ترندهای روز

۱۱ حقیقت غیر منتظره درباره حیوانات که حتماً شگفت زده تان می کنند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

قلمرو حیوانات پر از داستان و ماجراجویی است. درباره هر موجودی حقایق و افسانه هایی وجود دارد که گاهی نمی توان به راحتی از کنار آنها گذشت. ما همیشه جغدها را عاقل و دلفین ها را موجوداتی شاد می دانیم که از سرگرمی مردم لذت می برند. همه این کلیشه ها از تمدن های باستانی، داستان های کودکانه یا کارتون ها سرچشمه می گیرند، اما بسیاری از آنها بی اساس هستند.

با حقایق جالب در مورد حیوانات همراه باشید.

۱- اکثر کروکودیل ها بی ضرر هستند

شاید عجیب به نظر برسد، اما اکثر گونه های کروکودیل واقعا خطرناک نیستند. در واقع ترجیح می دهند از مردم دوری کنند و با آنها روبرو نشوند. گونه‌هایی که می‌دانیم انسان‌ها را شکار می‌کنند، کروکودیل نیل و تمساح آب شور هستند، بنابراین باید به هر قیمتی از این دو گونه اجتناب کرد. این کروکودیل ها در جنوب صحرای آفریقا، آسیای جنوب شرقی، استرالیا، گینه نو و جزایر سلیمان یافت می شوند.

۲- مورچه ها سخت کوش نیستند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

از طریق داستان هایی که از دوران کودکی شنیده ایم، قرن ها تصویری از مورچه ها به عنوان موجودی سخت کوش وجود داشته است. اما این باور رایج باید مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا به گفته محققان، همه مورچه ها سخت کوش نیستند. در واقع، آنها سطح بالایی از عدم تحرک را در برخی مورچه ها پیدا کرده اند و می گویند که این مورچه ها تقریباً نیمی از زمان ها غیرفعال هستند.

۳- خوک ها پاک هستند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

خوک ها به عنوان حیوانات کثیف شناخته می شوند، اما حقیقت این است که آنها بسیار تمیز نیز هستند. در واقع آنها یکی از تمیزترین حیوانات مزرعه هستند. غلت زدن در گل و لای به آنها ظاهری کثیف می دهد، اما آنها این کار را انجام می دهند زیرا نمی توانند عرق کنند و گل به خنک شدن آنها کمک می کند. به علاوه هرگز از توالت جایی که می خوابند یا غذا می خورند استفاده نمی کنند.

۴- عنکبوت ها بی ضرر هستند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

به گفته کارشناسان، برای اینکه عنکبوت شما را گاز بگیرد، باید کارهای خاصی انجام دهید، زیرا آنها علاقه ای به گاز گرفتن شما ندارند. به طور کلی عنکبوت ها موجوداتی بی ضرر هستند و به مردم حمله نمی کنند. آنها فقط وقتی که مبهوت یا مضطرب هستند گاز می گیرند. در واقع عنکبوت ها حشرات را شکار می کنند نه انسان ها و اکثر آنها نمی توانند به گوشت انسان نفوذ کنند.

۵- دلفین ها خطرناک هستند

شنا کردن با دلفین ها همیشه ایده خوبی به نظر می رسد و با آن لبخند روی صورت آنها و تعاملات دلپذیری که با مردم دارند، ممکن است وسوسه شویم که آن را امتحان کنیم. اما حقیقت این است که چهره خندان دلفین ها چیزی جز یک ناهنجاری آناتومیکی نیست و آنها حیوانات وحشی هستند که می توانند با مردم و دلفین های دیگر رفتار بسیار تهاجمی داشته باشند و حتی به خود آسیب برسانند.

۶- فیل ها دونده های خوبی هستند

فیل ها با توجه به وزن و جثه بزرگشان دوندگان واقعا خوبی هستند. اگرچه وزن آنها چیزی بین ۲۷۲۱ تا ۶۸۰۳ کیلوگرم است، اما می توانند با سرعت بیش از ۱۶ کیلومتر در ساعت بدوند که برای این موجودات غول پیکر مقدار قابل توجهی است. محققان ادعا می کنند که فیل ها برای این کار از یک تکنیک بیومکانیکی استفاده می کنند، زیرا آنها همیشه باید یک پای خود را روی زمین نگه دارند تا تعادل خود را حفظ کنند.

۷- جغدها عاقل نیستند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

جغدها اغلب با خرد مرتبط هستند، اما ما نمی دانستیم که جغدها از سایر پرندگان باهوش تر نیستند. در واقع تحقیقاتی برای بررسی این افسانه انجام شده است. این تحقیق نشان داده است که ویژگی ها و بزرگترین نقاط قوت جغدها شکار، پرهای استتار، شنوایی بسیار حساس و چشمان منحصر به فرد است که به آنها در شکار طعمه کمک می کند.

۸- تنبل ها تنبل نیستند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

شاید شما را به خاطر تنبلی خود با حیوان تنبل مقایسه کرده اند، اما این کاملا درست نیست. تنبل ها ممکن است کندترین پستاندار جهان باشند، اما این به طور خودکار به این معنی نیست که آنها تنبل هستند. آنها انرژی کمی دارند بنابراین باید با آن مطابقت کنند. این حیوانات فقط در مواقع ضروری و با سرعت معینی غذا می خورند، می خوابند و حرکت می کنند، زیرا اساساً متابولیسم آنها بسیار کند است.

۹- گاوها باهوش هستند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

وقتی صحبت از هوش در میان حیوانات به میان می آید، گاوها امتیاز چندانی کسب نمی کنند یا حداقل این چیزی است که ما فکر می کردیم. اما محققان می گویند که گاوها توانایی های شناختی و عاطفی پیشرفته ای دارند. دوستی برقرار می کنند، برای مرگ عزیزانشان و جدایی از آنها عزاداری می کنند، عشق خود را ابراز می کنند و مشکلات یکدیگر را درک می کنند و در عین حال از چالش های روحی لذت می برند.

۱۰- مارها توجه دارند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

مارها گوش ندارند، اما می توانند صداهای ملموس را بشنوند. زیرا ارتعاشاتی که در زمین حرکت می کند، مانند قدم های شکارچیان یا شکار، باعث لرزش استخوان فک مار می شود که در نتیجه از طریق گوش داخلی مار سیگنالی به مغز مار می فرستد. تحقیقات نشان داده است که مارها بسیار دقیق و دقت هستند و می توانند از طریق گوش های داخلی خود حس کنند.

۱۱- سلولورها کشنده هستند

11 واقعیت غیرمنتظره در مورد حیوانات که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد

Slururis یا چشم های گرد تنبل از خانواده Lorisidae هستند و در جنوب شرقی آسیا یافت می شوند. این موجودات برخلاف ظاهر زیبا و دوست داشتنی خود می توانند گاز سمی را مصرف کنند که آنقدر قوی است که باعث تورم و ریختن گوشت قربانیانشان می شود. سلولی ها می توانند برای انسان کشنده باشند و نزدیک شدن به آنها ایده خوبی نیست.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا