۸ سپتامبر را به دو روز مهم سیاست پولی آمریکا در سال های اخیر تبدیل کرد. زیرا اتفاقات این دو روز حول محور قطب نمای جدید فدرال رزرو یعنی نرخ بیکاری می چرخد.
اولین رویداد انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اوت است و در روز دوم فدرال رزرو تصمیم مورد انتظار نرخ بهره و به‌روزرسانی خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی (SEP) را اعلام خواهد کرد.
به احتمال زیاد، فدرال رزرو در ۱۸ سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. همانطور که پاول در جکسون هول اشاره کرد، مقامات دیگر نیز این موضوع را تایید کرده اند. تنها سؤالات باقی مانده این است که آیا چرخه کاهش از ۲۵ یا ۵۰ واحد پایه شروع می شود و چقدر سیاست های پولی در ماه های آینده کاهش می یابد.

100 شغل در خدمات دیجیتال اپل کاهش یافته است

دو پیچ مهم

پاول اساساً دو چرخش بزرگ در جکسون هول انجام داد. اولین پیچشی که انتظار می رفت اشاره صریح او به کاهش نرخ بهره بود. پیچ دوم، که کمتر انتظار می رفت، تأکید آشکار او بر این بود که بیکاری، نه تورم، اکنون محرک اصلی تصمیمات سیاستی آینده است.
هشدار پاول مبنی بر اینکه فدرال رزرو به دنبال تسهیل بیشتر شرایط بازار کار نیست و از آن استقبال نمی کند به این معنی است که نرخ بیکاری فعلی ۴.۳ درصدی که هنوز از نظر تاریخی نسبتاً پایین است، اکنون نشان دهنده خط قرمزی است که اگر تصویب شود، احتمالاً خط قرمزی را به دنبال خواهد داشت که باعث ایجاد یک خط قرمز سیاسی خواهد شد. واکنش متقابل

چشم ها در شهریور ثابت می شوند

البته، چندین شاخص برای اندازه‌گیری وضعیت بازار کار و اقتصاد وجود دارد، از جمله رشد اسمی مشاغل، تغییرات در نیروی کار، و یکی از محبوب‌ترین شاخص‌های فدرال رزرو پس از کووید-۱۹: برآورد JOLTS از اخراج و مازاد بر کار. فرصت های شغلی
اما برای مردم، بازارها و سیاستمداران، نرخ بیکاری هنوز واضح ترین تصویر را از وضعیت بازار کار، به ویژه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، ارائه می دهد.
نرخ بیکاری در ماه ژوئیه با دو دهم درصد افزایش به ۴.۳ درصد رسید که بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۲۱ بود که قانون SHAM را آغاز کرد. این قانون بیان می کند که افزایش ۰.۵ درصدی متوسط ​​نرخ بیکاری سه ماهه نسبت به پایین ترین نرخ سال گذشته معمولاً نشان دهنده رکود اقتصادی است.

فرود سخت یا نرم؟

معامله گران انتظار دارند نرخ ها تا پایان سال ۱۰۰ واحد پایه و در سال آینده حداقل ۱۰۰ واحد پایه دیگر کاهش یابد. و اگرچه بازارهای آتی همچنان روی کاهش یک چهارم درصدی در ماه سپتامبر شرط بندی می کنند، احتمال کاهش نیم درصدی نیز یک سوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا