بانک و بیمه

۱۴.۱ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تأمین شد

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز گفت: ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی، ۷ میلیارد و ۹۸۱ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۳۰۳ میلیون دلار برای خدمات و ۲ میلیارد دلار برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد دلار است. ۴۹۲ میلیون دلار ارز تامین شد.

بالسینی تصریح کرد: ۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۵۳۲ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و … ارز ۲۸۵۰۰ تومانی با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر اعلام شد.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون دلار است. ، “مواد معدنی”. «صنایع» معادل ۵۵۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» معادل ۶۶۳ میلیون دلار و «نساجی و پوشاک» معادل ۳۸۳ میلیون دلار است. همچنین این گروه‌های صنعتی به ترتیب ۶۲۸، ۱۲۴، ۴۶۲، ۴۵۴ و ۲۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات بر صادرات تا بیست‌وسوم دریافت کردند. خرداد این ماه دریافت کرد.

علاوه بر این گروه ها ۳ میلیارد و ۹۸۱ میلیون دلار ارز و ۸۰۲ میلیون دلار ارز برای واردات و صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت.

بالسینی افزود: میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه به ۲۲ خرداد ۳۷ هزار و ۹۳۴ تومان برای دلار، ۴۰ هزار و ۷۱۳ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۳۲۹ تومان برای درهم، ۵ هزار و ۲۲۹ تومان برای یوان، ۴۲۱ لیره و ۳۰ تومان به پایان رسید. .

بالسینی افزود: در مجموع ۳۲ حراج شمش طلا که در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران برگزار شد، تاکنون ۵.۲ تن طلا به ارزش ۲۲ میلیارد تومان معامله شده است. همچنین در حراج مرکز مبادلات ۱۷۸ هزار قطعه سکه ۶۱۰ توسط متقاضیان خریداری شد.

باید گفت، در ۲۳ ام خرداد در ماه ۱۴۰۳ دلار در صرافی مرکز مبادلات ایران با نرخ ۴۵۰۰۰ و ۶۲۴ تومان، یورو با نرخ ۴۸۰۰۰۹۶۷ تومان و درهم با نرخ ۱۲۰۰۰۴۲۳ تومان مبادله می شد. همچنین در صرافی مبادله دلار با نرخ ۴۲ هزار و ۵۹۹ تومان، یورو با نرخ ۴۵ هزار و ۷۲۰ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۹۹ تومان انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا