اخبار اقتصاد ایران

۱۰ گران‌ترین مگاپروژه حال حاضر جهان+ اینفوگرافی

در حال حاضر پروژه های متعددی در حال انجام است که هزینه آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. این در شرایطی است که تا چند سال پیش پروژه های عمرانی ۱۰ میلیارد دلاری به عنوان کلان پروژه مطرح می شد.

افق میهن به نقل از عصر ایران، ابرپروژه ها در سطح جهانی در حال رشد هستند و اخیرا بسیاری از آنها در منطقه خلیج فارس متمرکز شده اند.

در حال حاضر پروژه های متعددی در حال انجام است که هزینه آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. این در شرایطی است که تا چند سال پیش پروژه های عمرانی ۱۰ میلیارد دلاری کلان پروژه محسوب می شد.

۱۰ گران ترین پروژه بزرگ در جهان امروز

به گزارش وب سایت استاتیستا، از ۱۰ ابرپروژه برتر فعلی دنیا که ۱۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر هزینه دارند، ساخت ۴ مورد در منطقه خلیج فارس در حال پیگیری است.

این شامل پروژه جاه طلبانه Neom است که در واقع مجموعه ای از شهرها و شهرک های آینده نگرانه در شمال غربی عربستان سعودی ساخته می شود. نئوم با مجموع ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه در رتبه دوم فهرست گران ترین پروژه های بزرگ دنیا قرار گرفته است.

دیگر گران‌ترین پروژه‌های بزرگ کنونی در منطقه خلیج فارس عبارتند از: راه‌آهن خلیج فارس (مقام سوم با هزینه ۲۵۰ میلیارد دلار)، شهر ابریشم در شمال کویت (مقام پنجم با هزینه ۱۳۲ میلیارد دلار) و شهر اقتصادی ملک عبدالله در عربستان سعودی. رتبه ششم با هزینه ۱۰۰ میلیارد دلار).

رتبه اول در لیست گران ترین پروژه های بزرگ جهان را شبکه حمل و نقل ترانس اروپایی اتحادیه اروپا اشغال کرده است. به‌روزرسانی عظیم زیرساخت‌ها که تخمین زده می‌شود ۶۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، شامل ساخت راه‌آهن، جاده، خطوط کشتیرانی و سازه‌های مرتبط در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بهبود حمل‌ونقل از راه دور است.

ایستگاه فضایی بین المللی با هزینه کل ۲۳۰ میلیارد دلار در جایگاه چهارم این فهرست قرار گرفته است.

کریدور صنعتی دهلی – بمبئی، راه آهن سریع کالیفرنیا، شهر جنگلی مالزی، و ابررایانه و مرکز داده مایکروسافت/OpenAI نیز با هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری، جایگاه های هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا