ترندهای روز

۱۰ غذای ساده و سریع که می‌توانید با هواپز بپزید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سرخ کن های هوا پخت و سرخ کردن انواع مختلف غذا را آسان می کنند.

به جای اینکه یک ساعت جلوی تابه بایستید و سیب زمینی ها را موج به موج از روغن بیرون بکشید، آنها را در سرخ کن بادی بریزید و به کار خود بپردازید. حتی اگر مثل ما کمی حوصله تان سر رفته باشد، نمی آیید غذا را بیاورید (که انصافا لازم است) و بیست دقیقه بعد سیب زمینی های آماده خود را تحویل می گیرید و می نشینید آنها را میل کنید.

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

چه به تازگی یک قابلمه را خریداری کرده باشید و چه قصد خرید آن را دارید، می توانید به این مقاله نگاهی بیندازید تا با غذاهای سریع و آسانی که می توان در قابلمه تهیه کنید آشنا شوید.

ده غذای ساده و سریع را برای شما افق میهن کرده ایم که نیاز به مواد پیچیده ای ندارند و در سخت ترین حالت فقط کافی است روی آن ها مقداری ادویه بپاشید و در سرخ کن بریزید و در این مطلب به شما تقدیم کنیم. . هیچ غذای پیچیده و عجیبی وجود ندارد و همه چیز بسیار سالم و سریع آماده می شود.

۱۰. چیپس اپل

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

آیا باورتان می‌شود که می‌توانید چند سیب را خرد کنید، در سرخ‌کن هوا بگذارید و چیپس‌های سیب خشک خوشمزه را سریع تحویل بگیرید؟ به شما می گوییم برای داشتن میان وعده جذاب تری روی سیب ها کمی دارچین بپاشید، اما لازم نیست. یک یا به تعداد دلخواه سیب بردارید و به چند برش بزنید و کمی دارچین روی آن بپاشید. سپس سیب ها را به مدت پانزده دقیقه در سرخ کن با دمای ۳۰۰ درجه قرار دهید. اگر هر پنج دقیقه آنها را بچرخانید، نتیجه نهایی بسیار بهتر خواهد بود.


۹. لوبیا سبز یا مارچوبه

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

مارچوبه جزء معمولی سفره های آمریکایی است، اما در کشور ما و غذاهای ما زیاد یافت نمی شود و با وجود اینکه می توانید آن را تهیه کنید و نتیجه خوبی بگیرید، پیشنهاد می کنیم به جای مارچوبه، مقداری لوبیا سبز و نمک خرد کنید. فلفل را اضافه کنید و در سرخ کن خود قرار دهید. اگر می خواهید کمی مجلل تر کار کنید و میل به آشپزی دارید، مارچوبه یا لوبیا سبز خود را در ظرفی بریزید، به مقدار کافی روغن زیتون، آبلیمو اضافه کنید، یک سیر خرد کنید، کمی پنیر رنده شده (هر پنیری که پیدا کردید اضافه کنید) و بمالید. نمک و فلفل را فراموش نکنید سپس آن را هم بزنید و سپس آنها را به مدت حدود شش تا هفت دقیقه در سرخ کن با دمای ۴۰۰ درجه قرار دهید. حتما غذای جذاب بخورید.


۸. کوکو سیب زمینی

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

کوکو سیب زمینی در سرخ کن هوا عالی ظاهر می شود و یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید به سرعت برای خودتان درست کنید. احتمالاً نیازی به توضیح دستور پخت ندارید و می توانید کوکوی سیب زمینی خود را به هر شکلی که دوست دارید تهیه کنید، اما بیایید برای کسانی که ممکن است به دستور پخت نیاز داشته باشند، پایه ای ارائه دهیم. سیب زمینی را با توجه به اندازه سیب زمینی خود پوست بگیرید و رنده کنید، یک یا چند تخم مرغ را داخل آن بشکنید، یک قاشق آرد، نمک، فلفل، پودر سیر و زردچوبه را به سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید و کاکائو را درست کنید. سرخ کن هوا قرار دهید. ۴۰۰ درجه و حدود یک ربع زمان برای هر دور سینی پر شده شما کافی است.


۷. ذرت

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

ذرت نیز در مایکروویو سریع و آسان طبخ می شود، اما اگر یک بار ذرت را در سرخ کن خود بپزید، دیگر روش های پخت ذرت را تمام کرده اید. برای پختن ذرت در سرخ کن بادی، ابتدا سرخ کن بادی خود را تا بالاترین درجه حرارت دهید. در این فاصله تا زمانی که فر تان گرم شود، سر و ته ذرت ها را ببرید و کمی نمک روی آن ها بپاشید. در صورت تمایل می توانید فلفل، پاپریکا و پودر سیر را به ذرت خود اضافه کنید. در آخر ذرت ها را در سرخ کن بادی گذاشته و با دمای ۴۰۰ درجه به مدت ده دقیقه بپزید و بعد از پنج دقیقه اول برگردانید. در آخر فراموش نکنید که روی ذرت ها کره بمالید!


۶. چیپس سیب زمینی

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

درست کردن سیب زمینی سرخ‌کرده در سرخ‌کن سریع‌تر و آسان‌تر از چیپس سیب‌زمینی است، به همین دلیل است که ما چیپس‌هایی را در فهرست خود رتبه‌بندی کرده‌ایم که زمان بیشتری برای درست کردن آن‌ها نیاز دارد. در هر صورت چیپس ها به دلیل ضخامت کمتر نتیجه متفاوتی به شما خواهند داد. مقداری سیب زمینی را پوست بگیرید، آنها را به ورقه های نازک، بسیار نازک برش دهید. سپس سیب زمینی ها را در آب و یخ قرار دهید و بگذارید نیم ساعت در آب و یخ بماند. سیب زمینی ها را از آب خارج کرده و خشک کنید. یک آبکش نیز کافی است، اما اگر آب آنها را روی دستمال یا حوله بگیرید، عالی خواهد بود. روی سیب زمینی ها نمک بپاشید و در سبد بخارپز خود قرار دهید. سیب زمینی ها را حدود ده دقیقه در دمای ۳۰۰ درجه بپزید و بعد از پنج دقیقه اول یکبار سرخ کن خود را هم بزنید تا چیپس ها از هر طرف پخته شوند. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و سس را فراموش نکنید.


۵. میگو سرخ شده

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

یک بسته میگوی آماده و تمیز شده و یک سرخ کن بادی قرار است یک غذای بسیار خوب را به شما تحویل دهد. قبل از اینکه به سراغ میگوها برویم یک ظرف برای تهیه مواد سرخ شده بیاوریم. مقدار آرد، نمک، فلفل و جعفری خرد شده را در ظرفی بریزید و نگه دارید. در ظرفی دیگر تخم مرغ، شیر و سس فلفل را مخلوط کنید. در ظرف دیگری که خیلی عمیق نیست آرد سوخاری یا نان خشک پودر شده بریزید. حالا میگوها را بیرون بیاورید. ابتدا آنها را در آرد بغلتانید سپس در ظرف تخم مرغ و در آخر در ظرف بیکینگ پودر بریزید. کمی روی میگوها بگذارید تا مواد به آنها بچسبد. در نهایت میگوها را در سینی فر خود بچینید و از هر طرف حدود پنج دقیقه با دمای ۴۰۰ درجه بپزید. میگوی سرخ شده شما آماده است!


۴. بال سرخ شده

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

درست کردن بال‌های سرخ‌شده یک درمان هنری ظریف است که همه نمی‌توانند از پس آن برآیند، اما ما به شما اجازه می‌دهیم راز سسی که بال‌ها را در آن قرار می‌دهید، درمیان بگذاریم. فعلاً بال‌ها را کنار بگذارید و یک ظرف بیاورید. بنابراین ما می توانیم مهم ترین مرحله را توضیح دهیم. پودر سیر، نمک و فلفل، فلفل قرمز، سس خردل، پودر کاری و کمی جوش شیرین را در این ظرف بریزید. حالا بال ها را در این ظرف بریزید و هم بزنید تا با مواد مخلوط شوند. بال ها را در ظرف فر بچینید و به مدت پانزده دقیقه با دمای ۳۰۰ درجه بپزید. حالا آنها را برگردانید و دوباره به مدت ۲۰ دقیقه دیگر در فر با دمای ۴۰۰ درجه قرار دهید تا آب مرغی در آنها باقی نماند و بالها طلایی شوند. بال ها را با سس مورد علاقه خود سرو کنید.


۳. نان سیر

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

نان سیر با سرخ کن به راحتی درست می شود و با نان باگت و پنیر و ادویه آماده می شوید. نان باگت را به اندازه دلخواه یا بهتر است بگوییم به اندازه هایی که در فر شما مناسب است برش دهید. حالا موادی را که باید روی نان ها قرار دهیم در ظرف دیگری آماده می کنیم. کره نرم شده، پنیر پارمزان را داخل آن رنده کنید، سیر را بیشتر از حدی که فکر می کنید خرد کنید و در ظرفی بریزید و در آخر جعفری خرد شده را به مواد اضافه کنید. در حالی که این مواد را روی نان برش داده شده می‌چینید، فر را با دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید. سپس نان ها را در سینی فر بریزید و حدود سه تا چهار دقیقه بپزید.


۲. مرغ کبابی

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

تهیه مرغ کبابی در سرخ کن هوا اغلب ساده تر از سیخ کردن و کباب کردن آنهاست. به خصوص که معمولاً تجهیزات این کار را در خانه ندارید. نحوه خواباندن جوجه ها در شب به خودتان بستگی دارد، اما این مرحله را فراموش نکنید. البته می توانید فیله سینه را هم آماده کنید، کمی روغن روی آن بمالید، سپس نمک، فلفل، پاپریکا و پودر سریع را به آن اضافه کنید و باز هم نتیجه شگفت انگیزی بگیرید. برای تهیه کباب حتما ابتدا سرخ کن خود را با بالاترین درجه حرارت دهید. سپس مرغ ها را در سینی فر قرار دهید و به مدت یک ربع با همان دما بپزید. برای مرغ باید آنها را برگردانید و در آخر یک چنگال در آنها بچسبانید تا مطمئن شوید درست شده است.


۱. سیب زمینی سرخ شده

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن بادی طبخ کنید

احتمالاً سریع ترین غذایی که می توانید در سرخ کن بادی خود درست کنید سیب زمینی سرخ کرده است. سیب زمینی ها را بشویید، خرد کنید، در ظرفی نمک بریزید و در کولر خود بریزید و تمام. اما برای اینکه نتیجه کمی جذاب تر شود، آنچه را که در بالا گفتیم برای چیپس برای برش های سیب زمینی تکرار می کنیم. یعنی سیب زمینی ها را بعد از خردکردن نیم ساعت داخل آب و یخ می گذاریم. سپس سیب زمینی ها را خشک می کنیم و در ظرفی می ریزیم و یکی دو قاشق روغن در آن می ریزیم. نمک، فلفل، پودر سیر و پاپریکا را به سیب زمینی ها اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید. قبل از اینکه سیب زمینی ها را در سرخ کن بادی قرار دهیم، سرخ کن خود را تا بالاترین درجه حرارت می دهیم. سپس سیب زمینی ها را به مدت ده تا دوازده دقیقه با همان دما می پزیم و در این فاصله هر چند دقیقه یکبار سیب زمینی ها را هم می زنیم تا از همه طرف بپزند. در آخر سیب زمینی ها را با هر سسی که دوست داریم سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا