ترندهای روز

۱۱ ماده غذایی فوق‌العاده که روند پیری را بعد از ۴۰ سالگی کند می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

غذاهای بسیار خوبی برای گنجاندن در رژیم غذایی خود وجود دارند که حاوی مواد مغذی مرتبط با کند کردن روند پیری هستند.

با توجه به eate this، پیری می تواند چیز زیبایی باشد و ما می توانیم قدردان زندگی یک روز دیگر باشیم. با این حال، گاهی اوقات پیری می تواند یک مشکل واقعی باشد. بدن شما دستخوش تغییرات مختلفی می شود که می تواند یک تجربه ناخوشایند باشد، به ویژه از آنجایی که افزایش سن عاملی در ایجاد بسیاری از بیماری ها است. خوشبختانه، غذاهای عالی وجود دارد که می توانید به طور منظم مصرف کنید تا این روند را کاهش دهید.

غذاهایی برای به حداکثر رساندن متابولیسم

برخی از نیازهای تغذیه‌ای ما می‌توانند با افزایش سن تغییر کنند، بنابراین گنجاندن برخی از غذاهای فوق‌العاده خاص در رژیم غذایی ما ممکن است به افراد کمک کند با افزایش سن زندگی سالمی داشته باشند.

دهه ۴۰ شما زمان خوبی برای شروع به تنظیم عادات سالم است تا بتوانید این تغییرات را در دهه های بعدی زندگی خود حمل کنید. همچنین، بدن شما در دهه ۴۰ زندگی شروع به تغییرات خاصی می کند، مانند از دست دادن توده عضلانی، تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی، و تغییرات قد مرتبط با تغییرات استخوان و عضله.

برای آشنایی با برخی از غذاهای فوق العاده که متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای کاهش سرعت پیری تا ۴۰ سالگی به رژیم غذایی خود اضافه کنید، ادامه دهید.

زغال اخته

توت ها یکی از سالم ترین غذاهایی هستند که با افزایش سن می توانید بخورید و زغال اخته مهم ترین آنهاست. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب، دو عامل اصلی پیری، کمک می کند.

مصرف زغال اخته همچنین از سلامت مغز حمایت می کند و ممکن است پیری شناختی را به تاخیر بیندازد. این توت ها به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان ها (به ویژه فلاونوئیدها) شناخته شده اند که نشان داده شده است که عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و خطر بیماری های عصبی را کاهش می دهد و با پیشگیری از زوال عقل، آلزایمر و زوال شناختی مرتبط است. به افزایش سن کمک می کند.

ممکن است فکر کنید دهه ۴۰ شما برای شروع تمرکز بر زوال عقل و پیشگیری از آلزایمر خیلی زود است، اما برای شروع به خوردن غذاهای سالم مانند زغال اخته که می تواند به بدن شما کمک کند هرگز زود نیست.

همانطور که قبلا ذکر شد، دهه ۴۰ شما ممکن است متوجه تغییراتی در قدرت عضلانی خود شوید، و تحقیقات نشان می دهد که زغال اخته می تواند به این امر کمک کند. زغال اخته به بهبود ریکاوری عضلات و کاهش آسیب و درد بعد از ورزش کمک می کند.

توت فرنگی

دریافت ویتامین C کافی می تواند از شما در برابر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن محافظت کند. خوردن توت ها بیش از دو بار در هفته ممکن است پیری شناختی را تا ۲.۵ سال به تاخیر بیندازد.

توت ها همچنین ممکن است به محافظت از سلول های ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد و کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.

آووکادو

تحقیقات نشان می دهد که خاصیت ارتجاعی پوست در بسیاری از افراد کاهش می یابد و علائم پیری پوست گاهی در اوایل دهه ۲۰ مشاهده می شود. این به این دلیل است که با افزایش سن، بدن ما شروع به تولید کلاژن و الاستین کمتری می کند که بر بافت و جوانی پوست ما تأثیر می گذارد. این تغییرات طبیعی هستند و جای ترسی ندارند، اما اگر به دنبال راه‌های سالمی برای بازگرداندن بخشی از آن هستید، رژیم غذایی شما می‌تواند کمک کند.

یکی از بهترین مواد غذایی برای پوست آووکادو است. او می‌گوید آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، به‌ویژه چربی‌های غیراشباع است که به تغذیه پوست و کاهش التهاب برای ظاهری جوان‌تر کمک می‌کند.

آووکادو همراه با چربی های سالم حاوی ویتامین E است که می تواند با ترمیم پوست آسیب دیده و افزایش تولید کلاژن به کاهش التهاب، پیری سالم و بهبود سلامت پوست کمک کند.

بادام ها

بادام سرشار از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان که به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند و باعث ترمیم و بازسازی پوست می شود. زنان یائسه ای که بادام را به عنوان میان وعده روزانه مصرف می کردند، به طور متوسط ​​کاهش بیشتری در اندازه و شدت چین و چروک های پوست خود مشاهده کردند.

انار

انار یکی از میوه های غنی از آنتی اکسیدان است که با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی، بهبود سلامت مغز و شناخت و کمک به محافظت از پوست با افزایش سن مرتبط است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، کاهش التهاب، افزایش تولید کلاژن، بهبود بافت و انعطاف پذیری پوست کمک می کند.

زردچوبه

چه با آن لاته درست کنید و چه از آن به عنوان ادویه در غذای مورد علاقه خود استفاده کنید، زردچوبه یک غذای فوق العاده است که با مزایای ضد پیری مرتبط است.

مطالعه منتشر شده در مجله Molecules نتایج مثبتی را در استفاده از زردچوبه به عنوان مکمل برای مردان میانسال و زنان یائسه نشان داد و اشاره کرد که زردچوبه محافظت قوی در برابر آسیب استرس اکسیداتیو دارد.

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است که به محافظت در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند و به سلامت کلی و طول عمر کمک می‌کند.

پسته

پسته دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی بالایی است و خوردن فقط یک مشت پسته به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم می تواند تاثیر مثبتی بر پیری سلولی و طول عمر افراد مبتلا به پیش دیابت داشته باشد. پسته همچنین حاوی لوتئین است، یک کاروتنوئید آنتی اکسیدانی که از سلامت چشم حمایت می کند.

ماهی سالمون

یکی دیگر از مواد غذایی عالی که به کند کردن روند پیری کمک می کند ماهی قزل آلا و همچنین بسیاری از انواع دیگر ماهی های چرب است. ماهی سالمون منبع عالی پروتئین بدون چربی است، یک ماده مغذی مهم برای حفظ توده عضلانی، به ویژه برای افراد مسن. همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

در واقع، یک مطالعه منتشر شده در Neurology نشان داد که آنهایی که در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگی خود داشتند که گلبول‌های قرمز خونشان سطوح بالاتری از امگا ۳ داشتند، عملکرد شناختی و ساختار کلی مغز بهتری نسبت به افرادی که امگا ۳ کمتری داشتند، داشتند.

زغال اخته

اگر از طرفداران آب زغال اخته یا کرن بری هستید، خوش شانس هستید، زیرا ثابت شده است که این میوه فوق العاده به کند کردن پیری کمک می کند.

کرن بری مملو از ترکیبات گیاهی است که ممکن است به کند کردن روند پیری کمک کند، به خصوص زمانی که روی پیری شناختی تمرکز کنید. داده ها نشان می دهد که مصرف روزانه یک فنجان کوچک کرن بری به مدت سه ماه ممکن است حافظه و عملکرد عصبی را بهبود بخشد.

زغال اخته همچنین منبع ویتامین C است، ماده مغذی که ممکن است به مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد بر پیری پوست کمک کند.

گوجه فرنگی

برخی از غذاهای قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن هستند که با رادیکال های آزاد ناشی از افزایش سن مبارزه می کند. لیکوپن، یک ترکیب گیاهی که در هندوانه و گریپ فروت صورتی نیز یافت می شود، به دلیل فواید بسیاری برای سلامتی شناخته شده است.

همراه با مبارزه با رادیکال های آزاد، مصرف زیاد لیکوپن به کاهش کلسترول، بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری قلبی، کمک به کاهش خطر سکته مغزی و حتی کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان کمک می کند. و علاوه بر تمام این فواید در برابر بیماری های مرتبط با افزایش سن، لیکوپن به کاهش آسیب نور پوست کمک می کند.

سبزیجات برگ دار با کلم پیچ و اسفناج

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج سرشار از ویتامین‌های E و K هستند که ممکن است از کاهش حافظه جلوگیری کرده و به کاهش سرعت پیری مغز کمک کند.

یک وعده سبزی برگدار در روز با کاهش قدرت شناختی مرتبط با افزایش سن مرتبط است، نه تنها به دلیل محتوای ویتامین K، بلکه به دلیل ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی آنها مانند لوتئین و بتاکاروتن و سطوح مواد مغذی آنها، مانند فولات و نیترات

اما فواید سبزیجات تیره و برگدار به همین جا ختم نمی شود. سبزی های تیره نه تنها با افزایش سن به سلامت شناختی شما کمک می کنند، بلکه حاوی کاروتنوئیدهایی هستند که ممکن است به محافظت از چشمان شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند و به ویژه اسفناج نیز سرشار از آنتی اکسیدان های ویتامین A است. A و C می توانند به محافظت از قلب کمک کنند.

منبع: همشهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا