بانک و بیمه

۱۰۶ همت بدهی و استقراض بی رویه در دولت سیزدهم تسویه شد

طبق گزارشات بازار امروز اولین دوشنبه است مرداد در سال ۱۴۰۳ همایش عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم در محل این وزارتخانه برگزار شد. میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه اداره تامین اجتماعی گفت: یکی از مشکلات صندوق‌ها چالش بی‌ثباتی و کسری نقدینگی آن‌ها است و گاه بحران‌های شدید مالی بر فضا حاکم شده است این صندوق

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم ۳ تا ۵ میلیارد تومان در پرداخت های ماهانه کسری داشتیم. امروز با اراده دولت تعهد بدون استقراض ماه گذشته ۶۵ میلیارد تومان انجام شد.

این مقام دولتی با تاکید بر اینکه از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون هیچ وامی برای پرداخت تعهدات صندوق اخذ نشده است، ادامه داد: از سوی دیگر ۱۰۶ مازاد بدهی و اوراق در بانک رفاه تسویه شده است. اگر این جبران همراه با جبران کسری نقدینگی محاسبه شود، اراده این دولت برای حل مشکلات صندوق ها بیشتر ملموس می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر این بدهی ها پرداخت نمی شد ۲۵۰ همات بدهکار بودیم که با توجه به نرخ تورم بالای ۱۵۰۰ همات بود در واقع این بدهی و استقراض خود باعث افزایش نرخ تورم می شود بالا آمدن.

موسوی با بیان اینکه ۲۶۰ همت بزرگترین تحول تعدیل در تاریخ انقلاب است که در دولت سیزدهم انجام شد، تصریح کرد: این تعدیل بدهی سه برابر دولت های گذشته است و این رقم برای هر دولت ۲۰ درصد برآورد شده است. .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: با اقدامات دولت سیزدهم این سازمان از بن بست خارج شده و با قوت مسیر تحول را ادامه می دهد.

این مقام دولتی با بیان اینکه از آینده سوزی در مسیر آینده سازی قدم گذاشته ایم، خاطرنشان کرد: ۴۳ پروژه درمانی جدید در حوزه درمان به بهره برداری رسیده است. همچنین ۲۰۰ پروژه عمرانی نیز در دست اجراست. از سوی دیگر در دولت سیزدهم کفر و بیماری های خاص با نرخ دولتی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا