ترندهای روز

۱۰ حیوان مرگباری که هر ساله بیشترین تعداد انسان‌ها را می‌کشند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در حالی که مواجهه با حیوانات وحشی در جنگل می تواند بدترین وضعیت ممکن برای انسان به نظر برسد، بسیاری از حیوانات دیگر وجود دارند که برای انسان بسیار کشنده تر از شکارچیان بزرگ هستند. در اینفوگرافیک زیر ۱۰ حیوان کشنده بر اساس تعداد افراد کشته شده در سال رتبه بندی شده اند.

10 حیوان کشنده ای که هر ساله بیشترین قربانیان را می کشند

شیوع بیماری ها برای انسان کشنده ترین است

البته پشه ها قهرمانان تلفات انسانی هستند. آنها سالانه بیش از ۷۰۰۰۰۰ نفر را به دلیل بسیاری از بیماری های کشنده مانند تب دنگی، تب زرد و مالاریا می کشند.

بر اساس برخی تخمین ها، پشه ها مسئول مرگ نیمی از انسان هایی هستند که تا به حال زندگی کرده اند.

10 حیوان کشنده ای که هر ساله بیشترین قربانیان را می کشند

در این میان، انسان ها تقریباً بدترین دشمنان خود هستند. سالانه نزدیک به ۴۰۰۰۰۰ قتل اتفاق می افتد که انسان را به دومین حیوان کشنده برای سایر انسان ها تبدیل می کند و این آمار شامل تصادفات انسانی که منجر به مرگ می شود نمی شود.

در جایگاه چهارم سگ هایی قرار دارند که ممکن است بهترین دوستان ما باشند. آنها به عنوان ناقلان ویروس کشنده هاری، در فهرست ۱۰ حیوان کشنده برای انسان در رتبه چهارم قرار دارند.

10 حیوان کشنده ای که هر ساله بیشترین قربانیان را می کشند

حشرات قاتل که انگل عامل بیماری شاگاس را گسترش می دهند، که می تواند سال ها بدون درمان باقی بماند و منجر به عوارض جدی و تهدید کننده زندگی شود، در رتبه آخر قرار دارند.

پستانداران بزرگ از جمله شیر، اسب آبی و فیل جزو ۱۰ جانور مرگبار برای انسان هستند. جالب اینجاست که خرس ها به طور متوسط ​​سالانه حدود یک نفر را می کشند و حتی به لیست مرگبارترین حیوانات هم نزدیک نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا