اخبار بورس

۱۴ کاتالیست در “نوری” داخلی سازی شد/ اثر مثبت پتروشیمی هنگام و اروند بر سود “نوری”

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت:

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: ۲۰ درصد سود پتروشیمی اروند به سود پتروشیمی نوری و با پتروشیمی در صورت افزایش محسوس سود تلفیقی شرکت اضافه می شود.

گفتگوی تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص بازدید از نمایشگاه پتروشیمی ایران تحلیل، توضیح داد: برای پنجمین سال متوالی در این نمایشگاه حضور داریم و پتانسیل های خوبی را برای شرکت های دانش بنیان شناسایی می کنیم. با تیمی از پتروشیمی نوری در این نمایشگاه حضور داریم. پس از پایان این نمایشگاه در کنار گروهی از شرکت ها خواهیم بود و با آنها در ارتباط خواهیم بود. ما تغییر جهت خوبی در طراحی داخلی ایجاد کرده ایم که می توانیم آن را در عمل نشان دهیم.

وی افزود: در پروژه های مختلف پتروشیمی نوری آخرین پروژه ما که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۸۵ درصد تامین کنندگان تامین کنندگان داخلی هستند. همچنین رشد قابل توجهی در عرضه مواد شیمیایی و کاتالیزورها ثبت کردیم. بنابراین ما ۱۴ کاتالیزور از ۱۶ کاتالیزور موجود را درونی کرده ایم. علاوه بر داخلی سازی، یک رقیب داخلی برای همه کاتالیزورها وجود دارد. با وجود تحریم توانستیم تولید و فروش خوبی داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم در پایان سال گزارش خوبی به سهامداران ارائه کنیم.
صانعی در انعقاد تفاهم نامه با شرکت ها گفت: برنامه ما امضای ۱۷ تفاهم نامه در این نمایشگاه است. شش تفاهم نامه دیروز امضا شد و به مرحله عملیاتی رسید. شرکت هایی که با آنها قرارداد بسته ایم شرکت های خوبی هستند و امیدواریم به زودی با آنها همکاری کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص سود عملیاتی پتروشیمی نوری تصریح کرد: گزارش ۹ ماهه بسیار خوبی ارائه کرده ایم. امیدواریم در سه ماهه باقیمانده سال تولید و فروش خوبی داشته باشیم. نکته دیگر اینکه بالاخره قیمت خوراک پس از بیش از یک سال پیگیری نهایی شد. یکی از چالش های ما در پتروشیمی نوری عدم قطعیت در مورد قیمت خوراک بود. همچنین امسال ۴۵ روز تعمیرات اساسی داشتیم و بسیاری از سیستم های سوخت، فلرها و سیستم های کنترل را تعمیر کردیم.

وی ادامه داد: یکی از فرآیندهای مهمی که انجام دادیم اولین استفاده از سیستم های کنترلی در کشور بود که در پتروشیمی نوری اجرا شد و با موفقیت همراه بود. شرایط فعلی شرکت خوب و قابل قبول است. پروژه تولید دیزل UA6 80 درصد پیشرفت کرده است. پروژه دیگر Zero Flaring است که ما آن را اصلاح کردیم تا ظرفیت آن دو برابر شود. ما پروژه های بیشتری در زمینه توسعه محصول و فناوری داریم.

مدیرعامل نوری با این قول به سهامداران گفت: ۲۰ درصد از سهام پتروشیمی اروند را خریدیم. ۲۰ درصد سود پتروشیمی اروند به سود پتروشیمی نوری اضافه می شود. کارخانه آمونیاک پتروشیمی نیز به تولید رسیده و دو محموله صادر کرده است و محموله سوم نیز در حال صادرات است. امیدواریم کارخانه اوره این صنعت پتروشیمی در سال آینده به بهره برداری برسد. با پتروشیمی ها، سود تلفیقی این شرکت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا