اخبار اقتصاد ایران

۱۲۰۰ همت سرمایه‌گذاری در طرح‌های آب و برق تا پایان دولت

وزیر نیرو گفت: تعداد سرمایه‌گذاری‌هایی که در دولت سیزدهم در حوزه آب، برق و فاضلاب انجام می‌شود، ۱۲۰۰ همات (هزار میلیارد تومان) خواهد بود که از این میزان ۴۰۰ همات به بهره‌برداری رسیده و تا پایان دولت سیزدهم، تعداد بیشتری نیز به بهره‌برداری رسیده است. بیش از ۸۰۰ همات استفاده خواهد شد. طرح ها به بهره برداری می رسد. «علی اکبر محرابیان» در این بازدید […]

وزیر نیرو گفت: تعداد سرمایه‌گذاری‌هایی که در دولت سیزدهم در حوزه آب، برق و فاضلاب انجام می‌شود، ۱۲۰۰ همات (هزار میلیارد تومان) خواهد بود که از این میزان ۴۰۰ همات به بهره‌برداری رسیده و تا پایان دولت سیزدهم، تعداد بیشتری نیز به بهره‌برداری رسیده است. بیش از ۸۰۰ همات استفاده خواهد شد. طرح ها به بهره برداری می رسد.
علی اکبر محرابیان در بازدید آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور از ستاد وزارت نیرو گفت: این دومین بار است که وزارت نیرو میزبان رئیس جمهور دولت سیزدهم است و تلاش شده است. ارائه گزارش از اقدامات و عملکرد وزارت نیرو».
وزیر نیرو ضمن قدردانی از حمایت های دولت و رئیس جمهور در پیشبرد اهداف وزارت نیرو افزود: در طول دو سال عملکرد وزارت نیرو با افزایش میزان اعتبارات و حمایت های دولت تلاش کردیم با انجام و پیشبرد دو اقدام اساسی، ناهماهنگی در بخش برق را کاهش دهیم. برای مدیریت
وی در این زمینه توسعه ظرفیت های موجود را با حداکثر سرعت اولین گام در این راستا دانست و اظهار داشت: توسعه ظرفیت ها در این مسیر به عنوان یک راهبرد اساسی ارائه شده و پیشرفت های حاصل شده در این دو سال با حمایت دولت و رئیس جمهور بسیار مهم بوده است. است.
محرابیان مدیریت مصرف و بهینه سازی برق را دومین موضوع در مدیریت بلایای طبیعی عنوان کرد و گفت: با دو بال پیشرفت و توسعه در کنار مدیریت و بهینه سازی تلاش کردیم تا اثرات منفی بلایای طبیعی را به حداقل برسانیم و رضایت نسبی را به دست آوریم. .
وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به رشد تولید در بخش صنعتی کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار وزارت ایمنی و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان میزان سیمان تولید در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۳۲ میلیون تن بوده که این رقم در ۶ ماهه اول بوده است. امسال به ۳۵.۶ میلیون تن رسیده است به عبارتی شاهد رشد ۱۱ درصدی تولید سیمان کشور بودیم.
وی یادآور شد: این در حالی است که موجودی انبار در پایان است شهریور به عدد تاریخی ۱۵ میلیون تن رسیده است. این مقدار کلینکر می تواند حداقل ۱۱۰ روز یک کارخانه را تامین کند. علاوه بر این، مصرف انرژی در صنعت سیمان در تولید کلینکر رخ می دهد.
وی یادآور شد: موجودی انبارهای تولیدکنندگان صنعت فولاد به پایان رسید شهریور ۱۴۰۱ معادل ۸.۳ میلیون تن بود در حالی که در شهریور در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۶.۱ میلیون تن رسید. یعنی حدود ۱۰ میلیارد دلار در انبار تولیدکنندگان داریم که این هم یک رکورد تاریخی است.
این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: این دستاوردها در حوزه سیمان و فولاد که بالاترین ضریب مصرف برق را دارند، حاصل شده است.
محرابیان در ادامه به سرمایه گذاری های وزارت نیرو در دولت سیزدهم در حوزه آب، برق و آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: تعداد سرمایه گذاری هایی که در طول فعالیت دولت سیزدهم در حوزه آب، برق و فاضلاب انجام خواهد شد (پروژه ها) که به بهره برداری می رسد) بالغ بر ۱۲۰۰ همت می شود که به ۴۰۰ همت رسیده است و تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۸۰۰ همت از پروژه های دیگر به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: شاخص SPI دوره ۳۶ ماهه بیانگر خشکسالی و شرایط خشکسالی است. در پایان سال ۲۰۱۹، نیمه شمالی کشور تقریباً در شرایط خشکسالی و نیمه جنوبی در وضعیت عادی قرار دارد. اما اگر SPI منجر به شهریور بیایید به سال ۱۴۰۲ نگاه کنیم، نیمه شمالی تقریباً به خشکسالی بسیار شدید رسیده است و دو سوم کشور در شرایط عادی خشکسالی به سر می برند. این بدان معناست که وضعیت کشور از نظر بارندگی در ۳۶ ماه گذشته بسیار ضعیف بوده است.
به گزارش ایلانا؛ وزیر نیرو به نتایج مثبت سنجش افکار عمومی در پی پیشرفت طرح ها و پروژه های صنعت آب و برق اشاره و تصریح کرد: حدود ۵۳ درصد اخبار منفی در تابستان ۱۴۰۰ در برخی استان های کشور مربوط به … موضوع آب و برق و سایر مسائل در زمینه های اقتصادی و اجتماعی. کمتر از ۵۰ درصد سهم دارد. اما تمام اخبار منفی در حوزه آب و برق شهریور سال ۱۴۰۲ در اکثر استان ها کمتر از ۱.۵ درصد بوده و بر اساس اندازه گیری دقیق، در این مدت ۹۸ درصد کاهش تولید محتوای منفی داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا