ترندهای روز

۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یکی از چالش های یادگیری یک زبان خارجی، پیچیدگی قواعد دستور زبان است. جدای از آن، یادگیری اصطلاحات رایج در زبانی که ریشه در فرهنگ آن زبان دارد، ممکن است بسیار دشوار باشد. در نتیجه، یادگیری زبان تنها به معنای حفظ معنای کلمات یا قواعد گرامری نیست، بلکه یادگیری زمینه های فرهنگی نیز ضروری است.

چالش ها تنها به زبان گفتاری ختم نمی شوند و بسیاری از زبان ها سیستم های نوشتاری بسیار پیچیده ای دارند که به شدت با زبان مادری ما متفاوت است. برای مثال زبان ماندارین بیش از ۱۰۰۰۰۰ کاراکتر دارد که هر کدام معنی و تلفظ خاص خود را دارند. یادگیری این حروف مانند رمزگشایی یک کد فوق سری است.

در ادامه ۱۰ زبان را معرفی می کنیم که سخت ترین و وقت گیرترین زبان ها هستند.

زبان های دشواری که ۲۴ تا ۳۰ هفته طول می کشد تا یاد بگیرند

۱. فرانسوی

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان فرانسوی صحبت می کنند که این زبان را به عنوان دومین زبان رایج در اروپا و زبان رسمی ۲۹ کشور شناخته می شود.

یادگیری زبان فرانسه در مقایسه با بسیاری از زبان ها ممکن است زمان زیادی را صرف کند. گفته می شود برای تسلط بر زبان فرانسه بین ۲۴ تا ۳۰ هفته زمان نیاز است. اما این هفته ها آسان نیست. به دلیل تلفظ پیچیده، باید حروف بی صدا، صداهای بینی و لحن های لطیف این زبان را کشف و یاد بگیرید.

در مقایسه، زبان هایی مانند اسپانیایی یا ایتالیایی که ریشه لاتین مانند فرانسوی دارند، معمولاً زمان کمتری برای تسلط دارند.

۲. اسپانیایی

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

بیش از ۴۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و این زبان در ۲۰ کشور مانند پورتوریکو، آرژانتین، بولیوی، شیلی، جمهوری دومینیکن و بسیاری دیگر زبان رسمی است.

در ایالات متحده، اسپانیایی دومین زبان پر صحبت است.

یک واقعیت جالب در مورد زبان اسپانیایی تاثیر آن بر زبان انگلیسی است. اسپانیایی کلمات زیادی مانند موز، شکلات و کافه تریا را به واژگان انگلیسی اضافه کرده است.

اسپانیایی اغلب به دلیل سهولت نسبی یادگیری آن در مقایسه با برخی از زبان‌های دیگر مورد ستایش قرار می‌گیرد، اما هنوز یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است و می‌تواند تا ۳۰ هفته طول بکشد.

زبان های دشواری که یادگیری آنها ۳۶ هفته طول می کشد

۳. آلمانی

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

زبان آلمانی یکی از محبوب ترین زبان های جهان است و نه تنها در آلمان بلکه در اتریش و سوئیس نیز به آن صحبت می شود. آلمانی یکی از سه زبان رسمی اتحادیه اروپا است.

این زبان همچنین دارای تاریخچه غنی در ادبیات دانشگاهی و علمی است که آن را به زبانی عالی برای یادگیری برای علاقه مندان به این موضوعات تبدیل کرده است. اما آنچه برای ما خوب است اغلب به راحتی به دست نمی آید و یادگیری آلمانی نمونه ای از این موارد است.

آلمانی به دلیل ساختار پیچیده دستور زبان و جمله، اغلب یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری در نظر گرفته می شود. همچنین این زبان دایره لغات وسیعی دارد و با ترکیب کلمات کوچکتر کلمات مرکب بسیار پیچیده ای ساخته می شود که درک کامل زبان آموزان زمان می برد.

۴. اندونزیایی

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

اندونزیایی که به نام باهاسا اندونزی نیز شناخته می شود، زبان رسمی اندونزی است و به عنوان یک زبان وحدت بخش در میان جمعیت متنوع این کشور عمل می کند.

برخلاف سایر زبان‌ها، زبان اندونزیایی به دلیل دستور زبان ساده و زمان‌های افعال غیرپیچیده‌اش، اغلب برای یادگیری نسبتاً آسان در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، چالش یادگیری اندونزیایی در واژگان گسترده و تنوع قابل توجهی از گویش های منطقه ای نهفته است. اندونزی مجمع الجزایر وسیعی است که در آن به بیش از ۷۰۰ زبان صحبت می شود. در حالی که باهاسا اندونزی زبان رسمی است، هر منطقه ممکن است گویش ها و اصطلاحات عامیانه منحصر به فردی داشته باشد.

زبان های دشواری که یادگیری آنها ۴۴ هفته طول می کشد

۵. هندی

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به هندی صحبت می کنند. عددی که آن را به یکی از رایج ترین زبان های دنیا تبدیل می کند. هندی زبان رسمی هند است و در کشورهای مختلف دیگر از جمله نپال، فیجی، موریس و سورینام نیز صحبت می شود.

چیزی که تسلط بر آن را چالش برانگیز می کند، اسکریپت پیچیده و دستور زبان دقیق آن است.

خط “دوانگاری” که برای زبان هندی استفاده می شود دارای ۴۶ حرف اصلی و عربی سازی های متعدد است که آن را پیچیده تر از الفبای رومی می کند.

افعال در هندی می توانند بر اساس زمان، جنبه، حالت و جنسیت تغییر شکل دهند و در نتیجه یک سیستم پیچیده ایجاد شود.

واژگان هندی نیز می تواند دشوار باشد. این زبان از منابع مختلفی مانند سانسکریت، فارسی، عربی و انگلیسی گرفته شده است که دایره واژگان آن را بسیار غنی کرده است.

۶. یونانی

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

یونان باستان در دوران کلاسیک توسعه یافت و زبان ایران تحلیلی برای ریاضیدانان، فیلسوفان و نمایشنامه نویسان بود. سپس در قرن نوزدهم یونانی جدید زبان رسمی پادشاهی یونان شد.

چیزی که ممکن است ندانید این است که بسیاری از کلمات انگلیسی از یونانی سرچشمه می گیرند. کلمات انگلیسی مانند تلفن، موزه، عکس، سینما و بسیاری دیگر از زبان یونانی وام گرفته شده اند.

یادگیری یونانی مستلزم آن است که نه تنها دستور زبان و سیستم نوشتاری پیچیده آن، بلکه تاریخچه غنی آن را نیز درک کنید.

۷. تاگالوگ

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

تاگالوگ زبان مادری اکثر فیلیپینی ها است و قطعا یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری است. در تاگالوگ، معنای یک کلمه بسته به اینکه روی کدام هجا تاکید می کنید، می تواند تغییر کند.

تاگالوگ تنها زبان رسمی فیلیپین است. این کشور از نظر زبانی فوق العاده متنوع است و بیش از ۱۷۰ زبان در سراسر جزایر آن صحبت می شود. این تنوع به این معنی است که برای تسلط بر تاگالوگ، باید با تنوع ها و گویش های مختلف منطقه ای آشنا باشید.

زبان های دشواری که یادگیری آنها ۸۸ هفته طول می کشد

۸. ماندارین

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

زبان ماندارین به دلیل سیستم نوشتاری منحصربفرد، ماهیت ریتمیک و واژگان گسترده اش، اغلب یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری زبان های غیر بومی محسوب می شود.

با این حال، اگر ۱.۳ میلیارد نفر می توانند ماندارین صحبت کنند، شما نیز می توانید در ۲۰ ماه!

بیشتر این زمان صرف حفظ هزاران شخصیت خاص خواهد شد.

اما نوشتن تنها بخش دشوار یادگیری ماندارین نیست. ماهیت آهنگ و لحن آن صحبت کردن به ماندارین را نیز بسیار دشوار می کند.

چندین گویش چینی، از جمله کانتونی – که عمدتاً در جنوب شرقی چین، اما همچنین در هنگ کنگ و سایر بخش‌های آسیای جنوب شرقی صحبت می‌شود – وجود دارد که خط‌ها و تلفظ‌های متفاوتی دارند و یادگیری آنها نیز بسیار دشوار است.

معنای یک کلمه می تواند بر اساس لحن تلفظ آن کاملاً تغییر کند. نیاز به تسلط بر این تمایزات لحنی، لایه دیگری از پیچیدگی را به زبان آموزان اضافه می کند.

۹. کره ای

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

با وجود سختی هایش، کره ای هنوز توسط بسیاری از مردم صحبت می شود. بیش از ۷۹ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان کره ای صحبت می کنند که بخش بزرگی از آن را می توان به ظهور گروه های کی پاپ نسبت داد.

“هانگول”، الفبای کره ای، تنها از ۲۴ حرف تشکیل شده است که هر کدام با توجه به صداهایی که نشان می دهند ساخته می شوند.

زبان کره ای منحصر به فرد است و به خانواده زبان های خود به نام “زبان های کره ای” تعلق دارد و هیچ خویشاوند نزدیکی ندارد. ارتباط مستقیمی با زبان هایی مانند چینی یا ژاپنی ندارد.

با این حال، کره ای یک زبان تونیک است، به این معنی که تغییر زیر و بمی صدای شما می تواند معنای کلمات را تغییر دهد.

۱۰. عربی

10 زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می گیرد

زبان بعدی در لیست سخت ترین زبان هایی که یادگیری آن طولانی ترین زمان را می برد، زبان عربی است. این زبان از ۲۸ حرف اصلی با اشکال مختلف تشکیل شده است که خواندن و نوشتن را برای انگلیسی زبانان چالش برانگیز می کند. اما فارسی زبانان در این مورد مشکل چندانی ندارند.

جدای از این، دستور زبان و گویش هایی برای رمزگشایی وجود دارد که به چالش یادگیری آن می افزاید.

در حالی که عربی استاندارد مدرن (MSA) به عنوان زبان نوشتاری و گفتاری رسمی در سراسر جهان عرب عمل می کند، هر منطقه گویش های محاوره ای متمایز خود را دارد که به طور قابل توجهی با MSA متفاوت است.

به عنوان مثال، عربی مصری، عربی شام و عربی خلیجی در واژگان، تلفظ و دستور زبان با هم تفاوت دارند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا