بانک و بیمه

۱۳.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد| ۳.۳ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی گفت: از ابتدا فروردین در ۲۸ خرداد ماه سال جاری ۱۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در برابر صادرات و خدمات اختصاص یافت.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار برای کالاهای اساسی، ۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۲۹۵ میلیون دلار برای خدمات و ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار برای واردات و صادرات است.

وی بیان کرد: ۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۵۱۹ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و … ارز ۲۸۵۰۰ تومانی با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر بود.

بالسینی گفت: تامین ارز برای صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۵۵ میلیون دلار، صنعت تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار، معدن ۵۳۸ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ۵۹۲ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار تولید شد. همچنین این گروه های صنعتی تا پایان روز هجدهم به ترتیب ۵۸۷، ۱۲۱، ۴۴۳، ۴۱۶ و ۲۱ میلیون دلار ارز توافقی و واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. خرداد ماه را دریافت کردم
سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران ادامه داد: همچنین ۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۷۶۸ میلیون دلار ارز به سایر صنایع اختصاص یافت. وی گفت: دوازدهمین حراج سکه از روز دوشنبه ۳۰ خرداد در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران برگزار می شود. بر اساس این گزارش امروز نوزدهم است خرداد در ماه ۱۴۰۳، دلار با نرخ ۴۵۰۰۰ ۲۸۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸۰۰۰۹۴۳ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰۳۳۱ تومان در تالار اسکناس مرکز ایران مبادله می شد. در صرافی نیز دلار با نرخ ۴۲ هزار و ۳۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۵ هزار و ۷۴۱ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۲۵ تومان مبادله شد.

میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه تا ۱۹ خرداد ۳۷,۰۰۰ ۴۹۴ تومان، یورو ۴۰,۰۰۰ ۲۰۵ تومان، درهم ۱۰,۰۰۰ ۲۰۹ و یوان ۵,۰۰۰ ۱۷۴ تومان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا