بانک و بیمه

۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک در دوره اول ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز دریافت کرده است. فروردین ماه به ثانیه اردیبهشت در این ماه واردات برای صادرات و خدمات برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو و تجارت و بازرگانی انجام شد.

کالاهای معامله شده با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان بیشترین حجم را به خود اختصاص داده اند. کالاهای ضروری و داروها با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارند. از این گروه ۵۶۱ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و ۷۵ میلیون دلار دیگر برای دارو، مواد اولیه پزشکی و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت. نرخ ارز تضمینی کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

همچنین به گروه واردات ۵۵۱ و ۱۰۱ میلیون دلار ارز در مقابل گروه صادرات و خدمات اختصاص یافت.

شایان ذکر است امسال عرضه ارز به صنعت در دو بازار نیما و واردات نسبت به صادرات ۲ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارزی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار به نرخ ۴۱ هزار تومان است که ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تامین شد. صنایعی که عمدتاً ارز و واردات را بر صادرات تأمین می‌کنند، شامل صنایع حمل‌ونقل و خودرو، تجهیزات الکتریکی، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی و منسوجات و پوشاک می‌شوند.

باید گفت روز سوم اردیبهشت در ماه ۱۴۰۳ دلار در صرافی مرکز مبادلات ایران با نرخ ۴۳۰۰۰ و ۷۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶۰۰۰۵۳۶ تومان و درهم با نرخ ۱۱۰۰۰۹۰۶ تومان مبادله شد. همچنین در تالار مبادلات ارزی، دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان، یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان مشاهده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا