بانک و بیمه

۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز موردنیاز واردات تأمین شد

اصغر بالسینی از بانک مرکزی افزود: ۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۳۲۴ میلیون دلار برای خدمات و ۲ میلیارد دلار برای واردات در مقابل صادرات و ۷۴۱ میلیون دلار برای ارزهای خارجی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد و ۹۳۱ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۵۹۶ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و این ارز با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران خاطرنشان کرد: تامین نیم ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار است. ، “مواد معدنی”. «صنایع» ۵۷۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» ۷۴۷ میلیون دلار و «نساجی و پوشاک» ۳۹۷ میلیون دلار است.

بالسینی گفت: این گروه های صنعتی نیز تا ۷ خردادماه امسال ۶۵۳، ۱۳۹، ۵۲۷، ۴۹۲ و ۲۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، ۴ میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۹۰۸ میلیون دلار ارز وارداتی در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت.

این مقام مسئول افزود: میانگین موزون نرخ ارز در یک ماهه ۲۸ خرداد ۳۸ هزار و ۳۳۱ تومان، یورو ۴۱ هزار و ۱۶۵ تومان، درهم ۱۰ هزار و ۴۳۷ تومان، یوان ۵ هزار و ۲۸۳ تومان، یوان ۴۰۰ هزار و ۱۷ تومان و ۱۷ تومان به پایان رسید. تومان برای لیر. تاکنون در مجموع ۳۳ مورد حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی طلا و ارز ایران برگزار و ۵.۴ تن طلا تومان معامله شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا