ورزشی

۱۰ بازیکن پردرآمد لیگ فوتبال عربستان سعودی برای فصل جدید

سایت آرتی عربی نوشت: بدیهی ترین شروع آن با ورود کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی به ورزشگاه های عربستان سعودی به ویژه باشگاه النصر در ژانویه ۲۰۲۳ بود، در معامله ای که تمام دنیا را شوکه کرد، اما تبدیل به دروازه ای برای ستاره های فوتبال شد. برای رسیدن به عربستان سعودی مانند کریم بنزمای برزیلی و انگولو کانته، نیمار و روبرتو فیرمینو، الجزایری ریاض محرز و ناچو فرناندز اسپانیایی، استیون برگوین هلندی و…

لیست پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را با توجه به اعداد Capology، یک وب سایت جهانی که در محاسبه حقوق و دستمزد بازیکنان تخصص دارد، نگاه می کنیم.

۱۰- الکساندر میتروویچ صربستان (الهلال)

این مهاجم ۲۹ ساله در تابستان ۲۰۲۳ از باشگاه فولام انگلیس به الهلال پیوست و قراردادش در تابستان ۲۰۲۶ به پایان می رسد و هفته ای ۴۸۰.۷ هزار یورو ارزش دارد.

۹- سرگی میلینکوویچ ساویچ صربستان (الهلال)

این هافبک ۲۹ ساله در جولای ۲۰۲۳ با قراردادی ۴۰ میلیون یورویی از لاتزیو به الهلال پیوست و طبق قرارداد ساویچ ۴۸۰.۷ هزار یورو در هفته یا ۲۵ میلیون یورو در سال دستمزد دریافت می کند.

آنگولو کانته (اتحادیه جده)
هافبک ۳۳ ساله فرانسوی در تابستان ۲۰۲۳ از چلسی به اتحاد جده خواهد پیوست. جده یونیون او را با ۴۸۰.۷ هزار یورو در هفته یا ۲۵ میلیون یورو در سال تا تابستان ۲۰۲۶ به خدمت گرفت.

۷- ایوان تونی انگلیسی (الاهلی جده)
این مهاجم ۲۸ ساله در آگوست ۲۰۲۴ از برنتفورد انگلیس با الاهلی جده قرارداد امضا کرد و قراردادش تا تابستان ۲۰۲۸ اعتبار دارد.

تونی حقوق هفتگی تا ۴۹۰۰۰۰ یورو در هفته یا ۲۵.۵ میلیون یورو در سال دریافت خواهد کرد.

۶- خالدو کولیبالی از سنگال (الهلال)
این مدافع ۳۳ ساله تابستان ۲۰۲۳ راهی الهلال شد و قرارداد کولیبالی با الهلال تا تابستان ۲۰۲۶ اعتبار دارد و هفته ای ۶۶۷ هزار یورو معادل ۳۴.۷ میلیون یورو در سال حقوق دریافت می کند.

۵- سادیو مانه سنگالی (النصر)
این مهاجم ۳۲ ساله پس از یک فصل حضور در “بوندسلیگا” با بایرن مونیخ، در تابستان ۲۰۲۳ به کریستیانو رونالدو در نصر پیوست.
قرارداد مانه با النصر در تابستان ۲۰۲۶ به پایان می رسد و او در حال حاضر ۷۶۹ هزار یورو در هفته یا ۴۰ میلیون یورو در سال درآمد دارد.

۴- ریاض محرز الجزیری (الاهلی جده)
ستاره ۳۳ ساله الجزایری در تابستان ۲۰۲۳ به مبلغ ۳۵ میلیون یورو با الاهلی جده قرارداد امضا کرد و از منچسترسیتی به این تیم پیوست. قرارداد او با الاهلی در ژوئن ۲۰۲۷ به پایان می رسد.

۳- کریم بنزمای فرانسوی (الاتحاد جده)
مهاجم ۳۵ ساله فرانسوی در سال ۲۰۲۳ به صورت آزاد از رئال مادرید جدا شد.

بنزما هفته ای ۱.۹۲ میلیون یورو یا سالی ۱۰۰ میلیون یورو از الاتحاد دریافت می کند و قراردادش در تابستان ۲۰۲۶ به پایان می رسد.

۲- نیمار برزیلی (الهلال)
ستاره ۳۲ ساله برزیلی در تابستان ۲۰۲۳ با قراردادی ۹۰ میلیون یورویی از پاری سن ژرمن به الهلال پیوست و سالانه ۱.۹۲ میلیون یورو یا ۱۰۰ میلیون یورو دستمزد هفتگی دریافت می کند.

۱- کریستیانو رونالدو پرتغالی (النصر)
در صدر لیست پردرآمدترین بازیکنان، ستاره ۳۹ ساله پرتغالی قرار دارد که هفته ای ۳.۸۴ میلیون یورو یا سالانه ۲۰۰ میلیون یورو از النصر دریافت می کند که بیش از دو برابر نیمار، نفر دوم است. در لیست، دریافت می کند.

رونالدو سومین فصل خود را با النصر بازی می کند، آخرین فصل حضورش بر اساس قراردادی که در زمستان ۲۰۲۳ بین دو تیم امضا شد.

لازم به ذکر است رونالدو در آخرین فصل لیگ عربستان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ با ۳۵ گل به عنوان بهترین گلزن لیگ عربستان شناخته شد که از نظر تعداد گل زده در یک فصل در تاریخ رکورددار است. از این مسابقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا