بانک و بیمه

۱۲ همت برای سرمایه گذاران نیروگاهی در نظر گرفته شد| تسهیلات گیرندگان ارزی معاف از قیمت های دستوری

بازار؛ گروه آب و انرژی:علیرضا صالح معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در ششمین همایش نیروگاه های تجدیدپذیر اظهار داشت: صندوق توسعه ملی آمادگی دارد با راه اندازی وزارت نیرو ۵ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به فعالان انرژی های تجدیدپذیر واگذار کند. انرژی.

وی افزود؛ همچنین با معرفی وزارت نیرو آمادگی داریم ۷.۵ میلیارد دلار مورد نیاز نیروگاه های حرارتی را پرداخت کنیم.

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی ۱۲.۵ میلیارد دلار برای توسعه نیروگاه ها اختصاص داده است که ۷.۵ میلیارد دلار برای نیروگاه های حرارتی و ۵ میلیارد برای تسهیلات ارزی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص داده است. نیروگاه ها

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی یک صندوق نسلی است، خاطرنشان کرد: وجوه سرمایه گذاری شده در این صندوق باید سرمایه گذاری مثمر ثمری برای نسل آینده باشد.

صالح خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون نزدیک به ۱۴۶ میلیارد دلار از منابع مختلف به صندوق سرازیر شده که برخی از آنها تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از منابع صندوق حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صرف تامین مالی نیروگاه ها شد.

عضو هیأت مدیره صندوق توسعه ملی به مشکلات بازپرداخت تسهیلات اشاره کرد و از آمادگی برای تدوین سازوکار جدید در این حوزه خبر داد.

وی خواستار بازنگری وزارت نیرو در نرخ صفر سوخت نیروگاه های حرارتی شد و گفت: در صورت عدم انجام این اصلاح، مشکلات ادامه خواهد داشت و در این راستا آمادگی داریم با همکاری یکدیگر این نرخ را منطقی کنیم.

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی ادامه داد: وزارت نیرو باید این اطمینان را بدهد که سرمایه‌گذارانی که از منابع صندوق توسعه ملی برای ساخت نیروگاه استفاده کرده‌اند از محدودیت‌های تامین برق در زمان پیک مصرف معاف شوند. دوره علاوه بر این، برق تولیدی این سرمایه گذاران نباید مشمول تنظیم قیمت بازار باشد.

اوبا در ادامه اظهار داشت: تسهیلات صندوق توسعه ملی ارزی است و بازپرداخت باید ارزی باشد. به همین دلیل بانک مرکزی باید متعهد شود که ارز بازپرداختی را به سرمایه گذاران نیروگاهی که تسهیلات ارزی دریافت کرده اند، ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا