ورزشی

۱۰ نکته درباره دیدار امروز ایران

در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، تیم ملی ایران با قضاوت احمد العلی از کویت به مصاف قطر می رود. تیم برنده این بازی (شنبه) در دیدار فینال به مصاف اردن می رود.

۱۰ نکته در مورد این مسابقه حساس را می توانید در زیر بخوانید:

۱. تیم های ملی ایران و قطر تنها تیم های جام حذفی هستند که در این رقابت ها به چهار پیروزی دست یافته اند. (در ۹۰ دقیقه)

۲. ایران در هر ۶ تقابل قبلی با قطر این تیم را شکست داده و در ۷ تقابل اخیر با این تیم تنها یک گل از دست داده است.

۳. در ۱۵ تقابل قبلی با قطر، تیم ملی تنها یک بار شکست خورده است، آن هم ۱۴ سال پیش (۲۰۰۹) که تیم ملی در تورنمنت قطر ۳ بر ۲ شکست خورد.

۴. ایران در جام ملت های آسیا دو بار به مصاف قطر رفته و هر دو بازی را با کلین شیت برده است.

۵. ایران در ۱۸ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها همواره بدون شکست بوده است.

۶. تیم ملی پس از کسب سه عنوان قهرمانی در سه حضور اول خود در جام ملت‌ها، ۶ بار به نیمه نهایی جام ملت‌ها راه یافته است، اما در هر ۶ بار از رسیدن به فینال بازمانده است که ۳ مورد آن در ضربات پنالتی رخ داده است. . تیم های فوتبال آسیا در صورت پیروزی در این دیدار می توانند پس از ۴۷ سال به فینال راه یابند و این انتظار طولانی را بشکنند.

۷. بهترین برد ایران مقابل قطر ۶-۱ در بازی های فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۸ بود و بهترین برد قطر مقابل ایران برد ۲-۰ در سال ۱۹۹۸ در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ بود که مانع از صعود مستقیم ایران به جام جهانی شد. . تبدیل شد.

۸. علی دایی با چهار گل و علیرضا واحدی نیکبخت با سه گل بهترین گلزنان ایران در دیدار دو تیم و محمد سالم الانزی، ولید حمزه و مجید حسن بهترین گلزنان قطر در رویارویی با تیم ملی هر کدام دو گل.

۹. تیم ملی در ادوار مختلف جام ملت های آسیا پنج بار با مدافعان عنوان روبرو شده که حاصل آن دو برد، دو تساوی و یک باخت بوده است. تنها باخت ایران به تنها بازی مقابل مدافع عنوان قهرمانی در مرحله نیمه نهایی برمی گردد که در سال ۸۸ مقابل عربستان شکست خورد.

۱۰. ایران در رده بیست و یکم فیفا و رتبه دوم آسیا قرار دارد. قطر ششمین تیم آسیا و پنجاه و هشتمین تیم جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا