محیط زیست

۱۳ مخاطره اصلی کشور مربوط به مسائل محیط زیستی است/ ۷۴ درصد شهرک‌های صنعتی تصفیه‌خانه ندارد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک صادرات که با حضور مدیرعامل این بانک برگزار شد، اظهار کرد: ضایعه شهید رئیسی بسیار سنگین است و تاثیر خود را بر مردم نشان داده است. جامعه اما با وجود رهبری ولی فقیه سربلندتر از آن است که همیشه در راستای اهداف خود گام برمی داریم، در سفرهای استانی با شهید آیت الله رئیسی همیشه صحبت از بانک ها بود و استانداران از پرداخت بانک گلایه داشتند. تسهیلات بانک ها، اما از سوی دیگر بانک هایی مانند بانک صادرات دوست ملت و دولت بودند.

وی افزود: در نشست داموس از ۱۰ چالش اساسی دنیا که برشمرده شد، دو چالش محیط زیستی و بقیه مربوط به محیط زیست بود. چالش هایی مانند کاهش منابع آب، خشکسالی، تغییرات اقلیمی و فرونشست، تهدیدهای جدی برای محیط زیست جهان هستند، بنابراین نگاه ها به محیط زیست باید تغییر کند. یکی از بهترین و ماندگارترین مکان هایی که در آن سرمایه گذاری می کنید محیط زیست کشور است، زیرا سرمایه گذاری پایدار و ارزشمندی است. این یک افزودنی بسیار بالا برای نسل های آینده در نظر گرفته می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در کشور در آستانه محیط زیست انسانی هستیم و شرایط اقلیمی، زمین شناسی، پوشش گیاهی و تنوع زیستی ما جزو رتبه های برتر دنیاست. در این میان ۱۳ مورد از خطرات اصلی کشورمان مسائل زیست محیطی بود. در این دولت سعی کردیم صندوق ملی محیط زیست را در خدمت محیط زیست قرار دهیم و صندوق ملی محیط زیست روند تسهیل گری دارد و به عنوان منبع درآمدی به آن نگاه نکرده ایم.

توجه مردم سلاجکه به مسائلی مانند دریاچه ارومیه و تولد یک توله ولورین ها وی محیط زیست را یکی از سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: اینها از جمله ظرفیت هایی است که بانک می تواند به ما کمک کند و بانک صادرات یکی از بانک هایی است که همواره نقش مهمی در چرخه اقتصاد کشور داشته است. باید به ارزش افزوده ریالی نگاه کرد تا ارزش افزوده معنوی، همچنین باید دانست که منابع صندوق ملی محیط زیست محدود است و امیدواریم در نتیجه این تفاهم نامه ظرفیت سازی برای جذب صورت گیرد. منابع بیشتر توسط صندوق ملی محیط زیست

وی با اشاره به تاکید شهید آیت الله رئیسی مبنی بر راه اندازی پالایشگاه قبل از راه اندازی هر صنعتی در کشور گفت: ۷۴ درصد شهرک های صنعتی ما پالایشگاه ندارند و هر بار این موضوع را از وزارت نیرو پیگیری کردیم گفتند نیاز به چند هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. همچنین مدیریت پسماند سراوان ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا