ترندهای روز

۱۰ نکته ویژه از ترور جنجالی‌ترین سیاستمدار جهان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

آخرین راهپیمایی افق میهناتی دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا در پنسیلوانیا با تیراندازی یک مهاجم متشنج شد. این رویداد مهم سیاسی حاوی نکات مهمی است که در مقاله زیر به آن پرداخته ایم.

10 نکته ویژه از ترور جنجالی ترین سیاستمدار جهان

این حادثه که منجر به زخمی شدن دونالد ترامپ و کشته شدن یکی از حاضران در این گردهمایی شد، با واکنش های داخلی داخلی آمریکا و سطح بین المللی همراه بود و بسیاری از شخصیت های سیاسی و رهبران جهان آن را محکوم کردند. دونالد ترامپ در پیامی کوتاه ضمن قدردانی از حمایت ها و پیام هایی که از طرفدارانش دریافت کرده، تاکید کرد که این حمله نمی تواند او را از ادامه مبارزات افق میهناتی باز دارد.

اگرچه هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه به ویژه در خصوص هویت مهاجم و انگیزه وی منتشر نشده است، اما برخی از مقامات جمهوری خواه در آمریکا، دموکرات ها به ویژه جو بایدن، رئیس جمهور این کشور و رقیب دونالد ترامپ در افق میهنات آبان ماه به ایجاد فضایی متشنج و تحریک آمیز متهم و مسئول شناخته شده اند که از نظر آنها منجر به وقوع این حمله شده است.

10 نکته ویژه از ترور جنجالی ترین سیاستمدار جهان

در ادامه به بررسی نکات مهم ترور نافرجام دونالد ترامپ می پردازیم:

۱. دونالد ترامپ از سوءقصد جان سالم به در برد و گلوله ای به گوش راست او اصابت کرد. اولاً این حادثه می تواند محصول دوقطبی شدید جامعه آمریکا حول محور باشد و عدم حضور ترامپ رنگ خشونت را دارد. است؛ اما بعید نیست طرف های دیگر را هم متهم کنند. اکنون که خطر جان از گوش ترامپ گذشته است، به نظر می رسد با موجی از همدردی که به راه افتاده، ابعاد افق میهنات ریاست جمهوری آمریکا به نفع او سنگین شود.

۲. این دو شانس ترامپ به مجموعه شانس های اخیر او اضافه شد. از پیروزی اولین مناظره با بایدن و تصمیم دیوان عالی آمریکا تا بحران داخلی در حزب دموکرات برای ماندن یا نماندن بایدن و افزایش تردیدها در مورد توانایی جسمی و روحی او در این نفس گیر. رقابت با ترامپ جسور و بی پروا.

۳. «تا اینجا» ترامپ در افق میهنات بهتر عمل می کند، اما نباید آن را تمام شده دانست. صحنه افق میهنات ظرفیت رویدادهای غیرمنتظره را دارد و باید دید بحران داخلی در اردوگاه دموکرات ها به کجا می انجامد. آنچه واضح است این است که مشکل توانایی فیزیکی بایدن چیزی نیست که از بین برود.

۴. چند ثانیه قبل از تیراندازی، تعدادی از حامیان ترامپ، ضارب را با اسلحه در پشت بام محل اقامتش می بینند و شروع به داد و فریاد می کنند. در تصاویر مشخص است که او زنده است و مورد هدف قرار گرفته است. قطعاً قبل از تیراندازی توجه تیم امنیتی به این موضوع جلب شده بود و به نظر می رسد که آنها مستقیماً ضارب را دیده و خود را برای تیراندازی آماده می کردند. هر دو عامل فوق می توانند تمرکز مهاجم را در هدف گیری موثر درست قبل از شلیک مختل کنند.

۵. از ۸ گلوله ای که می گویند شلیک شده، یک گلوله به سر شلیک شده و یکی دیگر از شرکت کنندگان در تجمع را کشته است. از این رو ضارب در هنگام هدف گیری بسیار استرس داشت و عجله داشت. حداقل یک گلوله با دقت بالایی به قسمتی از سر ترامپ اصابت کرد اما در همان لحظه قبل از اصابت، ترامپ با چرخاندن گردن خود به سمت راست، ناخواسته محل اصابت احتمالی را چند سانتی متر جابجا کرد و نوع اسلحه و کالیبر گلوله ها هنوز مشخص نیست. مشخص نشده است.

۶. امروز عکس ها و تصاویر واقعا عجیب و غریب زیادی ندیدیم. این عکس ها توسط داگ میلز از نیویورک تایمز در لحظه تیراندازی گرفته شده است، زمانی که یکی از گلوله ها در چند سانتی متری سر ترامپ در حال پرواز گیر کرد. همه شواهد حاکی از قطعیت تلاش برای کشتن ترامپ است. گلوله به سرش شلیک شد.

10 نکته ویژه از ترور جنجالی ترین سیاستمدار جهان

۷. یک روزنامه نگار آمریکایی که از ترامپ حمایت می کند، ترور امشب را با ترور کندی مقایسه کرد و اعلام کرد که این اقدام برای جلوگیری از جنگ بوده است.

10 نکته ویژه از ترور جنجالی ترین سیاستمدار جهان

۸. تحلیلگران غربی معتقدند: ترامپ را دو بار استیضاح کردند، چهار بار دستگیر کردند و ۹۱ اتهام به او وارد کردند و اکنون در صدد ترور او هستند تا با عزل فیزیکی او از بازگشت او به قدرت جلوگیری کنند تا دنیا و مخالفان او در غیاب او می توانند نفس راحتی بکشند. او را بکش!

۹. تصور مخالفان او این است که دونالد ترامپ یک فاشیست مستبد است که باید به هر قیمتی جلوی او گرفته شود و این لفاظی ها منجر به سوء قصد علیه ترامپ شده است.

۱۰. با وقوع این حادثه، احتمال زنده ماندن رئیس جمهور سابق آمریکا، پیروزی ترامپ در افق میهنات که پیش از این در نظرسنجی ها مشخص بود، افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا