بانک و بیمه

۱۰ هزار کردستانی در نوبت دریافت تسهیلات|بانک ها تسهیلات فرزندآوری و ازدواج پرداخت نمی کنند

بازار؛ گروه استانی: سهم کردستان از منابع بانکی کشور حداقل است و علاوه بر آن روند پرداخت کمک به متقاضیان از طریق بانک های استان نیز با کندی مواجه شده است و با وجود وعده های فراوان متاسفانه هزاران کردستان در دو حوزه منتظر دریافت تسهیلات هستند. . بچه دار شدن و ازدواج کنید.

از جمله چالش های موجود در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در استان کردستان می توان به جریان ناکافی تشریفات اداری و همچنین بهانه های بانک ها مبنی بر عدم اعتبار و بحث ارائه ضامن اشاره کرد، زیرا آمارهای منتشر شده نشان می دهد کردستان در استان کردستان قرار دارد. استان های کشور در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی در تمامی بخش ها فعال هستند.

این در حالی است که سهم بانک های کردستانی در تامین مالی بخش سرمایه گذاری برای توسعه تولید و اشتغالزایی حداقلی است و سیستم بانکی استان در ارائه تسهیلات مسکن، ازدواج و فرزندآوری به شدت ضعیف است و این روند باعث شده است. به اعتراضاتی که توسط سازمان ها و نهادهای تحت نظارت رهبری می شود.

این در حالی است که شبکه بانکی استان کردستان قادر به ارائه گزینه های پرداخت در همه حوزه ها نیست. بر اساس آخرین آمار، درآمد سرانه مردم این استان حدود نیمی از میانگین کشوری است که این امر، تامین حداقل استانداردهای زندگی را برای مردم این استان با مشکل مواجه می کند. شما با مشکلات زیادی روبرو هستید.

بی توجهی شبکه بانکی استان به پرداخت کمک هزینه ولادت و ازدواج دامنگیر حوزه مسکن نیز شده و متاسفانه روند پرداخت تسهیلات حوزه مسکن نیز در استان کردستان با چالش های بزرگی مواجه است و تصمیمات متعدد این نهاد سازمان مسکن استان شورا و شورای هماهنگی بانک ها نیز موضوعی است که به آن رسیدگی نشده و مردم همچنان منتظر وعده های مدیران و مسئولان در سطح استانی و کشوری هستند.

مشارکت تمامی بانک های دولتی و خصوصی در کمک رسانی به مردم کردستان ضروری است

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کردستان در آخرین جلسه کمیسیون هماهنگی بانکداری کردستان با بیان اینکه قبول نداریم بانکی در استان منابع درجه دو داشته باشد اما ۱۲۰۰ مورد تسهیلات پشت سر هم داشته باشد، اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است. این قابل قبول نیست زیرا ما و مدیران بانک ها باید در تمام جلسات حضور داشته باشیم و متعهد به اجرای پرداخت تسهیلات باشیم.

علی نوری اظهار داشت: پرداخت تکلیف و کمک هزینه ازدواج و فرزند برای متقاضیان در کردستان یک امر است و تمامی پرونده های معوقه استان باید پرداخت شود.

Er fügte hinzu: „Wenn es eine Privatbank gibt, die über Ressourcen in der Provinz verfügt und nicht einmal auf die Statistiken zugreifen kann, sollte sie ihre Filiale schließen und Kurdistan verlassen, andernfalls sollte sie zur Verantwortung gezogen werden, solange es ein Problem gibt. ” آمدن

کم کاری بانک های کردستان در پرداخت هزینه خدمات ولادت و ازدواج غیرقابل قبول است

بازرس کل کردستان نیز با خبرنگار بازار گفت و گو کرد و ضمن اشاره به لزوم نظارت بر فعالیت بانک های استان گفت: مدیران بانک ها پرداخت یارانه تولد و ازدواج در استان را در اولویت قرار دهند. هر گونه نقص در کار در این زمینه قابل قبول نیست.

عیسی حواسی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به ویژه در سه حوزه مسکن، ازدواج و فرزندآوری، گفت: تنها تعیین شعبه پرونده های درخواستی کافی نیست، بلکه در صورتی مفید خواهد بود. .. وام پرداخت می شود.

وی در خصوص تامین ضامن برای پرداخت تسهیلات بانکی نیز گفت: قانونگذار مقرر کرده است که اولاً متقاضی باید ضامن باشد حتی در صورت وجود شرایط خود و در صورت کافی نبودن اعتبار، اعطا می کند. و یارانه اقوام درجه یک پذیرفته می شود در غیر این صورت با ضامن و سفته از تسهیلات پرداخت می شود.

وی تسریع در روند پرداخت را ضروری دانست و ادامه داد: بانک مسکن ۲۷۴ مورد کمک زایمان و ۳۶۲ مورد کمک ازدواج در استان را باید پرداخت کند و این مصوبه است.

۱۰۰۰۰ کرد در صف انتظار بچه دار شدن و ازدواج هستند

بازرس کل کردستان با بیان اینکه بستن خودسرانه سامانه تعیین تخصیص تسهیلات و عدم پرداخت وام توسط بانک اقدامی غیرقانونی است، یادآور شد: عملکرد بانک ها ارزیابی می شود و مدیرانی که عملکرد قابل قبولی ارائه می دهند، ارزیابی می شوند. ستایش و اعطا می شود بقیه مدیران درمان می شوند.

حواسی با اشاره به آخرین آمار تسهیلات پرداختی بانک ها در استان کردستان گفت: هم اکنون ۱۰ هزار متقاضی در استان منتظر دریافت تسهیلات هستند که از این تعداد ۴۴۰۰ نفر مربوط به تولد فرزند و ۵۶۰۰ نفر متاهل هستند.

10000 کرد در هنگام پذیرش در موسسات هیچ کمکی برای فرزند یا کمک هزینه ازدواج نمی پردازند

اگرچه مسئولان در سال های اخیر تعهدات مختلفی برای رفع نواقص بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات داده اند، اما با وجود همه این تعهدات، شبکه بانکی استان با مردم کردستان رفتار دوستانه ای نداشته است پرداخت تسهیلات با چالش های جدی مواجه است.

تسهیل شرایط و قوانین موجود، الزام شبکه بانکی برای تسریع در پرداخت وام ها، اعمال نظارت بهتر از سوی سازمان های ذیربط از اصلی ترین انتظارات مردم کردستان است و به نظر می رسد باید اینگونه باشد. مورد توجه و اولویت تصمیم گیری مسئولان و مدیران استانی قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا