اخبار اقتصاد ایران

۱۳۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در نیمه اول تیرماه ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شد، گفت: در آخرین روز تیرماه ۱۳۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شد که این مبلغ به حساب کشاورزان واریز شد. حدود ۹۶ درصد از اولین پول چین است.

افق میهن، مهرداد لاهوتی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه ۲۵ درصد از خرید برگ سبز چای از چایکاران توسط دولت پرداخت می شود، اظهار داشت: در چین اولین ۵۷ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان گرفته شد که ارزش آن ۲۴۰ میلیارد تومان از سهم دولت است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول تیرماه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شد، گفت: با پیگیری هایی که از سازمان چای و دولت انجام دادم ۱۳۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شد. در آخرین روز ژوئیه، که میزان پرداختی دولت به کشاورزان از چین اول به حدود ۹۶٪ رسیده است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، کل واریز ۲۵ درصدی سهم دولت به حساب کشاورزان برای خرید برگ سبز چای در چین به ۲۳۰ میلیارد تومان رسید و ۱۰ میلیارد تومان مابقی واریز می شود. به حساب کشاورزان در روزهای آینده.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به تلاش کشاورزان برای برداشت برگ سبز چای در چین دوم و سوم افزود: کشاورزان در چین دوم حدود ۳۰ هزار تن برگ سبز چای برداشت کردند و دولت از آنها خرید کرد و ما هم از آنها خرید کردیم. در تلاش هستند تا برداشت دوم را نیز از کشاورزان بخواهند. ۲۵ درصد سهم دولت به حساب آنها واریز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا